2014-09-21 22:45:19 ŠKOLSKI KURIKULUM šk.god. 2014./15.
GIMNAZIJA EUGENA KUMIČIĆA OPATIJA K U R I K U L U M
Opatija, rujan 2014.
Sadržaj 1. REDOVNA NASTAVA - JEZGROVNI KURIKULUM 3.1. DOPUNSKA I DODATNA NASTAVA 3.4. IZVANUČIONIČNA NASTAVA - EKSKURZIJE I IZLETI
1. REDOVNA NASTAVA - JEZGROVNI KURIKULUM
Određen je Planom i programom za opću i jezičnu gimnaziju, jednak za sve učenike RH; nije dio ovog dokumenta.
2. RAZLIKOVNI KURIKULUM Dio je obrazovnog standarda kojeg nudi RH ili škola; ocjenjuje se brojčanom ocjenom. 2.1. IZBORNA NASTAVA
Naziv nastave TALIJANSKI JEZIK – KULTURA I CIVILIZACIJACiljevi i kompetencije
- usavršavanje znanja i vještina talijanskog jezika; - stjecanje pozitivnog odnosa prema aktivnom slušanju/govorenju/pisanju na stranomu jeziku - primjenjivanje različitih strategija suradničkoga i individualnoga učenja - uočavanje sličnosti i razlika između vlastite i kulture jezika koji se uči u aspektima svakodnevnoga života i šireg okružja - samostalno korištenje različitih izvora na stranome jeziku - usvajanje bitnih sociokulturnih znanja te njihovo uspoređivanje s vlastitim životom i širim okružjem Namjena aktivnosti
- nastava pokriva jezično-komunikacijsko područje, opću kulturu i praktičan rad.
Nositeljica Nataša Frković Đorđević, prof. Način realizacije
grupni rad, posjet kulturnim priredbama, stručna ekskurzija , izlaganja, seminari
Vremenik tijekom cijele školske godine, prema rasporedu – 2 sata tjedno u drugom opće gimnazije Troškovnik 1.000,00 kn (potrošni materijal, iznajmljivanje autobusa za izlet u Miramare, Trst) Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
provjeravanje znanja učenika kroz pismene radove, seminarske radove i procjenu zalaganja.
Naziv programa FIZIKA – ASTRONOMIJACiljevi i kompetencije - razviti dodatne sposobnosti iz fizike upoznavanjem učenika sa sadržajima iz astronomije - poticati interes učenika za fiziku i želju učenika za učenjem fizike - učenici će usvojiti osnovna znanja o Sunčevom sustavu, zvijezdama i galaksijama, o postanku planeta te astronomskim instrumentima (modul a) Opća astronomija i modul b) Planetologija) Namjena aktivnosti Prirodoslovno područje
Nositeljica programa Sintija Tropper Trinajstić, prof. Način realizacije
- nastava se održava u učionici u zgradi škole, a planira se i posjet Riječkoj zvjezdarnici te ovisno o željama i interesu učenika izvanučionička nastava uključivanjem učenika u različite manifestacije (Festival znanosti u Rijeci: - otvoreni dani Sveučilišnih odjela u Rijeci, predavanja i radionice; - društvo matematičara i fizičara Rijeka: predavanja i natjecanja). - nastava u učionici realizirat će se putem predavanja, referata, seminara i radionica (frontalni rad, individualni rad, grupni rad i rad u paru)
Vremenik - 70 sati u 3. razredu opće gimnazije (prema rasporedu)
Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja - način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja: prati se učenikova aktivnost i odnos prema radu te ostvarene kompetencije u samostalnom i grupnom radu. Pisanim i usmenim provjerama provjerava se usvojenost nastavnih sadržaja. Rezultat vrednovanja su ocjene iz izbornog predmeta Fizika.
Troškovnik - Eventualne putne troškove autobusnih karata snose učenici. Ulaznica u Riječku zvjezdarnicu je 15,00 kn po učeniku.
Naziv programa MATEMATIKA – KOMBINATORIKA I VJEROJATNOSTCiljevi i kompetencije - razviti dodatne sposobnosti iz matematike upoznavanjem učenika s osnovama kombinatorike i matematičke teorije vjerojatnosti - poticati interes učenika za matematiku i želju učenika za učenjem matematike - učenici će prepoznati praktičnu potrebu poznavanja matematičkih teorija i razvijati sposobnost primjene tih teorija u konkretnim primjerima i situacijama iz života i realne stvarnosti
Namjena aktivnosti Matematičko područje
Nositeljica programa Sintija Tropper Trinajstić, prof.
Način realizacije
- nastava se održava u učionici u zgradi škole, a planira se i, ovisno o željama i interesu učenika, izvanučionička nastava uključivanjem učenika u različite manifestacije (Festival znanosti u Rijeci: - otvoreni dani Sveučilišnih odjela u Rijeci, predavanja i radionice; - društvo matematičara i fizičara Rijeka: predavanja i natjecanja; - društvo matematičara „Istra“: Festival matematike). - nastava u učionici realizirat će se putem predavanja, referata, seminara i radionica (frontalni rad, individualni rad, grupni rad i rad u paru).
