2013-10-18 09:32:32

Jedinstveni test iz hrvatskoga jezika u svim trećim razredima

 

Učenici trećih razreda pisali su jedinstveni test iz hrvatskoga jezika kojim se provjeravalo znanje hrvatkoga romantizma. Test je proveden 15. listopada 2013. istovremeno u svim trećim razredima četvrti školski sat. Test su sastavile profesorice Vera Žužić i Maja Bašnec koje predaju trećim razredima.

Testu je pristupilo ukupno 113 učenika: 3. a - 25 učenika, 3. b - 22, 3. c - 21, 3. d - 26 učenika i 3. e - 19 učenika.

Znanje se provjeravalo zadatcima višestrukoga izbora utemeljenim na sadržajima književne teorije, književne povijesti, predstavnika i djela hrvatskoga romatizma te interpretaciji ulomaka iz književnih djela.

Cilj testa nije bila samo provjera znanja nego i priprema za polaganje državne mature iz hrvatskoga jezika na kojoj se rješavaju zadatci istoga tipa, a proveden je kao planirana aktivnost samovrednovanja naše škole.

Učenici su postigi sljedeće rezultate: odličan = 57, vrlo dobar = 35, dobar = 19, dovoljan = 2, nedovoljan = 0

Prosječna ocjena u razredima: 3. a = 4,08, 3. b = 4,48, 3. c = 4,73, 3. d = 4,03, 3. e = 4,11.

Anketa među učenicima pokazuje da im se takav oblik provjeravanja svidio.

Mislim da ovakvo testiranje dobar način pripremanja za državnu maturu. Pitanja su jasna te je u svakom pitanju naglašeno ono važno. Pitanja na testu nisu bila općenito teška, test se može riješiti bez problema, ali bilo je nekoliko težih pitanja. Pitanja zatvorenoga tipa više mi se sviđaju nego pitanja otvorenoga tipa. Ovaj način provjere mi se sviđa jer se na taj način pripremamo za državnu maturu. Mislim da bi takvih testova trebalo biti više - zbog ugođaja i svega. Pa lijepo je, neka ovako bude i dalje. Veoma mi se svidjelo, u budućnosti želim ovakve testove. Sviđa mi se što za test treba manje vremena nego za klasičan test. Test sam riješio u dvadeset minuta. Sviđa mi se koncept državne mature. Nedostatak testa je što ne moramo mnogo učiti te smo skloni zaboraviti gradivo. Učenje ne zahtijeva mnogo truda jer možemo sjećanjem i metodom eliminacije uspješno riješiti test. Sviđa mi se ovakav tip zadataka, ali ima previše ometača i detalja koji zbunjuju učenike.

 

 

 


Gimnazija Petra Preradovića Virovitica