2022-10-25 09:20:42 Međunarodni projekt - Čarobna interkulturalna mreža prijateljstva A Magical Intercultural Friednship Network (Čarobna interkulturalna mreža prijateljstva) je međunarodni projekt čiji je glavni cilj osnaživanje učenika i nastavnika u sferi interkulturalnosti kroz globalno umrežavanje, naglašavanje vršnjačkog učenja o drugim narodima, njihovim zemljama i kulturama. Kroz projekt se ostvaruje jedan od globalnih ciljeva UN-a za održivi razvoj, a to je kvalitetno obrazovanje. U projekt su uključeni razredi 1. a, 1. c i 2. b sa svojim razrednicama Spomenkom Hardi, Mirelom Šunda i Daliborkom Šetka, na satu razrednika, te Barbara Krstevski s dijelom 3. c razreda, na satu engleskog jezika. Peti modul projekta nosi naziv Kaleidoskop vrlina, a u okviru njega će učenici, kroz različite aktivnosti, ojačati devet vrlina: radoznalost, samopouzdanje, odgovornost, originalnost, upornost, povjerenje, odlučnost, snalažljivost i kreativnost. Prvi zadatak „Radoznalost“ proveli su učenici 1. a i 1. c razreda zajedno sa svojim razrednicama na satu razrednika. Organizirali su debatu u kojoj su postavili tezu „Radoznalost je ključna za postati ovisan o internetu i društvenim mrežama“. Na početku je učenicima postavljeno pitanje: „Što je radoznalost?“ u digitalnom alatu Mentimeter. Učenici su naveli su da je radoznalost vrlina, znatiželjnost, želja za istraživanjem, zanimanje za neku temu itd. Učenici 1. a razreda su zagovarali postavljenu tezu, a učenici 1. c razreda je pobijali. Rasprava je bila vrlo konstruktivna i učenici su pokazali visok stupanja razumijevanja zadanog problema. Svoja razmišljanja su zabilježili na virtualnoj ploči, u digitalnom alatu lino.it. Zaključili su da radoznalost ima veliku ulogu u opasnosti od ovisnosti o internetu, ali i da radoznalost treba ograničiti kada su u pitanju nebitne stvari. Svi su se složili da radoznalost kao vrlina ima pozitivne strane jer da čovjek nema tu osobinu, ne bi mogao intelektualno napredovati. Profesorice Daliborka Šetka i Barbara Krstevski provele su debatu na temu radoznalosti s dijelom 3.c razreda i 2. b razredom na satu engleskog jezika. Prvo su učenike upoznale s projektom i temom prve aktivnosti. Kao poticaj za raspravu odabrale su dvije izreke: poznatu englesku poslovicu „Curiosity killed the cat“ i misao Williama Artura Warda: „Curiosity is the wick in the candle of learning.“ Željeli smo potaknuti učenike na razmišljanje o pozitivnim i negativnim stranama radoznalosti u svrhu razvijanja kritičkog razmišljanja. Učenici su se aktivno uključili u raspravu i iznijeli svoje ideje i primjere koji podupiru jednu i drugu tezu. Zaključak rasprave bio je da bez radoznalosti učenici ne bi bili motivirani za učenje te da ne bi bilo ni znanstvenih otkrića niti napretka, ali da nas radoznalost može dovesti i u neprilike te odvesti i u ovisnost, ako nismo oprezni. U fotogaleriji nalaze se ostale fotografije učenika snimljene za vrijeme debate. |
Gimnazija A. G. Matoša Đakovo |