2009-12-08 00:00:00

TERENSKA NASTAVA IZ TZK

TERENSKA NASTAVA IZ TZK pod nazivom "Preživljavanje i boravak u divljini", održala se i ove godine na području grada Ogulina i planinarskom domu na Kleku (28.11. - 29.11.2009.).

Fotografije možete pogledati ovdje.

 

Sve smo svjesniji da je život danas sve ubrzaniji i stresniji. Činjenica jest da on sa sobom nosi i sve pasivniji stav mladih ljudi prema rekreaciji i sustavnom tjelesnom vježbanju koje je neophodno za zdrav i kvalitetan razvoj. Kako bi to posvjestili i učenicima kod kojih je to zapravo najizraženije, valja im ponuditi što zanimljivije sadržaje.

U tom smislu započeli smo na XVIII.gimnaziji provoditi ideju terenske nastave iz tjelesne i zdravstvene kulture koju smatramo vrijednom iz više razloga. Ponajprije, ona ne potiče samo svijest mladih ljudi o važnosti rekreacije za svakodnevni život (planinarenje, biciklizam), već kroz pripremljene radionice za cilj ima i upoznavanje učenika – sudionika sa nesvakidašnjim životnim uvjetima i snalaženje u ekstremnim životnim situacijama (prva pomoć, čvorologija, preživljavanje i boravak u divljini), kao i poboljšanje njihove međusobne komunikacije.


Učenici prvih razreda naše škole imaju priliku kroz dva dana na vlastitom iskustvu učiti kako boraviti i preživjeti u izvanrednim situacijama, koristeći znanja iz prve pomoći, čvorologije, orijentacije. Uz teorijski dio vezan uz edukaciju, kroz igru se uspostavljala i dobra komunikacija među učenicima.
Svi učenici bili su prema vlastitom interesu raspoređeni u jednu od grupa: pristup unesrećenom, ozljede, zavoji i imobilizacije (predavanja); te grupe za snimanje, grijanje, tjelovježbu, urednost prostorija, pripremu jela, pranje suđa itd.. (praktični dio).

Ciljevi programa:       

1. Unapređenje zdravlja

2. Teorijska i motorička znanja za bolje snalaženje u svakodnevnim i nepredvidivim situacijama (prva pomoć, čvorologija, orijentacija..)

3. Razvoj odgojnih učinaka i međusobne komunikacije

 

Na temelju svega navedenog može se zaključiti kako je terenska nastava jedan potencijalni oblik educiranja učenika koji će njima biti zanimljiv ne samo u zdravstvenom, već i u kulturno – društvenom aspektu te koji kroz komunikaciju, druženje i ugodnu atmosferu  svakako pruža važan iskorak u njihovu zdraviju i kvalitetniju budućnost.

Nadamo se da smo uspjeli u namjeri da našim učenicima darujemo znanja koja će im možda zatrebati jednom u životu. Svim učenicima i profesorima zahvaljujem se na suradnji.

Vučić Damir, prof.

 

 


XVIII. gimnazija Zagreb