Vremenik 64 sati u 4. razredu opće gimnazije (prema rasporedu)
Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja - prati se učenikova aktivnost i odnos prema radu te ostvarene kompetencije u samostalnom i grupnom radu. Pisanim i usmenim provjerama provjerava se usvojenost nastavnih sadržaja. Rezultat vrednovanja su ocjene iz izbornog predmeta Matematika. Troškovnik - eventualne putne troškove autobusnih karata snose učenici. Kotizacija za sudjelovanje na Festivalu matematike u Puli iznosi 200,00 kn, a okvirna cijena autobusne karte Opatija-Pula-Opatija 80,00 kn po učeniku, a autobusne karte Opatija-Rijeka-Opatija 26,00 kn po učeniku.
Naziv nastave FRANCUSKI JEZIK – KULTURA I CIVILIZACIJACiljevi i kompetencije
- usavršavanje znanja i vještina talijanskog jezika; - stjecanje pozitivnog odnosa prema aktivnom slušanju/govorenju/pisanju na stranomu jeziku - primjenjivanje različitih strategija suradničkoga i individualnoga učenja - uočavanje sličnosti i razlika između vlastite i kulture jezika koji se uči u aspektima svakodnevnoga života i šireg okružja - samostalno korištenje različitih izvora na stranome jeziku - usvajanje bitnih sociokulturnih znanja te njihovo uspoređivanje s vlastitim životom i širim okružjem Namjena aktivnosti
- nastava pokriva jezično-komunikacijsko područje, opću kulturu i praktičan rad. - Nositeljica Tatjana Šepić, prof. Način realizacije
- grupni rad, posjet kulturnim priredbama, stručna ekskurzija , izlaganja, seminari - dani Frankofonije u Rijeci Vremenik tijekom cijele školske godine, prema rasporedu – 2 sata tjedno u trećem razredu opće gimnazije Troškovnik 1.000,00 kn (potrošni materijal,iznajmljivanje autobusa za izlet grupe) Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
- provjeravanje znanja učenika kroz pismene radove, seminarske radove i procjenu zalaganja
Naziv nastave IZBORNA NASTAVA - INFORMATIKACiljevi i kompetencije
- povećanje vještina, znanja i sposobnosti na području informacijske i komunikacijske tehnologije; - razvoj logičkog i kritičkog razmišljanja; - povećanje digitalne kompetencije Namjena aktivnosti
Izborna nastava pokriva tehničko-tehnologijsko i jezično-komunikacijsko područje. Nositeljica programa Sanja Perman Benković, prof. Način realizacije
- predavanja i vježbe u kabinetu informatike u skupinama od cca 15 učenika ; - samostalni rad učenika (projekti, seminari); - odlazak u PEEK&POKE - "muzej" starih računala i informatičke tehnologije Vremenik - 70 sati kroz školsku godinu, prema predviđenom rasporedu rada, u 2. razredu opće gimnazije i 64 sati u 4. razredu opće gimnazije Troškovnik Po učeniku 20,00 kn Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
- pismeno i usmeno provjeravanje postignuća učenika, primjena znanja u izvođenju vježbe, pokazana samostalnost, vještina, uporaba opreme. 3. ŠKOLSKI KURIKULUM
(Posebna ponuda škole, može se ocjenjivati – brojčano ili opisno, ali ne mora) 3.1. DOPUNSKA I DODATNA NASTAVA
Naziv programa DOPUNSKA NASTAVA – HRVATSKI JEZIK
Ciljevi i kompetencije - pomoć učenicima u svladavanju gradiva redovne nastave - osposobljavanje učenika za bolju pisanu i govornu komunikaciju Namjena aktivnosti - jezično-komunikacijsko područje Nositeljica programa Gordana Zurak, prof.
Način realizacije Individualni rad, rad u paru, skupni rad
Vremenik 1 sat tjedno u trećem razredu jezične gimnazije
Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja - bilješke o napredovanju učenika i ocjene u okviru redovne nastave
Naziv programa DODATNA NASTAVA – LATINSKI JEZIKCiljevi i kompetencije
- razumijevanje izvornog teksta pisanog latinskim jezikom - poznavanje osnovnog vokabulara - poznavanje civilizacijske pozadine u kojoj se latinski jezik upotrebljavao - ovladanost gramatičkim strukturama latinskog jezika Namjena aktivnosti
Jezično- komunikacijsko područje Nositelj programa Ana Marković, prof. Način realizacije
grupni i individualni rad
Vremenik 1 sat tjedno svakog drugog tjedna za učenike prvih i drugih razreda Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
- bilješke o napredovanju i ocjene u okviru redovnih sati Troškovnik - uredski materijal potreban za izradu plakata (200kuna)
Naziv programa DODATNA NASTAVA – TALIJANSKI JEZIKCiljevi i kompetencije
- osposobljavanje učenika za govornu i pisanu komunikaciju; - priprema za uspješno polaganje državne mature - priprema za natjecanja - osposobiti učenika za govornu i pisanu komunikaciju, a baziranom na posebnim zadacima pripremljenim u tu svrhu. - razviti sposobnost slušanja i razumijevanja izvornih govornika temeljem auditivnih materijala
Namjena aktivnosti
Jezično- komunikacijsko područje Nositelj programa Nataša Frković-Đorđević, prof. Način realizacije
- frontalni rad, individualni, parovi i kombinacije; - razgovor, samostalno pisanje zadataka Vremenik 1 sat tjedno tijekom školske godine, prema rasporedu, u četvrtim/trećim razredima jezične i opće gimnazije Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja - zadaci objektivnog tipa; ocjene prema dogovorenim kriterijima Troškovnik - 300 listova papira i troškovi fotokopiranja
