2022-06-08 22:07:53

O laži, sreći i dobru

 

Etička opravdanost laganja, eudaimonia, sreća, dobro,  odnos pažnje, znanja i osjetila,  čovjek i priroda te bioetika, teme su sintetiziranog modela istraživačkog učenja provedenog u nastavi filozofije u drugom polugodištu.

Filozofski tekstovi te internetski izvori znanja bili su našim maturantima  4.a, 4.b i 4.e razreda nastavni poticaj za polazak na zanimljivi put istraživačkog učenja.  Polazišna točka  bila je orijentacija u kojoj su učenici u skupinama proveli diskusiju formulirajući adekvatna pitanja vezana za temu istraživanja, zatim su u konceptualizaciji postavili istraživačko pitanje i hipotezu, odredili ciljnu skupinu, prionuli izradi upitnika pomoću digitalnih alata te prikupljanju podataka, analizirali podatke te kreirali zaključak pa ih u obliku videa, prezentacija, plakata i predstavili u razredu. Na kraju su  proveli diskusiju i refleksiju vezanu za potvrđivanje ili opovrgavanje početne hipoteze uz potkrijepu  prikupljenim podatcima. Prilikom vršnjačkog vrednovanja učenici su pokazali veliku zrelost, kao i samokritičnost u procjeni vlastitog  istraživačkog rada i doprinosa radu prilikom samovrednovanja, navodeći konkretne prijedloge za poboljšanje u budućnosti. Stavljajući učenike u poziciju planiranja vlastitog učenja, biranja strategija te metoda koje će koristiti, potičemo ih na odgovornost i autonomiju te time utječemo na dobrobiti samoreguliranog učenja koje će učenici svakako prepoznati. Rad u skupinama, suradničko učenje, kritičko razmišljanje, izvođenje valjanih  zaključaka pri analizi podataka, kreativnost i komunikacijske vještine te rješavanje problema ovdje su došle do izražaja, a pogotovo će se razvoj istih vidjeti u budućnosti u autentičnim životnim situacijama.

Više informacija o njihovom istraživanju možete pronaći u eknjizi koju je ilustrirala naša učenica Anamaria Zovko iz 4.a. razreda.

                                                                       Slavenka Markota, prof. savjetnik


Gimnazija Dr. Mate Ujevića Imotski