2020-04-18 16:16:53

Virtualni projektni dan

Naša škola, Gimnazija Velika Gorica, projektom Sačuvajmo hrvatske šume, razvija odgovornost za promicanje ideja održivog razvoja te svijesti o okolišu i aktivnom participiranju u zaštiti okoliša.

Učenici naše Škole u sklopu ovog projekta su već kreirali plakate i infografike povodom Svjetskog dana zaštite šuma, a  na nastavi informatike su razvili 5 pametnih uređaja za rano otkrivanje požara u šumi te uz pomoć 3D pisača ispisali i kutijice za njih. U suradnji sa Šumarijom Velika Gorica planirana je sadnja stotinjak sadnica hrasta lužnjaka u drevnoj šumi Turopoljski lug, što je nažalost u ovim okolnostima nemoguće izvesti. Do kraja mjeseca lipnja napraviti ćemo i nekoliko kratkih video uradaka koje ćemo objaviti  na društvenim mrežama i web stranici škole, a kojima će se promovirati važnost održivog razvoja i zaštita hrvatskih šuma.

Sada smo u virtualnoj školi, koristimo se virtualnim alatima te i naš projekt postaje virtualan.

Aktivnosti:

 

RAZRED:

AKTIVNOST

PREDMET

NASTAVNIK

treći i četvrti razredi

Proučiti utjecaj čovjeka na okoliš/šume, krčenje i pošumljavanje, utjecaj industrije, utjecaj kiselih kiša! Imaju radne listiće!

 

Biologija

Emilija Vlaisavljević Bacan

2.b, 2.c

Iz hrvatskoga jezika u nastavnoj jedinici Upućivanje učenici vježbaju pisanje različitih uputa. Budući da je tema projektnoga dana šuma, prvo treba napisati sve riječi kojih se mogu sjetiti s korijenom šuma. Npr. prašuma,… Zatim trebaju pogledati video „Sačuvajmo hrvatske šume“ (na mrežnim stranicama škole) i napisati uputu kako sačuvati šume. Može biti u obliku teksta ili natuknica. Poželjno je da iznesu svoje osobne primjedbe i iskustva. Kriteriji vrednovanja su pravopisna i gramatička točnost te originalnost i samostalnost u pristupu temi.

Hrvatski jezik

Melita Jakopović

treći razred

Upoznavanje s posljedicama djelovanja brojnih čimbenika na

život pojedinca i društva; razvijanje građanske odgovornosti i suradnje s drugim učenicima sudjelovanjem u projektnim aktivnostima, prepoznavanje društva rizika.

Sociologija

Andreja Burić

4.b

Upoznavanje sa socijalnim poduzetništvom i oblicima kapitala poput ekokapitala i humanog ili ljudskog kapitala.

Politika i gospodarstvo

Andreja Burić

treći razredi

Istraživački rad na temu  održivi razvoj. Odnosi se na sve što je vezano uz zaštitu okoliša. Cilj ovog istraživanja je ukazati na najčešće izvore onečišćujućih tvari i najvidljivije posljedice, upoznati glavne čimbenike koji onečišćuju vodu, tlo i zrak  te upoznati načine čišćenja otpadnih voda. Razvijati svijest o načinu odlaganja i sortiranja otpada.

Kemija

Helena Habčić Novšak

3.c

Učenici će na svojem organskom idiomu napisati tekst naslova Suživot čovjeka i šume: primjeri (pra)djedova i (pra)baka

Hrvatski jezik

Igor Subotić

drugi razred

Izrada foto-herbarija ili foto-zbirke Turopoljskog luga online.

 

Biologija

Đurđica Maskalan

1.c

Talesov poučak o proporcionalnim dužinama- izračunavanje visine stabla/biljke.

 

Matematika

Zdenka Marjanović

4.c

Land art- umjetnost bazirana na intervencijama u pejzažu. Učenic će istražiti pravac, dva umjetnika i pronaći video jednog primjera land arta.

 

Likovna umjetnost

Elen Zubek

drugi razred

Projektni zadatak na temu promišljanja o očuvanju šuma i prirode kroz likovni izričaj prilikom slušanja klasične glazbe inspirirane prizorima šume i prirode. 

 

Glazbena umjetnost

Ivana Petravić

drugi razred

Učenici su dobili kratak rječnik pojmova, botaničkih naziva (npr. imena drveća ) vezanih za šumu.  Vokabular možemo koristiti u radu na tekstu ( primjena gram kategorija, npr. konstrukcija ), povezati sa latinizmima u hrv. jez. (npr. arboretum), međupredm. suradnja - primijeniti botaničke nazive na satu biologije.

 

Latinski jezik

Tatjana Šafranić

drugi razred

Očuvanje i važnost hrvatskih  šuma,zadatak:"Sportske aktivnosti koje možemo provoditi u šumi".