Naziv programa DOPUNSKA NASTAVA – MATEMATIKACiljevi i kompetencije - pomoć učenicima u svladavanju gradiva redovne nastave - usvojiti temeljna matematička znanja, vještine i procese te uspoređivati i razumjeti matematičke odnose i veze Namjena aktivnosti Matematičko područje Nositeljica programa Sandra Sergo, prof. Način realizacije
Individualni i grupni rad Vremenik Po 35 sati u 1.,3., 4. razredima, prema rasporedu Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja - uspjeh u redovnoj nastavi
Naziv programa DOPUNSKA NASTAVA – MATEMATIKACiljevi i kompetencije - pomoć učenicima u svladavanju gradiva redovne nastave - usvojiti temeljna matematička znanja, vještine i procese te uspoređivati i razumjeti matematičke odnose i veze Namjena aktivnosti Matematičko područje Nositeljica programa Sanja Perman Benković, prof. Način realizacije
Individualni i grupni rad
Vremenik Po 35 sati u 2. razredima, prema rasporedu Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
- uspjeh u redovnoj nastavi
Naziv programa DOPUNSKA NASTAVA – ENGLESKI JEZIKCiljevi i kompetencije
- osposobiti učenika za osnovnu govornu i pisanu komunikaciju, a baziranom na posebnim zadacima pripremljenim u tu svrhu. - razviti sposobnost slušanja i razumijevanja izvornih engleskih govornika temeljem nepoznatih auditivnih materijala Namjena aktivnosti
- jezično- komunikacijsko područje Nositelj programa - Draško Vučemilović, prof. Način realizacije
- frontalni rad, individualni, parovi i kombinacije; - razgovor, samostalno pisanje zadataka Vremenik - po 1 sat tjedno tijekom školske godine, prema rasporedu, u 1. i 2. razredima jezične i opće gimnazije gimnazije Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja - zadaci objektivnog tipa; ocjene prema dogovorenim kriterijima Troškovnik - 300 listova papira i troškovi fotokopiranja te odgovarajući zvučnici za učionicu 8 po ponudi od 650 kn
Naziv programa DODATNA NASTAVA – ENGLESKI JEZIKCiljevi i kompetencije
- osposobiti učenika za osnovnu govornu i pisanu komunikaciju, a baziranom na posebnim zadacima pripremljenim u tu svrhu. - razviti sposobnost slušanja i razumijevanja izvornih engleskih govornika temeljem nepoznatih auditivnih materijala
Namjena aktivnosti
- jezično- komunikacijsko područje Nositelj programa - Draško Vučemilović, prof. Način realizacije
- frontalni rad, individualni, parovi i kombinacije; - razgovor, samostalno pisanje zadataka Vremenik - po 1 sat tjedno tijekom školske godine, prema rasporedu, u četvrtim razredima jezične i opće gimnazije gimnazije Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja - zadaci objektivnog tipa; ocjene prema dogovorenim kriterijima Troškovnik - 300 listova papira i troškovi fotokopiranja te odgovarajući zvučnici za učionicu 8 po ponudi od 650 kuna. 3.2. FAKULTATIVNA NASTAVA
Naziv nastave DRAMSKA KULTURA I UMJETNOSTCiljevi
- razviti zanimanje za estetski doživljaj dramskoga teksta, djela - upoznati i vrjednovati umjetnička djela različitih stilskih razdoblja - praćenje dramskoga repertoara HNK-a u Rijeci - Umjetnički, scenski projekt za školsku priredbu i LiDraNo - Suradnički, sudjeluju učenici ali i nastavnici škole - Pedagoški,ostvarivanje postignuća kao mogućeg za s v a k o g učenika Namjena aktivnosti
Umjetničko i jezično-komunikacijsko područje Nositeljica programa Marijana Trinajstić, prof. Način realizacije
- scenska radionica djeluje kao školski godišnji, fakultativni skupni projekt. Oblik predstavljanja ovoga projekta je školska priredba za Božić kao i dio projekta koji se ostvaruje za smotru LiDraNo. - scenska radionica ima svoj dnevnik rada,priređuje i internetski mrežni prikaz na mrežnom mjestu škole. Članovi i voditeljica surađuju s udrugom Prostor plus u Rijeci gdje sudjeluju u radionicama fizičkoga teatra/ udruga Krila,Rijeka Vremenik Dvije subote mjesečno od 10 do 12,30, ostale aktivnosti prema zadanim ili dogovorenim terminima Troškovnik Oprema za scenu (božićna priredba = 200 kn Kostimi = oko 350 kn Iznajmljivanje dvorane= 1000 kn Sudjelovanje na gradskoj razini Lidrana 60 kn po članu radionice za rad i troškove prosudbene komisije (grad Rijeka) javni gradski prijevoz Opatija-Rijeka u vrijeme natjecanja Cijene po zonama Eventualni napitci tijekom proba (čajevi, sokovi) odlazak na radionice - Rijeka cijena jedne radionice za skupni dolazak 200kn Ukupno troškova 3000 kn Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
- od učenika koji se samoinicijativno uključe u rad scenske radionice očekuju se:zalaganje i redovitost,eventualno napredovanje u radu, - kreativnost, aktivno opažanje svijeta umjetnosti, iznošenje stavova,primanje poruka. - bitno je da učenik nastoji pokazati interes za suradnju, solidarnost, odgovornost/ u svemu navedenom on se može ISTICATI: Nadprosječno/ I.stupanj Prosječno/ II. stupanj Zadovoljavajuće III. st.- prema ostvarenom postignuću voditelj projekta upućuje prijedloge razrednom/nastavničkom vijeću za moguće pohvale/nagrade učenicima koji su se isticali unutar prvoga stupnja; u kategoriju prvoga stupnja ubrajaju se i priznanja ostvarena na županijskoj, državnoj razini
