2022-12-22 16:25:54

Sedmaši nakratko na satu Hrvatskog jezika postali filmski redatelji!

Učenici 7.a razreda sudjelovali su u razrednom projektu „Filmski redatelji – to smo mi!“ pod satom Hrvatskog jezika i mentorstvom učiteljice Mirjane Foro, a u sklopu kojeg su se upoznali s pisanjem scenarija te radom u digitalnim alatima za obradu i izradu videomaterijala.

Učenici 7.a razreda sudjelovali su u razrednom projektu „Filmski redatelji – to smo mi!“ pod satom Hrvatskog jezika i mentorstvom učiteljice Mirjane Foro, a u sklopu kojeg su se upoznali s pisanjem scenarija te radom u digitalnim alatima za obradu i izradu videomaterijala.

Na prva dva sata učenici su se putem prezentacije, čije dijelove možete vidjeti na slikama u nastavku, te videomaterijala na internetskoj stranici Medijske pismenosti upoznali s procesom snimanja filma.

 

 

Nakon toga, učenici su se podijelili u skupine te su trebali osmisliti ideju za vlastiti kratak film u trajanju do pet minuta. Nakon izlaganja ideja i probnog pisanja scenarija, učenici su dobili rok za predaju radova koji su i više nego oduševili. Obradili su teme od ovisnosti o mobitelu, feminističkih stremljenja Marije Jurić Zagorke, internetskih zamkama do ekološke teme osvješćivanja potrebe čuvanja našeg planeta.

Na sljedeća smo dva sata gledali i vrednovali njihove filmske uratke, a potom i vrednovali cjelokupni proces učenja, kreativnosti i rada u novim digitalnim alatima tijekom ovog projekta. Pročitajte o čemu su snimali naši sedmaši i pogledajte neke isječke iz njihovih filmskih uradaka! Bravo svim učenicima za trud i kreativnost u ovom projektu!

 

PRVI FILMSKI URADAK: Ljudski spas u zadnji čas

Izradili: Barbara Saher, Dominik Saher, Noa Hečimović

 

Sažetak radnje filma:Radnja je filma smještena u Zagigradu. Ljudi onečišćuju okoliš te gradovi postaju jako zagađeni. Znanstvenici odlučuju napraviti robota koji će osvijestiti ljude da su nemarni i da sami trebaju čistiti svoj okoliš, a ne netko umjesto njih. Međutim, ljudi postaju još nemarniji i još više zagađuju okoliš. Djevojčica Nora i dječak Filip odlučili su biti drugačiji. Pomagali su robotu u čišćenju grada, a polako su im se pridružili i ostali sugrađani sve dok grad ponovno nije postao lijep i zelen pa se promijenio i njegov naziv u Zelengrad!

Učenici su nam poručili da imamo samo jedan planet i zato čuvajmo ga!

 

Poveznica na kojoj se može pogledati film:

https://view.genial.ly/63a33fe204d634001946dd04/video-presentation-digital-basic-slideshow

 

 

DRUGI FILMSKI URADAK: S druge strane interneta

Izradili: Mila Lukić, Tomislav Mališ, Šime Jurlina

 

Sažetak radnje filma:Toni voli trenirati nogomet i družiti se s Petrom, ali na internetu nalazi novog prijatelja, ili barem tako misli. Postupno je Toni sve više provodio vremena s Joškom, prijateljem kojeg je upoznao na internetu te je shvatio zašto je Joško bio ljubazan prema njemu kad su mu nestali svi novci s računa. Filmom su učenici željeli reći da uvijek treba biti oprezan, naročito ako nas na internetu netko traži osobne podatke!

 

 

 

TREĆI FILMSKI URADAK: Miljenko Jergović, Zagorka

Izradili: Agata Šumski, Mia Pravica, Marko Terlević

 

Sažetak radnje filma:Nakon upoznavanja s romanom iz ciklusa Grička vještica, učenici su odlučili njezinu romansiranu biografiju animirati i slikovno prikazati pa tako saznajemo da se Marija morala udati za starijeg muškarca u Madžarsku, umjesto da nastavi školovanje, da se rastala i postala pijačna reporterka te se penjala svojim radom i sposobnostima do položaja političke reporterke u tadašnjem časopisu Obzoru, ali i da je imala britak jezik te da je bila vrlo omiljena spisateljica u narodu. Iako za života nije doživjela pohvale za svoj književni rad i iako je umrla kao puka sirotinja, opismenjavanje je započelo sa Zagorkom, a svim je učenicima upravo ona odličan primjer nagrade za trud, hrabrost i upornost u životu!

 

 

 

ČETVRTI FILMSKI URADAK: Ovisnost o mobitelu

Izradili: Toma Matešić, Sara Hađikan, Franka Kovačić

 

Sažetak radnje filma: Film započinje ljutom scenom učenice kojoj je učitelj oduzeo mobitel kojim je prepisivala na testu. Tijekom učenja za test, dvije se prijateljice više služe mobitelom, nego knjigom, a potom njihovu ovisnost o mobitelu vidimo i u ostalim scenama izrade projekata i druženja. Filmom su učenici prikazali koliko svi nesvjesno ovisimo o mobitelu, a ono što nam je potrebno za sreću je dobro društvo i marljivost.

 

 

Učiteljica Mirjana Foro


Osnovna škola Antuna Gustava Matoša Čačinci