 

Tjelena i zdravstvena kultura

Vesna Kirin

prvi razred

Antičko gospodarstvo- Gospodarstvo u Rimskoj državi . Učenici će  analizirati rimsko gospodarstvo sa aspekta važnosti šuma i drva kao građe. Isto tako, temu rimskog gospodarstva prosuđuju na primjeru  Hrvatske. Šume i drveće u antici južne Panoniji. Učenici čitaju rad i izrađuju tablicu sa vrstama drveća koje su bile prisutne na našim prostorima i zabilježene su u djelima antičkih pisaca i za što su se koristile . istražuju kakav je odnos ljudi prema šumama sa duhovnog aspekta i  to potkrepljuju dijelom izvora. Istražuju kakav je odnos čovjeka i šuma u starom vijeku?

Povijest

Nina Grčić

2.a, 2.d

Čitanje s razumijevanjem teksta o važnosti šuma u našem svakodnevnom životu, obrada vokabulara s naglaskom na imenovanje  najzastupljenijeg drveća u šumama Turopolja, istražiti i opisati značaj šuma za žitelje Turopolja u prošlosti i usporediti s načinima na koje se drvo koristi danas, napisati esej od 200-250 riječi na temu  "Zašto je važno spašavati šume".

 

Engleski jezik

Ljerka Bačurin

treći razred, 4.b

Biljke i životinje Turopolja, (jedna biljka i/ili životinja), zadan je model  kako i na koji način opisati,  individualno ili u skupini, rezultat je kratka prezentacija, kratki sastavak i sl.

 

Njemački jezik

Dolores Stojanović

četvrti razred

Filozofija, područje ekološke etike: uloga čovjeka u zaštiti šuma.

 

Filozofija

Renata Cerovski

drugi razred

Primjena eksponencijalne, logaritamske i logističke funkcije u prirodi.

Matematika

Marko Knežević

1.a, 4.a

1)osvrtna video prilog: "Čovjek koji je sadio drveće" 

2) novinski članak ( o prodaji GMO hrane ili o uništavanju šuma) uz ponuđene smjernice i uloge

Vjeronauk

Ana Leder

4.c, 4.d

Proučiti kartu područja i opisati put od Velike Gorice do Turopoljskog luga, opisati tip vegetacije u šumi, pronaći i zapisati informacije o načinima na koje su ljudi u prošlosti iskorištavali šumu. 

 

Engleski jezik

Iva Rožić

4.a, 4.b, 4.d

Istražiti razvoj šumarstva,na području Turopolja,u 20.st.(uzgoj,njega,zaštita i iskorištavanje šuma,krčenje i uništavanje šuma,prerada drveta,vlasništvo nad šumama.....)

 

Povijest

Željka Pavlinić

4.c

Istražiti povijest Turopoljskog luga, njegove znamenitosti (vrata od krča) i objasniti značaj luga za život Turopoljaca u 20.st.

Povijest

Matko Topolnjak

1. razredi

Učenici će odrediti i objasniti u čemu je gospodarski i ekološki  značaj šume  Turopoljski lug za naš zavičaj navest će najčešće biljne i životinjske vrste koje obitavaju u Turopoljskom lugu  te objasniti što bi se dogodilo kada ne bi brinuli o šumama i kada bi one nestale  te kako mi kao pojedinci možemo djelovati u skladu s načelima održivoga razvoja s ciljem zaštite prirode i okoliša.  

Geografija

Anita Lučić

treći razredi, 4.c i 4.d

Tema: "Kako boravak u šumi utječe na naše fizičko i psihičko zdravlje?" Rad u skupini, kratka prezentacija ili seminarski rad.

Tjelesna i zdravstvena kultura

Gordan Polan

1.b,

3.c,

3.d

1.b - radni listić na kojem su napisani pojmovi vezani uz šumu, moraju istražiti i napisati kako se pojmovi zovu na talijanskom, navesti šumske životinje i pronaći neki talijanski park prirode ili nacionalni park

3.c i 3.d - radni listić na kojem su napisani pojmovi vezani uz šumu, moraju istražiti kako se pojmovi zovu na talijanskom, pogledati video i navesti šumske životinje koje se spominju u videu,  pronaći dva talijanska parka prirode ili nacionalna parka, sastaviti rečenice koristeći prevedene ključne riječi vezane uz šumu

Talijanski jezik

Iva Dubravica

1.a,1.c,1.d

Obrada teksta o važnosti šuma za život na Zemlji - osnovni vokabular: istražiti nazive nekih vrsta drveća i životinja koje žive u šumi te navesti kako mi možemo svakodnevno pomoći na očuvanju šuma. Dodatno (izborno) pripovijetka. 

 

Njemački jezik

Lidija Flegar Jukić

1.b, 1.d, 2.e, 3.e, 4.d

Sudjelovanje u virtualnoj tribini Sačuvajmo hrvatske šume, sudjelovanje i izrada videozapisa Virtualni projektni dan.

Informatika

Kristina Lučić

 


Gimnazija Velika Gorica