2022-01-07 15:14:10 Problemski zadatci u nastavi fizike Zima je jedno od najljepših godišnjih doba, kako za one najmlađe tako i za one malo starije. Učenici su se podijelili u manje skupine i svaka skupina je dobila svoj problemski zadatak. Problem prve skupine: ZIMSKE GUME I LED POSUT PIJESKOMZimi se za vožnju po zaleđenim kolnicima koriste zimske gume i kolnici su posuti pijeskom. Ako je temperatura ispod 0°C ništa od toga neće vam pomoći. Zašto? Problem druge skupine: SKIJANJESkijanje je način kretanja snježnim površinama uporabom skija koje su skijaškim vezovima pričvršćene za noge skijaša. Zašto skije klize po snijegu? Zašto se skije mažu voskom? Zašto skije od ebonita bolje klize od metalnih? Problem treće skupine: PRAVLJENJE GRUDAGrudanje je omiljena dječja zimska radost. Zašto ne možete napraviti snježnu grudu na jako niskim temperaturama? Što održava snježnu grudu kompaktnom (čvrstom)? Problem četvrte skupine: ZAMRZNUTI RIBNJAKRibnjak je poljoprivredno dobro u kojem se intenzivno uzgajaju ribe. Ribnjak može biti posebna iskopina u zemlji ili poseban objekt sličan bazenu. Zašto se voda na površini ribnjaka zamrzne prije nego na dnu jezera? Problem pete skupine: ZALEĐIVANJE TOPLE I HLADNE VODEPoznato je da će se voda koja je zimi ostavljena vani zamrznuti prije ako je bila topla. Objasnite tu pojavu! Problem šeste skupine: STRUJANJE ZRAKA U KAMINUKamin je otvoreno sobno ognjište koje prostoriju grije vatrom, djelomično smješteno u zidu i izravno spojeno s dimnjakom. U kaminu dim struji prema gore i ne vraća se u sobu. Kako se postiže to usmjereno strujanje dima? Zašto je „cug“ bolji ukoliko je dimnjak viši? Problem sedme skupine: POSUDA S VODOM I MRAZU podrume se stavlja velika posuda s vodom da bi se povrće zaštitilood mraza. Kako i na koji način voda štiti povrće od mraza? Učenici su dobili rok od 14 dana za rješavanje problemskog zadatka. Nakon toga svaka skupina je prezentirala i objasnila svoj zadatak pred ostalim učenicima u razredu, slijedila je rasprava te vršnjačko vrednovanja. Ovakvim načinom rada učenik planira i upravlja aktivnostima, samostalno provodi složeno istraživanje radi rješenja problema, samostalno traži nove informacije iz različitih izvora, transformira ih u novo znanje i uspješno primjenjuje pri rješavanju problema te primjenjuje inovativna i kreativna rješenja. U prilogu možete pogledati kako su učenici riješili problemske zadatke te tablicu vršnjačkog vrednovanja.
|
Gimnazija A. G. Matoša Đakovo |