2019-06-05 09:12:10 Aktivnosti u okviru projekta UNESCO ASPNet mreža škola Od 2016. godine Gimnazija i strukovna škola Bernardina Frankopana član je UNESCO-ve ASPNet mreže škola. Škola posjeduje UNESCO-ov certifikat i time je pridružena brojnim školama u svijetu koje promiču ovaj način obrazovanja. Voditelj je projekta Branko Rumenović. UNESCO Associated Schools Network – ASPNet mreža pokrenuta je 1953. godine s ciljem promicanja načela UNESCO-a, unaprjeđivanja mira i međunarodne suradnje promicanjem obrazovanja, znanosti i kulture u školama. Povezane škole za cilj imaju ispuniti misiju pedagoškim inovacijama, poboljšanjem procesa učenja i međunarodne suradnje. One doprinose implementaciji ciljeva Obrazovanja za sve, a posebno unaprjeđivanja kvalitete obrazovanja. Četiri su glavne teme u okviru rada ASPNet mreže škola: uloga Ujedinjenih naroda u svijetu i osvješćivanje brige za svijet oko nas; obrazovanje za održivi razvoj; mir i ljudska prava; interkulturalno učenje. Načela i glavne teme ASPNet mreže uključuju se u razne predmete u našoj školi. Tako su npr. učenici koji slušaju predmet Vježbenička tvrtka u zanimanju ekonomist izradili proizvod „Lepeza UNESCO“ koji je služio u poslovanju vježbeničke tvrtke Elegancija znanja d.o.o. Proizvod je prezentiran na različitim aktivnostima u kojima je vježbenička tvrtka Elegancija znanja d.o.o. sudjelovala. Učenici su u učionici za ekonomsku skupinu predmeta izradili i pano, na kojemu je prezentirana materijalna i nematerijalna baština RH pod zaštitom UNESCO-a. Učenicima je u tom kabinetu na raspolaganju i literatura Svjetska baština u rukama mladih. Učenici zanimanja prodavač iz predmeta Prezentacijske vještine i učenici zanimanja ekonomist iz predmeta Osnove turizma izradili su i prezentirali prezentacije na temu Materijalna i nematerijalna baština Republike Hrvatske pod zaštitom UNESCO-a. Učenici su prvo bili upoznati s aktivnostima projekta u našoj školi, aktivnostima UNESCO-a, te su zatim krenuli istraživati kulturnu baštinu Republike Hrvatske. Učenici zanimanja prodavač naglasak su stavljali na prezentacijske vještine koje će im pomoći u daljnjem radu, a učenici zanimanja ekonomist kulturnu baštinu Republike Hrvatske povezivali su s turizmom i unaprjeđenjem turističke ponude Republike Hrvatske. Popis učenika koji su sudjelovali u Projektu i njihove teme: Ela Ćićak, II.c – Kompleks Eufrazijeve bazilike u povijesnom središtu Poreča, Godišnji pokladni ophod zvončara s područja Kastva Nives Gračanin, II.c – Katedrala Svetog Jakova u Šibeniku, Mediteranska prehrana na hrvatskom jadranu, njegovoj obali, otocima i dijelom zaleđa Lorena Brozović, II. c – Povijesni grad Trogir, Sinjska alka - viteški turnir u Sinju Laura Glogovski, II.c – Stari grad Dubrovnik, Klapsko pjevanje Tomislav Marković, II.c – Povijesni kompleks Splita i Dioklecijanova palača, Bećarac – vokalno – instrumentalni napjev s područja Slavonije, Baranje i Srijema David Župan, II.c – Nacionalni park Plitvička jezera, Umijeće suhozidne gradnje Anamrija Turković, II.c – Starogradsko polje, Čipkarstvo u Hrvatskoj Kristina Paušić, II.c – Stećci – srednjovjekovna groblja nadgrobnih spomenika, Godišnji proljetni ophod „Kraljice“ (Ljelje) iz Gorjana Ivana Capan, II.e – Procesija za križem na otoku Hvaru Matea Capan, II.e – Medičarski obrt na području sjeverne Hrvatske Denis Večerinović, II.e – Čipkarstvo u Hrvatskoj Nikola Kosanović, II.e – Sinjska alka – viteški turnir u Sinju Valentina Stipetić, II.e – Klapsko pjevanje Valentina Francetić, II.e – Festa Sv. Vlaha – zaštitnika Dubrovnika Katarina Poljak, II.e – Godišnji pokladni ophod zvončara s područja KastvaBranko Rumenović |
Gimnazija Bernardina Frankopana Ogulin |