2022-04-25 08:16:47 Istraživanje „Maturalno putovanje“ Sažetak Istraživanje na temu „Maturalno putovanje“ dio je istraživanja provedenog na državnoj razini u nekoliko gradova Republike Hrvatske. Istraživanje je provedeno među učenicima trećih i četvrtih razreda srednjih škola. U radu na istraživanju sudjelovali su učenici iz Gimnazije i strukovne škole Bernardina Frankopana na satu Statistike, Bankarstva i osiguranja, Vježbeničke tvrtke i Tržišta kapitala. Članak je podijeljen u nekoliko dijelova: uvod, opis istraživanja, rezultati istraživanja te zaključak i popis literature. Ključne riječi: istraživanje, nastava, maturalno putovanje Uvod U članku se govori o obrazovnom istraživanju provedenom na državnoj razini tijekom mjeseca siječnja i veljače 2022. godine. Osmišljavanje, izrada, provedba i analiza istraživanja korišteni su kao metoda za učenje i poučavanje u ekonomskoj skupini predmeta u trećem i četvrtom razredu zanimanja ekonomist u Gimnaziji i strukovnoj školi Bernardina Frankopana u Ogulinu. Nakon usvajanja teorijskih znanja, učenici su to znanje primijenili na praktičnom primjeru. Tako su učenici učili o prikupljanju, obradi i analizi podataka te predstavljanju prikupljenih podataka a onda su znanje primijenili na konkretnom primjeru. Uzeta je aktualna i učenicima pristupačna tema te je osmišljeno istraživanje koje je i provedeno te je donesen zaključak. Opis istraživanja Obrazovno istraživanje na temu „Maturalno putovanje“ provedeno je na državnoj razinu u sljedećim gradovima: Rijeka, Pula, Glina, Sinj, Varaždin, Dubrovnik, Osijek, Biograd na Moru, Slunj, Zagreb, Zadar, Županja i Ogulin. U istraživanju su se koristili različiti web-alati, npr. Linoit za prikupljanje ideja, MS Forms za kreiranje ankete i prikupljanje podataka, MS Excell za obradu podataka, MS Word, MS PowerPoint i Canva za prezentaciju podataka. U istraživanju je sudjelovalo 178 učenika, odnosno 129 (ili 72 %) učenica i 49 (ili 28 %) učenika. Prosječno vrijeme potrebno za odgovaranja na pitanja iz ankete iznosi 01:35 minuta. Broj učenika po razredu je sljedeći: iz trećeg razreda u istraživanju je sudjelovalo 135 (ili 76 %) učenika, a iz četvrtog 42 učenika (ili 24 %). Iz strukovnih škola u istraživanju je sudjelovalo 143 (ili 80 %) učenika, a iz gimnazijskih škola 35 (ili 20 % ) učenika. Rezultati istraživanja Istraživanje je podijeljeno na dva dijela. Prvi dio su demografska pitanja, a drugi dio su pitanja vezana za maturalno putovanje. U drugom dijelu istraživanja ispitanicima je postavljeno devet pitanja. Grafikon 1. Smatrate li da je maturalno putovanje obvezan dio srednjoškolskog obrazovanja? Izvor: Vlastito istraživanje Grafikon 1. prikazuje odgovore na pitanje Smatrate li da je maturalno putovanje obvezan dio srednjoškolskog obrazovanja?. 147 (ili 83 %) učenika smatra da je maturalno putovanje obavezan dio srednjoškolskog obrazovanja. U istraživanju je postavljeno i pitanje: Koji su kriteriji za izbor destinacije za maturalno putovanje?. 73 učenika ( ili 41 %) odgovorilo je zabava, 95 (ili 53 %) dobar omjer zabave i kulturnih znamenitosti, a 10 (ili 7 %) povijest destinacije, atrakcije i kulturne znamenitosti. Grafikon 2. Koliko su po vašem mišljenju roditelji spremni izdvojiti sredstava za maturalno putovanje? Izvor: Vlastito istraživanje Grafikon 2. prikazuje odgovore na pitanje Koliko su po vašem mišljenju roditelji spremni izdvojiti sredstava za maturalno putovanje?. 