2023-10-02 10:56:05 Kako komuniciraju osobe bez osjeta vida i sluha - radionica s osmim razredom sa ciljem prihvaćanja različitosti Povodom obilježavanja Međunarodnog dana znakovnog jezika nastavnica Prirode i Kemije Dijana Penava i nastavnica Engleskog jezika Ivana Kozić kontaktirali su udrugu sa ciljem da učenike osmog razreda poduče znakovni jezik, Braillovo pismo i približe kako žive osobe s oštećenjem osjeta sluha i vida. Tko učenicima to može najbolje prezentirati i približiti od predstavnika udruge. Učenici osmoga a razreda s nastavnicama osmislili su projekt povodom obilježavanja Međunarodnog dana znakovnog jezika kroz koji bi naučili kako koristiti znakovni jezik i Braillovo pismo. Cilj udruge je osobe s gluhoslijepoćom aktivno i potpuno uključiti u društvenu zajednicu. Jedno od područja djelovanja udruge je odgojno i obrazovno, a to podrazumijeva provođenje specifičnih edukacijsko-rehabilitacijskih radionica za djecu. U petak, 29. 9., učenici osmoga razreda tijekom sata razrednika aktivno su sudjelovali u svim aktivnostima koje su pripremile prevoditeljice za gluhoslijepe. Prevoditeljice za gluhoslijepe osobe Maja Berger i Silvija Bosilj učenicima su demonstrirale stroj za pisanje Braillova pisma pri čemu su učenici pokušali napisati svoje ime. Prevoditeljice su donijele naočale i slušalice koje su učenici koristili kako bi osjetili kako svijet i okolinu doživljavaju gluhoslijepe osobe. Na hodniku škole uz pomoć prevoditeljice Silvije Bosilj učenici su glumili uloge – uloga voditelja i gluhoslijepe osobe. Prevoditeljica Maja Berber učenicima je prezentirala igru Čovječe, ne ljuti se, šah i domino. Veliki interes učenicima bio je savladati znakovni jezik. Prvo su prevoditeljice Silvija Bosilj i Maja Berber prezentirale jednoručnu i dvoručnu abecedu pa su učenici uz vježbu savladali osnove abecede. Nakon toga su se upoznali s aznakovnim jezikom, pokušajući logičnim pristupom odgonetnuti simboliku riječi. Zatim su prevoditeljice pripremile radionicu za učenike. Svaka skupina dobila je rečenice koje su učenici morali prezentirati znakovnim jezikom pred razredom. Oduševljenje učenika bilo je veliko. Dojmovi se ne mogu opisati riječima. Ova radionica ostvarila je sve ciljeve, a najvažniji je bio senzibilizirati učenike za probleme i potrebe osoba s invaliditetom, te ih potaknuti na promišljanje i međusobno pomaganje. Važno je učenike učiti kako prihvatiti i poštovati različitosti. Prve spoznaje i temelje odgoja učenici stječu u obitelji, zatim nadograđuju u školi. Zajedničkim djelovanjem roditelja, nastavnika i osoba koje su u izravnoj komunikaciji s gluhoslijepim osobama učenici izgrađuju stavove koje promiču solidarnost, međusobno prihvaćanje i toleranciju. Učenici najbolje pamte i uče ono što vide i ono što iskuse osjetilima. Zahvaljujemo se predsjedniku udruge, gospodinu Željku Bosilju, što je pozitivno odgovorio na naš poziv i omogućio da naši učenici aktivno sudjeluju u svim aktivnostima i dožive na vlastitim osjetilima svijet gluhoslijepih osoba. Hvala predvoditeljicama Silviji Bosilj i Maji Berger što su odvojile vrijeme i posjetile našu školu, podučile naše učenike i potaknule ih na prihvaćanje različitosti.
Autori: Dijana Penava, prof. biologije i kemije Ivana Kozić, prof. engleskog jezika i povijesti |
Osnovna škola "August Cesarec" Ivankovo |