2012-06-06 16:54:29

Korelacija matematike i likovne kulture

Na satu matematike u drugom polugodištu obrađujemo nastavnu cjelinu geometrijska tijela. Prve sate smo posvetili upoznavanju svih geometrijskih tijela (kocka, kvadar, pravilna trostrana prizma, pravilna četverostrana prizma, pravilna šesterostrana prizma, trostrana prizma, četverostrana prizma, peterostrana prizma, pravilna trostrana piramida, pravilna četverostrana piramida, pravilna šesterostrana piramida, valjak, stožac i kugla).

Svako pojedinačno tijelo smo vrlo detaljno proučili. Nakon toga smo ih razvili u mrežu i naučili izračunavati oplošje i obujam.

Učenici su dobili dimenzije kvadra i pravilne šesterostrane prizme. Zadatak je bio da svaki od njih samostalno na papiru konstruira mrežu tih geometrijskih tijela. Konstrukcije sam pregledala, ocijenila i odobrila da ih izrežu, saviju i polijepe.

Gotova geometrijska tijela sam ponovo pregledala i ocijenila.

Konstrukcijama i izradom geometrijskih tijela nastojim razvijati osjećaj za prostor, preciznost,  točnost, urednost i strpljivost. Svakom učeniku omogućeno je da iskaže osobnu kreativnost i maštovitost. Izrađujući svoj praktični rad svi su učenici zaista uživali, a neki od radova su i mene vrlo ugodno iznenadili svojom  preciznošću i urednošću. 

Primjenjujući matematiku na  ovaj način geometrija je postala pravo otkriće, a i meni otkrila inače skrivene i potisnute talente nekih učenika.

Nakon što su učenici na satu matematike konstruirali kvadar i šesterostranu prizmu te ih zalijepili, na satu likovne kulture su razgovarali o oblicima koje su dobili te kako oni mogu poslužiti kao ambalaža proizvoda koje svakodnevno susrećemo na policama raznih dućana.

Ponovili su što je to GRAFIČKI DIZAJN (oblikovanje plakata, naslovnica knjiga, ambalaže proizvoda, logotipa i sl.- dakle svega što svoj konačni izgled dobiva u tiskari). 

Upoznali su koliki utjecaj ima boja u grafičkom dizajnu te kako BOJA djeluje ASOCIJATIVNO na ljude (npr. crvena boja u logotipima prehrambenih lanaca - podsjeća nas na meso, zelena i natur boja u bio proizvodima - podsjeća nas na prirodu, pastelne boje: roza, svijetlo plava, žuta , tirkizna i bijela u higijenskim proizvodima - podsjećaju nas na mekoću i nježnost itd.).

Oblik kvadra je učenike asocirao na ambalažu: čaja, parfema, kutiju za sat, kutiju za mobitel, boju za kosu, kutiju za kekse... dok ih je šesterostrana prizma najčešće asocirala na ambalažu parfema, sata ili skupih čokoladica.

U tehnici kolaža učenici su trebali načiniti dizajn ambalaže proizvoda za koji su se odlučili, koristeći se bojama koje će najbolje odgovarati tom proizvodu.

U konačnici je to trebala biti ambalaža proizvoda za kojim bi svi posegnuli kad bi se našao na policama dućana. 

Ostatak fotografija pogledajte u Foto-galeriji.

 

Profesorice Antonija Režić i Ksenija Domančić Bajić


Osnovna škola Augusta Cesarca Zagreb