2008-02-22 00:00:00 Piloti u našoj školi Možemo se pohvaliti sa činjenicom da i naša škola od prošlog tjedna ima "pilote"! CARNetov edukacijski centar Edupoint od 2004. godine razvija online tečajeve iz područja informacijsko-komunikacijske tehnnologije. Do sada su online tečajevi uspješno implementirani u hrvatskoj akademskoj zajednici (za studente i sveučilišne profesore), a od 2007. godine, Edupoint je usmjeren na razvoj online tečajeva koje će moći ponuditi korisnicima sustava hrvatskog osnovnog i srednjeg školstva. Tako je CARNetov edukacijski centar Edupoint u 2007. godini razvio tri nova online tečaja koji obrađuju programiranje u programskim jezicima: Logo, C i Pascal. Sadržaj tečaja "Uvod u C" pokriva gradivo drugog razreda prirodoslovno-matematičke gimnazije, te učenici 2.a imaju mogućnost korištenja dodatnih izvora i načina učenja. Tečajevi o programiranju su izrađeni u elektroničkom obliku i implementirani u Learning Management System – specijalizirani softver za upravljanje tečajevima. Unutar LMS-a se nalaze sve lekcije, vježbe, zadaci, testovi, asinkroni komunikacijski alati forum i elektronička pošta, kao i svi dodatni materijali. Kako izgleda proces učenja u on-line tečajevima? Učenik na početku tečaja prolazi inicijalni test koji pokazuje njegovo znanje o sadržaju na početku tečaja, a na kraju tečaja prolazi završni test te na taj način može usporediti svoje rezultate na početku i kraju tečaja. Nakon toga učenik sam prolazi kroz lekcije koje su sastavljene od teksta te multimedijalnih elemenata u obliku slika, animacija i simulacija. Učenik također samostalno rješava vježbe i pitanja za samoprovjeru znanja. Učenik se pri tome može obratiti putem elektroničke pošte ili foruma nastavniku ili drugim učenicima za pomoć. Tijekom trajanja tečaja učenik izrađuje nekoliko zadataka, a nastavnik ih pregledava i ocjenjuje. Osim toga, zajedno s drugim učenicima i svojim mentorom sudjeluje u diskusiji na određene teme vezane uz gradivo tečaja. Sve ove aktivnosti su podržane odgovarajućim alatima unutar LMS-a (forum i privatne poruke, alat za ocjenjivanje itd.). Dakle, za razliku od uobičajene metode predavanja, gdje nastavnik interpretira i prenosi učenicima sadržaj nastave, ovdje učenici sami percipiraju sadržaj nastave. Slično kao i u učionici, ali uz pomoć informacijske tehnologije, učenici grade znanje uz pomoć dodatnih aktivnosti i u interakciji s drugim učenicima i nastavnikom. |
Gimnazija A. G. Matoša Đakovo |