Naziv nastave TJELESNA I ZDRAVSTVENA KULTURA – ŠKOLSKO SPORTSKO DRUŠTVO GEKCiljevi i kompetencije
- obuhvaćanje što većeg broja učenika u što više raznovrsnih programa tjelesnog vježbanja; - osposobljavanje učenika za dodatne kompetencije prema određenoj sportskoj disciplini koja se tijekom redovne nastave TZK-e ne može realizirati; - omogućavanje svim učenicima, a posebno talentiranim za neke sportske discipline da razviju svoje sposobnosti do objektivno mogućih granica Namjena aktivnosti
Tjelesno i zdravstveno područje razvoja Nositelj Damir Kuvačić,prof. Način realizacije
- pripreme i treninzi; - natjecanja prema rasporedu Saveza školskih sportskih klubova PGŽ (odbojka M i Ž, nogomet M, atletika ekipno M, kros, M i Ž) - gostovanje u sportskom dijelu programa za Dan škole – prijatelja Pazinskog srednjoškolskog centra - sudjelovanje u sportskim manifestacijama „Homo si teć“, Hrvatski olimpijski dan… - vođenje učenika na sportska natjecanja u dogovoru s klubovima (nogomet, košarka, rukomet, vaterpolo...) Vremenik prema slobodnim terminima u gradskoj Sportskoj dvorani „Marino Cvetković“ Troškovnik Kako je teško predvidjeti do kojih destinacija u okviru sustava natjecanja treba putovati (Kostrena, Delnice, Crikvenica, Krk...) na osnovi prošlogodišnjih iskustava, procjena je da bi zadovoljavajuća suma bila 7.000 kn (uključuje i obnavljanje fonda lopti i ostalih rekvizita potrebnih za nastavu TZK-e) Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
- uključivanje učenika na treninge te uspjesi na natjecanjima motivirajuće djeluje na uključivanje novih učenika. Zalaganje učenika može se i dodatno nagraditi poticajnom ocjenom iz TZK.
Naziv nastave ZDRAVSTVENI ODGOJ - PREVENCIJA OVISNOSTI I NASILJACiljevi i kompetencije
- argumentirati djelovanje sredstava ovisnosti i moguće tjelesne, mentalne, emocionalne, socijalne i pravne posljedice njihove zloporabe; - usvojiti vještine vršnjačke pomoći i podrške pri rizičnom ponašanju; - osvijestiti utjecaj psihoaktivnih supstanci na ponašanje i odluke. Namjena aktivnosti
Društveno – emocionalno područje Nositeljica Sanja Bradić, dipl. psih., prof., Sanja Marušić, prof. Način realizacije
- prikazivanje PPP, filmova i rezultata istraživanja o psihoaktivnim supstancama; - razgovor, sudjelovanje na tribinama, gostovanje djelatnika Prve pomoći, Kalvarije (Odjel za rad s ovisnicima) , MUP-a, školskog liječnika - provođenje sustava radionica za prevenciju nasilja u adolescentskim vezama
Vremenik Satovi razredne zajednice, prema dogovoru s razrednicima Troškovnik Honorar predavačima 1.200,00kn Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
- posebno zainteresirani učenici koji pokažu znatan napredak i zalaganje u poznavanju tematike (teoretski) mogu se nagraditi ocjenom iz biologije, psihologije ili etike.
Naziv nastave MEDIJSKA KULTURA - LITERARNO- NOVINARSKA DRUŽINACiljevi i kompetencije
- upoznavanje učenika s novinarskim oblicima izražavanja - stjecanje osnovnih znanja o grafičkom oblikovanju školskog lista - upoznavanje učenika s etičkim pravilima u školskom novinarstvu - poticanje učeničke kreativnosti u izradi školskog lista Namjena aktivnosti
Jezično-komunikacijsko područje, umjetnost Nositeljica programa Gordana Zurak , prof. Način realizacije
skupni rad, rad u paru i individualni rad Vremenik 35 sati tijekom školske godine (subotama) Troškovnik tisak školskog lista / CD-a: 8000, 00 kuna Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
- rad učenika može se vrednovati ocjenom u predmetu ili nagraditi pohvalnicom i knjigom na kraju školske godine
Naziv nastave GRAĐANSKI ODGOJ I OBRAZOVANJE – EDUKACIJA O LJUDSKIM PRAVIMACiljevi i kompetencije
- stjecanje komunikacijskih i socijalnih vještina; - senzibilizacija za potrebe i probleme drugih; - razvoj istraživačkih vještina analizom znanstvene literature i kontaktiranjem znanstvenih institucija Namjena aktivnosti
Društveno-humanističko područje – integracija građanskog odgoja u okviru nastavnih predmeta: povijest, etika, logika, filozofija, sociologija, politika i gospodarstvo, psihologija i projekata škole Nositeljice programa dr.sc. Sanja Simper, Sara Meszaros, prof, Ivana Černeha, prof., Sanja Bradić, prof. Sanja Marušić, prof. Način realizacije
- grupni i individualni rad; - izlaganja i prezentacije; - intervjui; - pismeni eseji i osvrti na aktivnosti; - grupni obilasci manifestacija, udruga i institucija - obilježavanje značajnih datuma - terenski rad - rad na postavljanju izložbe „Crna noć je šapićala“ u Buzetu i Jasenovcu - organizacija i sudjelovanje učenika u Mementu 27.1.2015. i na 6. danima antifašizma početkom od 5. do 6.03.2015. u Opatiji - 19. – 23.03.2015. ˝Vlak sjećanja˝ - 28.04.2015. – Jama Ičići - 6. i 7.mjesec 2015. Ljetni kamp Savudrija
Vremenik Cjelodnevna sudjelovanja na manifestacijama
Troškovnik Predviđena suma potrebna za realizaciju programa je cca 2.500 kn (vozne karte, materijal za izradu panoa, razvijanje filmova…) Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
- individualne ocjene iz znanja i aktivnosti u srodnim predmetima; - ocjena seminarskih radnji i izlaganja, postavljanja izložbi i sl.