51 % učenika smatra da bi roditelji trebali izdvojiti do 3.000,00 kuna za maturalno putovanje, 44 % učenika smatra da bi taj iznos trebao biti između 3.000,00 i 5.000,00 kuna, a 5 % učenika smatra da bi za maturalno putovanje trebalo izdvojiti između 5.000,00 i 8.000,00 kuna. Na pitanje „Smatrate li da maturalno putovanje za srednjoškolce treba biti organizirano isključivo izvan Republike Hrvatske? učenici su dali skoro identične odgovore. 49 % učenika smatra da bi ono trebalo biti organizirano izvan RH, a 51 % učenika smatra da ne bi. 71 % učenika smatra da bi na maturalno putovanje trebali ići svi učenici trećih razreda, a 29 % učenika smatra da bi na maturalno putovanje trebali ići učenici samo njihovog razreda. Gotovo svi ispitanici, odnosno njih 99 %, smatra da bi nastavnici trebali biti pratitelji učenicima na maturalnom putovanju. Grafikon 3. Koliko bi vremenski trebalo trajati maturalno putovanje? Izvor: Vlastito istraživanje U grafikonu 3. prikazani su rezultati odgovora na pitanje „Koliko bi vremenski trebalo trajati maturalno putovanje?. Najveći dio učenika, njih 48 %, smatra da bi maturalno putovanje trebalo trajati sedam dana. 43 % učenika smatra da bi ono trebalo trajati 5 dana, 9 % učenika da bi maturalno putovanje trebalo trajati 3 dana. Na pitanje „Smatrate li da biste trebali izabrati za destinaciju maturalnog putovanja Hrvatsku kako bi podržali turizam u svojoj zemlji u vrijeme korone? 37 % učenika odgovorilo je potvrdno, 28 % učenika smatra da ne bi trebali, a 36 % učenika ne zna odgovor. Više od 60 % učenika smatra da korona utječe na izbor destinacije maturalnog putovanja, a ostali se s tom tvrdnjom slažu djelomično. Zaključak Ovo obrazovno istraživanje na državnoj razini provedeno je u svrhu povezivanja teorijskih znanja usvojenih u nastavnom procesu na satovima ekonomske skupine predmeta i praktičnih znanja. Tema istraživanja je aktualna i privlačna učenicima, stoga su s velikom motivacijom sudjelovali u kreiranju samog istraživanja, provođenju istraživanja, obradi podataka, analizi i donošenju zaključka. Kroz istraživanje učenici su saznali kakva su razmišljanja njihovih kolega o maturalnom putovanju. Učenici su potvrdili svoje pretpostavke: maturalno putovanje treba biti obvezan dio srednjoškolskog obrazovanja, ono bi trebalo trajati između tri do pet dana i cijena bi se trebala kretati do 3.000,00 kuna. Manuela Mihaljević Sabljak, dipl.oec. Literatura 1. Istraživanje: Stavovi učenika o razlikama između usmjerenja (2018.), Gimnazija i strukovna škola Bernardina Frankopana, Ogulin, http://www.gimnazija-strukovnabfrankopana-ogulin.skole.hr/ppromjenu 2. Istraživanje i projekt: Poteškoće u učenju (2012.), Gimnazija i strukovna škola Bernardina Frankopana, Ogulin, http://www.gimnazija-strukovnabfrankopana-ogulin.skole.hr/poteskoce 3. Istraživanje: „Covid-19 i škola 2021.“ (2021,), Pogled kroz prozor, digitalni časopis za obrazovne stručnjake, https://pogledkrozprozor.wordpress.com/2021/12/31/covid-19-i-kola-2021/ 4. Manuela Mihaljević Sabljak: Novac i srednjoškolac (2020.), https://www.skole.hr/novac-i-srednjoskolac/ |
Gimnazija Bernardina Frankopana Ogulin |