2015-03-12 09:24:11 Školsko istraživanje stava tolerancije u adolescenata predstavljeno na 8. Tjednu psihologije 16. veljače 2015. učenici iz istraživačkog tima Tolerancija predstavili su svoje ispitivanje u Gradskoj knjižnici i čitaonici Ogulin i tako sudjelovali u obilježavanju 8. Tjedna psihologije u Ogulinu, manifestacije kojom se diljem Hrvatske mnoštvom predavanja, radionica i drugih aktivnosti promovira psihologija kao znanost i kao struka. Ispitivanje je provedeno u sklopu dodatne nastave iz Psihologije i kao jedna od projektnih aktivnosti školskog projekta ''Škola koja uči''. Projekt je dio međunarodnog projekta „Regionalna potpora inkluzivnom obrazovanju“ koji financira Vijeće Europe i Europska unija.
Voditeljica ispitivanja profesorica Helena Štrucelj otvorila je predavanje kratkim opisom pozadine ispitivanja. Njegov cilj bio je izmjeriti stav prihvaćanja adolescenata prema ciljanim skupinama i usporediti ga s rezultatima sličnog ispitivanja koje su učenici proveli u Školi prije pet godina te na temelju rezultata planirati aktivnosti u smjeru jačanja inkluzivne klime u Školi, ali i šire. Predstavila je i istraživačku skupinu od ukupno 11 učenika te im prepustila riječ. U samoj prezentaciji nažalost nisu mogli sudjelovati svi učenici iz skupine, no predstavnici Petar Popović, 3.b, Maya Orlić, 3.b, Gloria Popović, 3.b, Theodora Tiha Loos, 3.a i Ante Sabljak, 4.b su vrlo profesionalno i uvjerljivo opisali rezultate ispitivanja i predložili smjernice za njihovu primjenu u planiranju inkluzivnog obrazovanja i osobnog djelovanja. Osim učenika koji su prezentirali ispitivanje, u svim njegovim fazama sudjelovali su i Ena Jurakić, 3.b, Ivana Mance, 3.b, Marijan Vuković, 3.b, Dajana Mamula, 3.c, Nikola Mance, 4.b i Franjo Arabadžić, 4.b.
Ovi učenici su kroz nekoliko mjeseci kontinuiranog i marljivog rada iskustveno učili o psihologijskom anketnom istraživanju i primjeni dobivenih rezultata, o timskom radu te o projektnom planiranju. Tako su izradili upitnik stavova, primijenili ga kod 198 ispitanika – učenika Škole, unijeli podatke, protumačili rezultate te napisali izvještaj o istraživanju. Također, pobliže su upoznali koncepte diskriminacije, predrasuda, tolerancije i inkluzije te osvijestili mogućnosti osobnog doprinosa u jačanju svijesti svojih vršnjaka i javnosti o potrebi inkluzivnog djelovanja. Učenici koji su u ovom istraživanju sudjelovali kao ispitanici imali su priliku analizirati i propitati vlastite stavove prihvaćanja.
Gosti prezentacije i sami su ispunili upitnik te usporedili vlastite stavove s onima adolescenata što im je, vjerujemo, bilo zanimljivo i poticajno za bavljenje temom u svom području djelovanja. U radu su mnogo pomogli ravnateljica Sanja Dubić i profesor Branko Rumenović sudjelujući u fazi unosa podataka te u pripremi i izvedbi same prezentacije te predmetni nastavnici ustupivši dio nastavnog sata za provedbu anketiranja i time dajući podršku istraživanju. Poneseni istraživačkim žarom, učenici su s profesoricom Helenom Štrucelj i ravnateljicom Sanjom Dubić nakon prezentacije nastavili planiranje primjene rezultata olujom ideja u neformalnom druženju uz kavu. Opis postupka i rezultata ispitivanja možete pregledati u opisu projekata Škole.
Helena Štrucelj, prof.
|
Gimnazija Bernardina Frankopana Ogulin |