Učenici 6. c razreda prigodnim su aktivnostima obilježili ovogodišnji Međunarodni dan pismenosti. Na početku sata učenici su poslušali uvodno predavanje kako bi se prisjetili zašto nam je važan ovaj dan te kada i kako je nastala ideja o njegovom obilježavanju. Učenici su se upoznali i s podatcima koji ukazuju na još uvijek veliku raširenost nepismenosti u svijetu. Nakon predavanja uslijedilo je iskazivanje mišljenja i dojmova te postavljanje pitanja. U središnjem dijelu sata učenici su bili upoznati s predviđenim aktivnostima u kojima će sudjelovati.
U skupinama su osmislili i izradili rješenja nekoliko zanimljivih zadataka. Učenici su pronalazili citate koji nam govore koliko su vještine čitanja, pisanja, govorenja i slušanja važne. Neke od citata prevodili su i na engleski i njemački jezik koje učenici uče u školi. Učenicima je posebno bio zanimljiv zadatak spajanja parova dijelova citata koji govore o knjigama. Jedna skupina učenika istražila je zanimljivosti vezane uz pismenost u svijetu i o tome su izradili plakat. Svojim radovima ukrasili su školski pano kako bi poruka obilježavanja ovog važnog događaja ostavila što veći trag.
Ishodi, koje su učenici ostvarili, bili su osvijestiti važnost pismenosti u današnjem svijetu, potaknuti druge na kritičko promišljanje o problemu nepismenosti u svijetu te promicati kulturu čitanja koja je vrlo važna za razvoj pismenosti.
U završnom dijelu sata učenici su promišljali zašto je važno opismenjivanje članova svih društvenih skupina i kako pismenost podiže kvalitetu života? Pismenost omogućava funkcioniranje i stalni napredak društva. Ona promiče obrazovanje u svim dijelovima svijeta. Pismenost je proces cjeloživotnog učenja koji treba poticati kod svih članova društva.
Jasenka Tisucki, prof.