Ekolozi potiču razvoj ekološke svijeti kod učenika
Autor: Kristina Perić, 25. 9. 2023.
Znanstvenici iz gotovo cijeloga svijeta potkraj osamdesetih godina svojim istraživanjem dokazali su da je došlo do oštećenja ozonskog omotača i na temelju svojih istraživanja iskazali veliku zabrinutost.
Inicijativom znanstvenika u Montrealu je 16. rujna 1987. g. potpisan Montrealski protokol. Potpisom toga sporazuma zemlje se obvezuju na smanjenje uporabe freona za 50%, naglasak je i na drugim tvarima koje oštećuju ozonski omotač.
Navedeni protokol ujedinjuje svijet s obnavljanja ozonskog omotača. Spoznaja da su oštećenja ozonskog omotača veća od očekivanog svijet pokušava brzo reagirati. Moramo misliti na ozonski omotač, jer on čuva nas.
Na osnovi takvih spoznaja i aktivnosti rezolucijom Opće skupštine UN-a datum potpisivanja Montrealskog protokola, 16. rujna, proglašen je Međunarodnim danom zaštite ozonskoga omotača.
Slogan takvih akcija, kod nas i u svijetu, je da svatko može učiniti nešto za spas ozonskog omotača. Njima se želi podići opća svijest o potrebi zaštite ozonskog omotača koji čuva sve na Zemlji od štetnih utjecaja Sunčeva zračenja, a važan je i za atmosfersku raspodjelu temperatura i utječe na klimu na Zemlji.
Povodom obilježavanja Međunarodnog dana zaštite ozonskog omotača učenici 8. a i 6. a razreda proučili su zašto se obilježava Međunarodni dan ozonskog omotača, upoznali su se s pojmovima ozon, ozonske rupe, freoni, kemikalije koje štetno djeluju na ozon, ali i posljedicama koje nastaju na Zemlji oštećenjem ozona.
Učenici su ušli u razrede i pročitali im prikupljene informacije, poslije toga pustiti im kratak edukativni video i učenicima podijeliti kratke radne listiće putem kojih smo dobili povratnu informaciju koliko su učenici novih informacija čuli, što su zapamtili i kako oni kao pojedinci mogu djelovati.
Učenici nižih razreda pogledali su crtani film su s Ozzy Ozone - branitelj našega planeta. Učenici nižih i viših razreda rješavali su radne listiće na temu Ozonski omotač.
Na kraju ono jako važno, a to je što mi možemo učiniti za spas ozonskog omotača? Moramo djelovati odmah. Krenimo od svoga doma, obitelji. Potaknimo roditelje da odaberu proizvode koji su neškodljivi za ozon, a stare hladnjake, klime, aparate za gašenje požara ne bacajte u smeće nego odlažite na mjesta namijenjena za njihovo odlaganje kako bi spriječili ispuštanje štetnih plinova u atmosferu i oštećenje ozonskog omotača. Osim toga potaknuli smo učenike na recikliranje i podsjetili ih još jednom kako na pravilan način razvrstati otpad. Ponovnim recikliranjem štedimo energiju i resurse, ali ne zagađujemo okoliš. Svakodnevno vođeni održivim razvojem puno dobra činimo za naš planet. Izradom plakat, edukativnim radionicama, projektima, ali i izradom ekološkim proizvoda u školi trudimo se djecu ekološki odgajati. Uče o zelenoj kemiji, ekologiji, održivom razvoju, međutim ne razumiju u potpunosti navedene pojmove, koja je dubina iza tih pojmova, poruke, posljedice i uzročno-posljedične veze.
Aktivnim sudjelovanjem u poučavanju učenik učenika kod djece se razvija osjećaj odgovornosti, ali se i čvrsto vjeruje da ponavljanjem i prenošenjem informacija svojim vršnjacima djeluju. Učenik dolazi kući roditeljima prenose informacije što su radili u školi, mlađi učenici prenose što su čuli i vrijeme koje djeca provedu s roditeljima i sam razgovor o danoj temi već je uspjeh da se pokreće djelovanje svih u zajednici kojoj žive. Vjerujemo da su svojim djelovanjem učenici potaknuli i druge na djelovanje i da nas čeka bolja budućnost i obnavljanje našeg čuvara, a to je ozonskog omotača. Učenici ne pronalaze uzročno-posljedične veze tako brzo kada se spominje ozonski omotač. Ovim projektom osvijestili smo učenike o važnosti očuvanja ozonskog omotača i to s motom „Čuvajmo ozon kako bi on čuvao nas “
Zahvaljujemo se učiteljima razredne i predmetne nastave koji su nam omogućili da uđemo u razred u vrijeme školskog sata. Hvala i učenicima što su nas pažljivo slušali i uključili se u aktivnost popunjavanja radnog listića.
Vaši ekolozi, učenici 8 a razreda
Autori: Dijana Penava, prof. biologije i kemije
Ivana Kozić, prof. engleskog jezika i povijesti
U prilogu možete pogledati primjer radnog listića za učenike.
Dnevni tisak |
Razno |
> Općina Ivankovo |
> Net hr |
Škola |
> Škole hr |
> Matice-prijava |
> AZOO |
> CARNet |
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |