2015-09-08 12:05:43

Međunarodni dan pismenosti (International Literacy Day)

Suradnjom dva nastavnička aktiva, društvene skupine i jezične skupine predmeta, 8. rujna je obilježen Međunarodni dan pismenosti na prigodan način, kreiranjem simboličnog panoa koji s malo riječi, puno govori o problemu pismenosti u svijetu i važnosti koju prosvjećivanje i cjeloživotno učenje imaju u suvremenom svijetu u kojem tehnologija ima nadmoć, a koju ne bismo mogli prihvatiti da nismo opće pismeni. Idejno rješenje i uređenje načinile su naše vrijedne, mlade profesorice: Vanja Kovač, Vesna Gašparić i Iva Rukavina. 

Detaljnije o ovom problemu današnjice slijedite poveznicu opširnije. 

Međunarodni dan pismenosti (International Literacy Day) UNESCO-ova je inicijativa, čiji je cilj svake godine podsjetiti međunarodnu zajednicu na status pismenosti i obrazovanja odraslih na globalnoj razini. Ideja o obilježavanju Međunarodnog dana pismenosti pojavila se u rujnu 1965. godine u Teheranu, na Svjetskoj konferenciji ministara obrazovanja, o temi iskorjenjivanja nepismenosti. Na konferenciji je predstavljena inicijativa za proglašavanjem jednog dana u godini Međunarodnim danom pismenosti, kako bi se na taj dan slavilo, ali i upozoravalo na važnost pismenosti na međunarodnoj razini. Kao dan obilježavanja odabran je 8. rujna, a UNESCO je s obilježavanjem Međunarodnog dana pismenosti počeo 1966. godine.

Prema posljednjim raspoloživim UNESCO-vim podacima iz 2013., u svijetu je bilo 757 milijuna nepismenih osoba starih 15 i više godina, od čega je 63% bilo žena. Nepismenost je najrasprostranjenija u južnoj i zapadnoj Aziji, gdje živi 51% nepismenog stanovništva.

Definicija pismenosti:

 Pismenom se smatra osoba koja može s razumijevanjem pročitati i napisati kratak, jednostavan sastavak o svome svakidašnjem životu, bez obzira na to na kojem jeziku ili pismu osoba čita odnosno piše.


Gimnazija Beli Manastir