Naziv nastave GLAZBENA UMJETNOST – ŠKOLSKA VOKALNA GRUPACiljevi i kompetencije
- omogućiti darovitim i talentiranim učenicima razvoj i ostvarenje - njihovih potencijala u skladu s njihovim sposobnostima i sklonostima - razvijanje kreativnosti učenika putem aktivnog pjevanja i sviranja - razvijanja glazbene memorije - razvijanje interesa za zborsko, klapsko, solo pjevanje kao i sviranje - razvijanje osjećaja za suradnju i potrebe skupnog muziciranja i njegovanja glazbeno-estetskih vrijednosti - sviranje na instrumentima instrumentalnu glazbu te prateću glazbu za potrebu zborskog, klapskog i solo pjevanja. - aktivno bavljenje glazbom - razvijanje kritičkog odnosa prema radu i postignuću - razvijanje senzibiliteta prema tradiciji, kulturnoj baštini i folkloru - njegovanje lijepog pjevanja - rad u kolektivu - upoznavanje što većeg broja domaćih, stranih i tradicijskih skladbi - razvijanje glasovnih mogućnosti - razvijanje međusobnu generacijsku povezanost svih učenika Namjena aktivnosti
Umjetničko područje Nositeljica programa Sandra Macan Milotić, prof. Način realizacije
Rad sa vokalno-instrumentalnom skupinom realizirat će se kroz plan i program rada ove grupe:formiranje grupe, ispitivanje glazbenih sposobnosti učenika, utvrđivanje glazbenog pamćenja i ispitivanje osjećaja za ritam kao i muzikalnost Rad će se realizirati kroz 70 sati tijekom školske godine: - 70 sati u šk. god. (2 sata tjedno); - 20 sati je usmjereno na upjevavanje, meku postavu glasa, razvijanje - tehnike glasa i tehnike disanja; - 30 sati planirano je za učenje pjesama po dionicama i njihovo izrađivanje - 20 sati planira se za uvježbavanje instrumentalne pratnje za potrebe pjevačkog zbora te pripremu školskog benda za samostalne nastupe te prema potrebi za pratnju pjevačkog zbora
Nastupi: Božićna priredba Priredbe prema prigodi i potrebi (svečanosti i događanja u školi i izvan nje) Nastup povodom podjele završnih diploma maturantima
Vremenik - tijekom cijele školske godine, intenzivnije pred nastupe. - probe se odvijaju na 0-tim ili 7.satovima, ovisno o školskom rasporedu i dostupnosti polaznika. Troškovnik Kupnja novog električnog glasovira, stalak, pedala, širokopojasni mikrofon te potrebni kablovi za spajanje na razglas 7 000 kn Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
- napredak učenika bit će praćen i vrednovan opisno u pedagoškoj dokumentaciji koja je za to predviđena. - rezultati vrednovanja koristit će se u javnim nastupima gdje će biti vidljiv rad i napredak - učenika ove grupe. - svi učlanjeni učenici bilježe se u imeniku svoga razreda u rubrici predmeta glazbena umjetnost-svaki nastup pred publikom im se vrednuje ocjenom odličan iz poznavanja glazbene literature. - uz ocjene i pisane pohvale u rubrici predmeta glazbena umjetnost učenicima će usmene pohvale i konstruktivne kritike pomoći u daljnjem radu, a fotografije i video zapisi biti će arhivski dokumenti kako bi svjedočili o kreativnosti svake pojedine generacije naših učenika
Naziv nastave NJEMAČKI JEZIK – DSD PROGRAM (Njemačka jezična diploma)Ciljevi
- razvijanje jezičnih vještina (slušanje, govorenje, čitanje, pisanje) - razvijanje lingvističkog mišljenja, sposobnosti i navika samostalnog korištenja gramatikom - upoznavanje civilizacije, kulture i osobitosti zemalja njemačkog govornog područja - osposobljavanje učenika za daljnju izobrazbu i usavršavanje - polaganje ispita DSD I (A2, B1) i DSD II (B2, C1)
Namjena aktivnosti
Nastava pokriva jezično-komunikacijsko područje. Nositelji Andreas Reiling, prof. i Milana Kovačević Miškić, prof. Način realizacije
- prema naputcima Zentralle fur das Auslandsschulwesen, nastava DSD 1 prilagođava se svim učenicima njemačkog jezika - pripremu za polaganje DSD-ispita vodit će gostujući profesor, izvorni govornik g. Andreas Reiling Vremenik - DSD 1 program uključen u redovnu nastavu kroz sve 4 godine školovanja - pripremu učenika završnih razreda za polaganje ispita za jezičnu diplomu održavat će se subotama kroz 1. obrazovno razdoblje
Troškovnik - sve troškove snosi Die Zentrallstelle für das Auslandsschulwesen
Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
- u svakom polugodištu učenika se ocjenjuje sa po dvije ocjene iz usmenog izražavanja i dvije ocjene iz pismenog izražavanja iz kojih ravnopravno proizlazi zaključna ocjena.
