Provođenje istraživanja Biblioterapijske kompetencije u nastavi književnosti
Autor: Janja Banić, 1. 12. 2017.
Za potrebe istraživačkog projekta Biblioterapijske kompetencije u nastavi književnosti koji se provodi pri Hrvatskim studijima Sveučilišta u Zagrebu pod vodstvom doc. dr. sc. Davora Piskača, suradnice na projektu Nine Lekić, mag. educ. croat., i psihologinje doc. dr. sc. Adrijane Bjelajac, stručne suradnice na projektu, primjenjuju anketni upitnik o tome kako učenici prepoznaju emocije u književnom tekstu. S provođenjem istraživanja suglasna je Agencija za odgoj i obrazovanje te Ministarstvo znanosti i obrazovanja (KLASA: 602-01/17-01/00516, Zagreb, 13. studenog 2017.). Cilj je ovog istraživanja ispitati prepoznavanje emocija u književnom tekstu. Važno je naglasiti kako ispitivanje nije vezano niti uz kakvu evaluaciju niti bilo kakvo ocjenjivanje bilo koga. Istraživanje se provodi u skladu s Etičkim kodeksom istraživanja s djecom. Sudjelovanje učenika bit će u potpunosti anonimno i dobrovoljno. Nitko neće moći znati što je pojedini učenik zaokružio zbog toga što učenici ubacuju svoje anketne listiće izravno u zatvorenu kutiju. Ispituje se grupa učenika pa se osobni podaci poput imena i prezimena neće niti tražiti, niti su potrebni za istraživanje. Osim toga i svi ostali opći podaci dobiveni u ovom istraživanju su strogo povjerljivi i čuvani. Također, učenik može u bilo kojem trenu odustati od istraživanja bez ikakvih posljedica. Dakle, samo učenici koji žele mogu pristupiti ovom istraživanju i ispuniti anketni upitnik koji je potpuno anoniman i sastoji se od dva dijela. U općem se dijelu postavlju četiri opća pitanja u kojima se navodi dob, spol, razred te najčešća ocjena iz književnosti, a u stručnome dijelu anketnog listića učenici bi mogli dati svoju emocionalnu procjenu tekstova koje bismo priložili. Popunjavanje upitnika u prosjeku traje oko 10 minuta. Ukoliko nastavnici žele pristupiti ispitivanju, oni isto tako mogu ispuniti anketni upitnik u kojem će moći odgovoriti na četiri opća pitanja o općim podacima nastavnika obuhvaćajući spol, godine rada u nastavi književnosti, poznavanje pojma biblioterapija te učestalost korištenja metode „prepoznavanja emocija“ u književnom tekstu. Isto tako i nastavnici mogu ispuniti stručni dio anketnog listića i dati svoju emocionalnu procjenu teksta. Na kraju želimo naglasiti kako su istraživanje i obveze istraživača usklađene s Etičkim kodeksom Sveučilišta u Zagrebu i Etičkim kodeksom istraživanja s djecom. U skladu s tim, obavijestit ćemo nastavnike, roditelje i učenike o svrsi načinu provođenja istraživanja te prikupiti njihove suglasnosti.
Online izdanje

ARHIVA:
Tehničke preporuke: za čitanje kliknite na naslovnicu. Pregled se preporuča u Chrome, Mozilla Firefox preglednicima i s normalnom veličinom fonta podešenom na mobilnim uređajima.
Ukupno: 3558591
Ovaj mjesec: 3817
Ovaj tjedan: 553
Danas: 202
Obrazovanje | ![]() |
![]() |
Dnevni tisak | ![]() |
![]() |
e-knjiznica | ![]() |
![]() |
« Veljača 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |