2019-01-13 14:16:40 MERIA u Gimnaziji Metković
U sklopu međunarodnog projekta MERIA (Mathematics Education – Relevant, Interesting, Applicable) čiji su ciljevi promoviranje istraživački usmjerene nastave matematike, izrada inovativnih scenarija, profesionalni razvoj i podrška nastavnicima u primjeni novih metoda te jačanje suradnje između visokoškolskih i srednjoškolskih ustanova te stručnih udruga, započeo je, 10. i 11. siječnja 2019. u Zagrebu, u 15. Gimnaziji, prvi ciklus profesionalnog usavršavanja nastavnika srednjih škola. Gimnazija Metković je, sa još 16 škola iz cijele Hrvatske, odabrana za sudjelovanje u prvom MERIA ciklusu. Naše su profesorice Ljiljana Jeličić i Ljubica Jerković, sa još četrdesetak sustručnjaka, sudjelovale u prvoj radionici, stekle uvid što je to istraživački usmjerena nastava matematike, kako se ona provodi, usvojile osnove teorijskih okvira Realističnog matematičkog obrazovanja i Teorije didaktičkih situacija te se upoznale s MERIA scenarijima. Kroz ovakvo se poučavanje matematike sugerira implementacija otvorenijih zadataka koji imaju više korektnih rješenja i/ili više načina rješavanja, a za koje postupak rješavanja nije unaprijed poznat. Procesi poput postavljanja hipoteza, planiranja istraživanja, sustavnog eksperimentiranja i procjene rezultata bivaju tako puno važniji od samog konačnog rezultata. Radionica je bila i prilika za diskusiju i razmjenu iskustava o raznim fazama provedbe ovakvog tipa nastave te je omogućila nastavnicima da na cjelovitiji način promišljaju o aktivnom uključivanju učenika u nastavu matematike. Kao nastavak ove edukacije predviđa se da će svaki sudionik započeti s uvođenjem istraživačkih elemenata u svoju nastavu, testirati u razredu neki od predloženih scenarija te obavezno surađivati sa sustručnjakom iz svoje škole u vidu pripreme, praćenja, evidentiranja i refleksije o nastavnim metodama. U 21. stoljeću nije dovoljno znati činjenice i posjedovati izolirane osnovne vještine. Učenici bi trebali razviti vještine rješavanja problema i sposobnost samostalnog stjecanja znanja. Stoga kompetencije kao što su sposobnost rada s nedostatkom informacija, matematička kreativnost u novim područjima znanja, suradnja pri rješavanju problemskih situacija i komunikacija (matematičkih) rezultata postaju sve važnije. U tu svrhu, a imajući za cilj učenike koji mogu razumjeti matematiku, uživati u matematici i koji su sposobni rješavati probleme i donositi zaključke započet ćemo postupno i s istraživački usmjerenom nastavom matematike. Druga je radionica, na kojoj će se predstaviti prve refleksije i dojmovi iz razreda, planirana za 6. travnja 2019. godine, a međunarodna završna konferencija za 27. i 28. svibnja 2019. |
Gimnazija Metković |