Naziv nastave GOVORNIŠTVO/ DEBATNI KLUB GEK - GRAĐANSKI ODGOJCiljevi
- razvijanje komunikacijskih, socijalnih i govorničkih vještina, vještina aktivnog slušanja, kritičkog mišljenja, rješavanja problema i sukoba, argumentiranog raspravljanja, tolerancije, samosvijesti i odgovornosti u iznošenju vlastitih stavova; proširivanje opsega opće kulture, učenje sistematičnog pristupa sadržajima. - usvajanje znanja o principima demokracije, konceptu odgovornog građanina, sudjelovanje u civilnom društvu
Namjena aktivnosti
Govorništvo – kultura govora i slušanja Istraživačke aktivnosti – proučavanje i propitivanje postojećih zakona, pravilnika, teorija Nositeljica programa Sanja Bradić, dipl.psih., prof. Način realizacije
- održavanje susreta u školi, određivanje teza debatiranja, priprema i vježbanje debatiranja; - sudjelovanje na debatnim turnirima Vremenik Jednom tjedno – 2 školska sata Troškovnik Predviđeni troškovi za grupu od 6 učenika: Kotizacije za seminare i turnire 1.800 kn Prijevoz 900 kn
Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
- sudjelovanje u pripremama i na samim turnirima vrednuje se ocjenom iz srodnih predmeta (logika, psihologija, politika i gospodarstvo, povijest, filozofija)
Naziv nastave ZIDNE NOVINE - GRAĐANSKI ODGOJCiljevi
- razvijanje istraživačkih metoda; - kreativan odnos prema pisanim sadržajima; - informiranje o aktualnim događajima i temama iz sfere učeničkih interesa Namjena aktivnosti
Jezično-komunikacijska, opća kultura, praktičan rad Nositelj programa Vanda Podgoršek, prof. Način realizacije
Grupni rad sa zainteresiranim učenicima
Vremenik Subotama ili radnim tjednom u dogovoru s učenicima, tijekom cijele školske godine Troškovnik 300 kn (potrošni materijal: hamer papir, flomasteri, boje, ljepilo, selotejp…) Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
- učenička postignuća vrednovat će se ocjenom u rubrici aktivnost iz predmeta na koji se odnosi obrađena tema. - najaktivniji učenici bit će prigodno nagrađeni na kraju školske godine.
Naziv nastave MEDIJSKA KULTURA - ŠKOLSKI FOTOGRAFICiljevi
- razvijanje kreativnih sposobnosti - dokumentiranje važnih školskih događanja; - razvijanje istraživačkih metoda; - obogaćivanje i proširivanje medijske kulture učenika - aktivno sudjelovanje u događajima bitnim za užu i širu zajednicu - primjenjivanje suradničkog i individualnog učenja te oblika samoprocjene i međusobne procjene Namjena aktivnosti
Opća kultura, praktičan rad, umjetničko izražavanje. Nositeljica programa Nataša Frković Đorđević, prof. i David Kurti, vanjski suradnik - volonter Način realizacije
Predavanja, terenski rad, posjećivanje izložbi, sudjelovanje na natjecanjima Vremenik Subotama ili tijekom radnog tjedna u dogovoru s učenicima, tijekom cijele školske godine.. Troškovnik 3.500 kn (izrada fotografija, potrošni materijal, prijevoz učenika tijekom čitave školske godine 2014./2015.) Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
- najbolji radovi bit će poslani na foto-natječaje - evaluacija školskih izložbi 3.3. IZVANNASTAVNE AKTIVNOSTI
Naziv izvannastavne aktivnosti PSIHOLOŠKE RADIONICE ZA POTENCIJALNO DAROVITE I/ILI KREATIVNE („CRTA“) - GRAĐANSKI ODGOJCiljevi i kompetencije
- identifikacija i praćenje potencijalno darovitih učenika; - rad na razvoju samopoštovanja i drugih pozitivnih atributa ličnosti - postizanje dodatnih socijalnih i komunikacijskih kompetencija; - profesionalno usmjeravanje potencijalno darovitih - osvještavanje važnosti razvoja osobnog identiteta Namjena aktivnosti
Učenici s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama Nositeljice programa Sanja Bradić, dipl.psih., prof. Vanjska suradnica Mira Verunica, dipl. psih., prof. Način realizacije
- 3-satne psihološke radionice sa različitim centralnim temama; - suradnja s DSA i stipendiranje naših učenika za Ljetnu školu za darovite srednjoškolce u Njemačkoj; - suradnja s Odsjekom za psihologiju Filozofskog fakulteta u Rijeci - individualni razgovori sa darovitima prema njihovim potrebama; - testiranje sposobnosti i profesionalno usmjeravanje. Vremenik Svake druge subote (3-satne radionice), radnim tjednom 1-2 sata (individualni razgovori) Troškovnik Nema predviđenih troškova Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
- nakon svake radionice vrši se interna evaluacija koja voditeljicama služi za poboljšanje slijedećeg susreta i ukupnog programa. - pokazatelj uspješnosti programa je i konstantna uključenost potencijalno darovitih s obzirom na to da nema nikakvih mehanizama prisile.
