2023-01-19 08:01:05

Školsko istraživanje – Komunikacija unutar organizacije

Od listopada do prosinca 2022. godine učenici 3.c razreda Gimnazije i strukovne škole Bernardina Frankopana iz Ogulina, zanimanja ekonomist, sudjelovali su na školskoj razini istraživanja Komunikacija unutar organizacije. Istraživanje je osmišljeno i provedeno na satu Statistike s ciljem povezivanja teorijskog i praktičnog znanja.

Istraživanje je podijeljeno u nekoliko dijelova, a cijela aktivnost dio je školskog projekta „The World of Statistics“ koji se u našoj školi odvija od 2013. godine i dio je školskog kurikuluma. Prvi dio aktivnosti odnosi se na kvantitativno istraživanje, odnosno prikupljanje podataka pomoću ankete. Ispitivanje je provedeno nad učenicima 4.c i 4.d razreda, a pitanja su bila iz područja komunikacije. U ovom dijelu ispitivanja sudjelovalo je 29 učenika. Rezultati istraživanja pokazali su da učenici koriste face to face komunikaciju više nego online komunikaciju, da je komunikacija važna u izgradnji međuljudskih odnosa, da je s roditeljima važno komunicirati iskreno i otvoreno te da komunikacijom izražavaju osjećaje i mišljenja. Ispitanici su svoje komunikacijske vještine, kao i komunikaciju unutar razreda, ocijenili ocjenama vrlo dobar i odličan.

Druga aktivnost odnosila se na prikupljanje podataka pomoću opažanja. Opažanje je provedeno na satu Osnova ekonomije i Društveno odgovornog poslovanja u 2. c razredu. Promatrani su podatci o verbalnoj i neverbalnoj komunikaciji kod učenika, profesora i asistenta u nastavi.  Zanimljivo je napomenuti da profesori koriste verbalnu i neverbalnu komunikaciju na sličan način kao i učenici koji su prisustvovali na navedenim satovima.

Posljednji dio aktivnosti odnosio se na kvalitativno prikupljanje podataka, odnosno prikupljanje podataka pomoću intervjua. U intervjuu je sudjelovalo nekoliko djelatnika naše škole. Ispitanicima su postavljena ista pitanja o komunikaciji, važnosti komuniciranja, tremi te komunikacijskim vještinama. Svi su istaknuli važnost komunikacije i komunikacijskih vještina za organizaciju, ali i to da koriste i verbalnu i neverbalnu komunikaciju te da su imali tremu kad su prvi put komunicirali s profesorima i učenicima.

Svi podatci koji su prikupljeni detaljno su uređeni, analizirani te je donesen zaključak o provedenom istraživanju što je i bit same statistike. Ova aktivnost služila je kao primjena naučenih nastavnih sadržaja te je tako vrednovana. Kroz ovu aktivnost u radu s učenicima primijenjene su i međupredmetne teme kao što su Građanski odgoj i obrazovanje, Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije te Učiti kako učiti.

U sklopu ove aktivnosti izrađeni su i plakati o stanovništvu Grada Ogulina, Karlovačke županije i Republike Hrvatske te je obilježen Europski dan statistike koji se održava 20. listopada. U ovoj aktivnosti sudjelovali su učenici 3.d razreda zanimanja hotelijersko turistički tehničar. Rezultati istraživanja predstavljeni su kao primjer dobre prakse – korištenja statističkog istraživanja u nastavi Statistike.

Branko Rumenović, univ.spec.oec.


Gimnazija Bernardina Frankopana Ogulin