2015-10-23 08:20:00 RAZLIČITOST STILOVA - NASTAVNI SAT U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI Obilježavanje Mjeseca hrvatske knjige uvijek je dobar povod da pozovemo učenike u školsku knjižnicu i porazgovaramo o knjigama i čitanju.
U osmom razredu od učenika očekujemo da tekstovima koje čitaju pristupe kritički. To prije svega znači da razmišljaju o onome što čitaju i da znaju razlikovati bitne podatke od nevažnih. U završnom razredu osnovne škole učenici su već upoznati sa većinom književnih vrsta. Također, pretpostavljamo da razlikuju književne od neknjiževnih tekstova. Nakon što su se prisjetili da se jezikom služimo na različite načine u različitim prilikama, učenike smo podijelile u 5 skupina. Svaka skupina imala je zadatak proučiti po jedan funkcionalni stil pisanja na osnovu zadanog predloška i skupine pitanja koja su bila usmjerena na pronalaženje osobitosti određenog stila.
Osim što su naučili razlikovati funkcionalne stilove hrvatskoga jezika , učenici su osvijestili i potrebu različitog načina pismenog izražavanja u različitim prigodama. Također, primijetili su i mnoge nepoznate, stručne riječi i izraze te su se upotrebom rječnika prisjetili i važnosti priručne građe. Na ovaj način željeli smo ih potaknuti na razmišljanje o vlastitom pisanom , ali i usmenom izražavanju i mogućnostima kako ga njegovati i poboljšati. Željeli smo im pokazati da razvijanje pismenosti ne staje s upoznavanjem slova abecede i ovladavanjem tehnike pisanja. To je vještina koja se poput svake druge mora razvijati i to prije svega na praktičan način – dakle, pisanjem.
B. Gregurić, nastavnica hrvatskog jezika
|
Osnovna škola "August Harambašić" Donji Miholjac |