Naziv izvannastavne aktivnosti ZDRAVSTVENI ODGOJ - PLANINARSKA GRUPACiljevi - učenje osnova planinarenja - razvijanje zdravih životnih navika - razvijanje ekološke svijesti dodatno povezivanje učenika i nastavnika međusobno, kao i zajedničko povezivanje s prirodom - povezivanje teoretskih znanja iz prirodoslovnih predmeta sa novim spoznajama u izvornom okruženju - poboljšanje psihofizičkog razvoja i stjecanje dodatnih vještina svih uključenih
Namjena aktivnosti Tjelesno i zdravstveno područje
Nositelj programa
Oliver Kvasina, prof. Način realizacije
Organizacija izleta i boravak u planinskim prostorima naše okolice Vremenik Jednodnevni izleti u jesen i proljeće, subotom ili nedjeljom Troškovnik
1 izlet planiran je korištenjem unajmljenog autobusa, dnevni najam cca 2.500,00 kn 1 izlet planiran je korištenjem vlaka, cca 1.000,00 kn Ukupno: 3.500,00 kn Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja - primjenjiva znanja iz geografije, biologije i TZK moguće je učenicima vrednovati ocjenom iz zalaganja iz tih predmeta, kao i ocjenom iz usvojenosti znanja
Naziv izvannastavne aktivnosti VOLONTERSKA JEZGRA - GRAĐANSKI ODGOJCiljevi - razvoj humanih vrijednosti; - razvijanje i preuzimanje socijalne odgovornosti; - aktivno sudjelovanje u široj društvenoj zajednici; - razvoj novih interesa; - učenje pomoću neposrednih iskustava; - volontiranje u lokalnoj zajednici Namjena aktivnosti Društveno-humanističko područje Nositeljica programa
Sanja Bradić, dipl. psih., prof. Način realizacije
Vanškolsko volontiranje: - kroz volonterski program riječke udruge „Smart“ povezivanje volontera sa raznim udrugama i institucijama kojima je potrebna pomoć; - suradnja s Društvom naša djeca Opatija Školsko volontiranje: - pomoć Školi u pripremi manifestacija (natjecanja, Dan škole…)
Vremenik Vanškolsko volontiranje odvija se prema potrebi, a školsko u okviru planiranih događanja Troškovnik
Autobusne kartice za prijevoz volontera 400,00 kn Nagradni izlet za naj-volontere 1.200 kn Troškovi telefona 400 kn
Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja - završni upitnik za volontere kojim će se obuhvatiti svi relevantni podaci za buduće planiranje i vođenje volonterskog programa. - upisivanje volonterskog angažmana u volonterske knjižice radi razvoja osobne volonterske „karijere“
3.4. IZVANUČIONIČNA NASTAVA - EKSKURZIJE I IZLETI
Naziv izleta MATURALNA EKSKURZIJA ČETVRTIH RAZREDACiljevi
- upoznavanje europske kulturne baštine - jačanje osjećaja povezanosti i pripadnosti razredu i školi Namjena aktivnosti
- umjetničko i društveno-humanističko područje Nositeljice programa prof. Ana Marković, prof. i Branka Topolnik, prof. Način realizacije Prema agencijskom itinereru, nakon odabira destinacije Vremenik Krajem kolovoza 2015. Troškovnik Oko 4.000,00 kn po učeniku Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
- razgovori na satovima razrednih odjela i na roditeljskim sastancima - analiza ekskurzije na Nastavničkom vijeću
Naziv izleta JEDNODNEVNA STRUČNA EKSKURZIJACiljevi
- razvijanje opće kulture, prirodoznanstvenih i socijalnih kompetencija; - jačanje osjećaja pripadnosti Gimnaziji Namjena aktivnosti
Umjetničko, društveno-humanističko i prirodoslovno područje.
Nositelji programa ravnateljica Ivanka Škarić, prof., Oliver Kvasina, prof., Sintija Tropper-Trinajstić, prof., Damir Kuvačić, prof., Gordana Zurak, prof., Branka Topolnik, prof., Ana Marković, prof., Marijana Trinajstić, prof., Nataša Frković-Đorđervić, prof. Način realizacije
Prijedlozi destinacija: - posjet muzeju neandertalaca u Krapini - posjet gradu Varaždinu - dvorac Trakošćan - posjet muzeju Nikole Tesle u Smiljanu - posjet gradu Senju - posjet gradu Zagrebu
Vremenik Cjelodnevni izlet planiran je prema planu i programu Troškovnik Po učeniku 130,00/140,00 kn Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
- razgovori na satovima razrednog odjela te u nastavi svih predmeta.
