2020-01-27 18:49:39

Kreativnim radionicama i projektom Šafran učenici naše škole obilježili su Dan sjećanja na holokaust

I ove školske godine Gimnazija A.G.Matoša u Đakovu sudjeluje u međunarodnom projektu pod imenom Projekt Šafran (The Crocus Project). Nositelji projekta su ove školske godine učenici prvih razreda koji pohađaju DSD nastavu i učenici 2. d i 4.a/c razreda pod vodstvom nastavnica Tanje Schleis i Silvije Profusek. Glavna aktivnost projekta je sadnja lukovica žutog šafrana koje se u jesen sade u znak sjećanja na djecu žrtve Holokausta.Učenici  su sudjelovali i u kretivinim radionicama na temu različitosti i inkluzije čiji rezultat je umjetnička instalacija pod nazivom „Hand im Leim“ („Otisak ruke“), radionici blackout poezije na kojoj su uz pomoć biografije Vjere Biller na kreativan način dočarali njezin život, ali se i pjesnički izrazili, i na radionici „Die Zeitschrift Sturm“ o poznatim njemačkim novinama u kojima su bili izloženi najbolji radovi ekspresionističkog razdoblja, a među kojima su bili i radovi Vjere Biller. Na panou stranih jezika izloženi su i rezultati kreativnih radionica.

I ove školske godine Gimnazija A.G.Matoša u Đakovu sudjeluje u međunarodnom projektu pod imenom Projekt Šafran (The Crocus Project). Ovaj projekt je pokrenula Irska zaklada za obrazovanje o Holokaustu, a u našoj zemlji surađuje s Javnom ustanovom Spomen područje Jasenovac.

Projekt „Šafran“ je cjelogodišnja aktivnost u koju se svake godine uključuju škole iz cijeloga svijeta. Projekt na opipljiv način upoznaje mlade ljude s temom Holokausta i podiže svijest o opasnostima diskriminacije, predrasuda i nesnošljivosti. Uključivanje mladih u sadnju lukovica i promatranje cvijeća kako raste potiče kontinuirano učenje o važnosti tolerancije i poštovanja. Nositelji projekta su ove školske godine učenici prvih razreda koji pohađaju DSD nastavu i učenici 2. d razreda pod vodstvom nastavnica Tanje Schleis i Silvije Profusek. Glavna aktivnost projekta je sadnja lukovica žutog šafrana koje se u jesen sade u znak sjećanja na djecu žrtve Holokausta. Žuti cvjetovi podsjećaju na žute Davidove zvijezde koje su Židovi bili prisiljeni nositi pod nacističkom vlašću. Rezultat projekta na današnji je dan izložen u auli škole ispod prigodno uređenog panoa stranih jezika.

Na panou stranih jezika izloženi su i rezultati kreativnih radionica koje su ovom prigodom provele nastavnice Profusek i Schleis.

Učenici 2.d. razreda su pod vodstvom nastavnice Silvije Profusek održali raspravu na temu različitosti i inkluzije čiji rezultat je umjetnička instalacija pod nazivom „Hand im Leim“ („Otisak ruke“). Instalacija prikazuje kako su svi ljudi jednaki i samim otiskom ruke se ne razlikuju. Oko otisaka nalazi se konstrukcija Davidove zvijezde sa opisima osobina učenika koji su ostavljali otisak. Instalacija poziva na promišljanje o temama diskriminacije, predrasuda i nesnošljivosti jer postavlja gledatelju pitanje „Čija je koja ruka?“ i potiče ga na promišljanje o vlastitim stavovima.

Učenici 2.d., te 4. a i 4.c sudjelovali su na radionici blackout poezije na kojoj su uz pomoć biografije Vjere Biller na kreativan način dočarali njezin život, ali se i pjesnički izrazili. Vjeru Biller je nastavnica odabrala kako bi učenicima približila ovaj dan sjećanja prikazom žrtve koja je iz njihovog grada.  

1.d razred je na radionici „Die Zeitschrift Sturm“ kod nastavnice Tanje Schleis saznao više o poznatim njemačkim novinama u kojima su bili izloženi najbolji radovi ekspresionističkog razdoblja, a među kojima su bili i radovi Vjere Biller. Kao rezultat radionice izradili su informativni plakat uz pomoć isječaka iz novina.

Kao naš hommage Vjeri Biller, a po uzoru na nedavnu slikarsku intervenciju akademske slikarice Marije Adrić Soldo na izlogu Caffe bara Larisa („kod Mute“), učenica Mia Platužić izradila je pod mentorstvom nastavnice Schleis djevojčicu s lutkom s Billerovog linoreza „Šetnja Venecijom“ čime je zaokružila vizualni identitet prigodnog panoa.


Gimnazija A. G. Matoša Đakovo