2022-10-24 18:07:30

Projektnim zadacima do novih spoznaja

Učenici drugih i četvrtih razreda dobili su projektne zadatke kojima su dokazali ulogu fizike u svakodnevnom životu.

Projekt je kompleksan zadatak baziran na izazovnom i interesantnom pitanju ili problemu, koji traži od učenika da postavi istraživanje, istraži, riješi problem kroz određeni vremenski period i donese konačni produkt koji se javno prezentira.

Prednost projektne nastave, posebno one koja se izvodi izvan nastavnog sata i izvan škole, jest u dužem vremenskom periodu. Činjenica je da projektna nastava zahtjeva više vremena od tradicionalne, frontalne, predavačke nastave. Ovisno o projektnoj temi i učenikovim sposobnostima istraživanje, razmišljanje, preispitivanje ideja i donošenja zaključka traži više vremena od 45 ili 90 minuta školskog sata, posebno za učenike početnike u takvoj nastavi. Kako se većina projekata izvodi izvan učionice, pa učenici nisu ograničeni školskim zvonom, projektna nastava omogućuje stjecanje znanja brzinom koja odgovara svakom pojedinom učeniku.

Nakon usvojenog odgojno-obrazovnog ishoda FIZ SŠ B.2.1. Primjenjuje zakone statike fluida, učenici drugog razreda dobili su dva projekta zadatka koja su mogli odraditi  u paru ili u manjim skupnima.

Projektni zadatak - PRITISNA SILA I TLAK Projektni zadatak – MAGDEBURŠKE POLUKUGLE

Nakon usvojenog odgojno-obrazovnog ishoda FIZ SŠ D.4.1. Analizira valnu prirodu svjetlosti, učenici četvrtog razreda dobili su tri projekta zadatka koja su mogli odraditi  u paru ili u manjim skupnima.

Projektni zadatak - DUGA Projektni zadatak - OTOPINA ŠEĆERA KAO OPTIČKI AKTIVNA TVAR Projektni zadatak – HOLOGRAM

Svaki projektni zadatak morao je imati:

naslov zadanog problema zapažanje problema postavljanje hipoteze izvedbu pokusa izvođenje zaključka prezentaciju zadatka (Power Point prezentacija, plakat u Canvi ili na hamer papiru)

Nakon prezentiranja projektnog zadatka slijedilo je vrednovanje rada (vršnjačko vrednovanje).

Etape učenikova rada na projektu mogu se okvirno svrstati u vremenski period:

prvi korak: zapažanje problema, upoznavanje problema, postavljanje hipoteze, razmišljanje o načinima rješavanja, istraživački plan drugi korak: pretraživanje literature, skupljanje informacija, analiziranje bitnih podataka, organiziranje i interpretacija rezultata, izvođenje zaključka i generalizacija treći korak: izrada izvješća, priprema diskusije i prezentacije, te sama prezentacija, evaluacija rada.

Ovakav način rada omogućio je učenicima stjecanje novih znanja o zadanom problemu, jer su međusobnom komunikacijom mogli puno naučiti jedni od drugih.

foto galeriji pogledajte nekoliko fotografija.


Gimnazija A. G. Matoša Đakovo