Naziv izleta NAGRADNI IZLET NAJBOLJEM RAZREDUCiljevi
- razvijanje zdrave kompeticije unutar škole; - jačanje osjećaja pripadnosti razrednoj zajednici; - jačanje motivacije za daljnja postignuća Namjena aktivnosti
Društveno-humanističko, tjelesno i zdravstveno područje
Nositelj programa M. Trinajstić, prof. Način realizacije
- izbor najboljeg razreda na kraju školske godine; - dogovor o slobodnom danu za izlet; - priprema i realizacija izleta
Vremenik Cjelodnevni izlet - prema hodogramu škole Troškovnik Prema destinaciji; troškove snose učenici Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
- razgovori na satovima razrednog odjela, eseji, ocjene iz vladanja
Naziv izleta DVODNEVNA STRUČNA EKSKURZIJACiljevi
- obogaćivanje iskustvenih spoznaja učenika drugih razreda (opća i jezična gimnazija) o domovini i/ili susjednim zemljama; - jačanje pripadnosti razrednoj zajednici;
Namjena aktivnosti
Društveno-humanističko, tjelesno i zdravstveno područje
Nositelj programa Damir Kuvačić,prof i Gordana Zurak,, prof. Način realizacije
- nakon dogovora na roditeljskom sastanku i satu razrednog odjela, razmatranje ponuda i komisijski odabir najpovoljnije ponude; Vremenik Prema hodogramu škole Troškovnik Prema destinaciji; troškove snose učenici Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja - razgovori na satovima razrednog odjela, eseji, ocjene iz vladanja
Naziv izleta JEDNODNEVNA STRUČNA EKSKURZIJACiljevi
- obogaćivanje iskustvenih spoznaja učenika prvih razreda (opća i jezična gimnazija) o domovini i/ili susjednim zemljama; - jačanje pripadnosti razrednoj zajednici;
Namjena aktivnosti
Društveno-humanističko, tjelesno i zdravstveno područje
Nositelj programa Sintija Tropper Trinajstić, prof. i Oliver Kvasina, prof. Način realizacije
- nakon dogovora na roditeljskom sastanku i satu razrednog odjela, razmatranje ponuda i komisijski odabir najpovoljnije ponude; Vremenik Prema hodogramu škole Troškovnik Prema destinaciji; troškove snose učenici Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja
- razgovori na satovima razrednog odjela, eseji, ocjene iz vladanja 3.5. PROJEKTI
Naziv projekt Vodič opatijskim parkovima Park „Angiolina“ i Park Sv. Jakova Ciljevi - prikaz povijesti opatijskih parkova Namjena aktivnosti Dopunsko izdanje potrebno je zbog promjena u Nositelj programa Ravnateljica Ivanka Škarić, prof. Autorski tim: Kristina Staničić, prof., Način realizacije Koristiti će se sadržaji prethodnog izdanja. Vremenik Realizacija projekta tijekom dvije školske godine, Troškovnik 23.660 kuna predviđeno za 2000 primjeraka samo na U realizaciju treba uključiti: Ministarstvo turizma RH, Način vrednovanja i korištenja rezultata vrednovanja Radovi nastavnika bit će osnova za njihovo napredovanje.
3.6. IZVANŠKOLSKE AKTIVNOSTI
U školskoj godini 2014./15. Škola je otvorena i spremna za suradnju sa slijedećim institucijama i organizacijama civilnog društva: HRVATSKI CRVENI KRIŽ :
- akcija „Solidarnost na djelu“; - tečaj pružanja prve pomoći unesrećenom; - darivanje krvi (maturanti); - predavanje „Suzbijanje trgovine ljudima“ Suradnik: Damir Kuvačić, prof. udruga DELTA:
- projekt „Mislim globalno, djelujem lokalno“ („Dan akcije“) - Suradnica: Sara Meszaros, prof. Ivana Černeha, prof. DEUTSCHE SCHUELER ACADEMIE
- Ljetna škola za darovite srednjoškolce Suradnica: Sanja Bradić, dipl. psih., prof. ROTARY KLUB OPATIJA
- Stipendije za učenike slabijeg imovinskog stanja Suradnica: Sanja Bradić, dipl. psih., prof. Udruga „ZA BOLJI SVIJET“
- uvod u volonterski program, seminar o volontiranju, predstave, zajedničke aktivnosti Suradnica: Sanja Bradić, dipl. psih., prof. GRADSKA KNJIŽNICA V.C.E. OPATIJA
- suradnja u realizaciji godišnjeg programa gradske knjižnice; suradnja u organizaciji pjesničkih večeri, literarnih susreta, Mjeseca knjige. Suradnice: Kristina Staničić, prof. i Gordana Zurak, prof. udruga „ALARM“ RIJEKA
- popularizacija forum-kazališta; razvoj nenasilne komunikacije Suradnica: Ivana Černeha, prof. udruga ROTARACT RIJEKA
- međunarodna razmjena učenika i studenata, ljetni kampovi za učenike, volonterske akcije Suradnica: Sanja Bradić, prof. udruga ŽMERGO OPATIJA
- partnerstvo u projektu „Održivi razvoj u praksi“ Suradnica: Irene Kuvačić, prof. Osnovna i srednja glazbena škola „Mirković“
- suradnja na manifestaciji „Veliki i mali za Opatiju“ Suradnice: Marijana Trinajstić, prof. i Sandra Milotić Macan, prof. Udruga dragovoljaca i veterana Domovinskog rata – ogranak Opatija
- sudjelovanje učenika i nastavnika u manifestaciji „Da se ne zaboravi“ (posjet ličkom ratištu) Suradnik: Nino Smolčić, prof., Ivana Černeha, prof. i drugi zainteresirani nastavnici centar za seksualna prava – ŽENSKA SOBA, Zagreb
- prevencija seksualnog uznemiravanja Suradnica: Sanja Bradić, dipl.psih. Documenta – Centar za suočavanje s prošlošću, Zagreb - projekt „Moj zavičaj kroz vrijeme“ Suradnica: dr.sc. Sanja Simper Udruga antifašističkih boraca Opatija - projekt ˝Dani antifašizma u Opatiji˝, ˝Vlak sjećanja˝ Suradnik: Ivana Černeha, prof., vanjska suradnica: Tatijana Matetić, prof.
|
Gimnazija Eugena Kumičića Opatija |