2020-02-11 10:00:16 Dan sigurnijeg interneta 11.2.2020. Svake veljače udruženje Insafe/INHOPE uz potporu Europske Komisije organizira Dan Sigurnijeg Interneta kojemu je cilj promicanje sigurnije i odgovornije upotrebe online tehnologije i mobilnih uređaja, posebice među djecom i mladima. Svake godine na drugi dan drugog tjedna drugog mjeseca tisuće ljudi diljem svijeta se udruže kako bi sudjelovali u događajima i aktivnostima kojima žele podići svijest o sigurnosnim problemima na internetu. Naša škola se pridružila obilježavanju Dana sigurnijeg interneta različitim aktivnostima i radionicama u okviru predmeta informatika i na satima razrednika. Učenici 1. i 2. razreda su na satu informatike rješavali različite problemske zadatke i igre "Sigurni sa neticom". Učenici viših razreda su kreirali online postere na temu: "Zajedno za bolji internet". Učenici 7.a razreda su izradili prezentaciju i pripremili prigodne video materijale, smislili kvizove i prigodne aktivnosti koje su proveli sa učenicima trećih i četvrtih razreda. Bilo je to jedno lijepo iskustvo za sve.
Link - Zajedno za bolji internet! - službeni video Dana sigurnijeg interneta 2020. : https://youtu.be/M03BJFjBM3w
Fokus sigurnosti na internetu se tijekom godina s kreiranja „sigurnijeg“ interneta prebacio na kreiranje „boljeg“ interneta. Bez obzira jesmo li djeca i mladi, roditelji i skrbnici, učitelji i socijalni radnici, ili čak i predstavnici industrije, zakonodavci i političari, svi imamo veliku ulogu. U promicanju boljeg interneta, naš zadatak je da ohrabrimo ljude da se uključe u što više dobrih prilika koje se nude na internetu, dok im u isto vrijeme dajemo informacije, znanje i potporu koja im je potrebna za suočavanje s mogućim rizicima. Ovo su načini na koje svatko od nas može pomoći: – Djeca i mladi mogu pomoći kreirati bolji Internet tako da poštuju ostale korisnike interneta štiteći svoju reputaciju (ali i reputaciju drugih) i tražeći prilike da Internet koriste za kreiranje, uključivanje u razne aktivnosti i dijeljenje s drugima. Oni mogu pomoći reagiranjem na negativno tako da budu „korisni promatrači“: da daju potporu svojim vršnjacima koji se suočavaju s nasiljem na internetu, da se suprotstave cyber-nasilju i da prijave sav neprimjeren ili zabranjen sadržaj koji primijete. Povrh svega, djecu i mlade treba ohrabriti da zauzmu stav kao budući sudionici digitalnog doba sudjelovanjem u debatama o budućnosti interneta, ali i trudom da se njihovo mišljenje čuje. – Roditelji i skrbnici mogu pomoći kreiranju boljeg interneta održavanjem otvorenog i iskrenog dijaloga sa svojom djecom o njihovom ponašanju na internetu, potičući djecu na osobni razvoj na internetu, pomažući im nositi se s bilo kakvim nedoumicama ili problemima, tražeći mogućnosti da se zajedno s djecom uključe u korištenje interneta te pomažući djeci da pronađu i koriste kvalitetne digitalne izvore. Roditelji i skrbnici se mogu suprotstaviti negativnostima tako što će ostati uključeni u aktivnosti svoje djece na internetu (aktivnostima koje su primjerene dobi djece), davati primjer kako se pozitivno ponašati na internetu te prijaviti neprimjereni ili zabranjeni sadržaj koji primijete.
|
III. osnovna škola Vukovar |