2014-12-03 09:11:29

Prvi razred započeo s razrednim projektom "Roditelji/Djeca nam čitaju"

Dana  28.studenog 2014.  s  početkom u 16 00 održali  smo naš prvi susret vezan za razredni projekt „Roditelji /Djeca nam čitaju“.

Cilj projekta je potaknuti u roditelja odgovornost za djetetov čitalački razvoj, poticati čitalačku motivaciju kao preduvjet za buduće samostalno čitanje te kod roditelja uspostaviti navike i oblike ponašanja koja će potaknuti dijete na samostalno čitanje i razumjeti važnost čitanja, razvijati vještine čitanja, čitanja s razumijevanjem.

Unaprijed je u dogovoru s roditeljima odabrana priča koju će roditelji čitati djeci, a ta je „Tri praščića“.

Geslo našeg prvog susreta bilo je :“Dođite praznih ruku,ali donesite svoje najbolje misli!“

Roditeljima je na početku dano na razmišljanje zašto je čitanje važno te koja je njihova uloga u razvoju čitalačkih sposobnosti njihova djeteta. Pozvani su da „zalijevaju“ svoje dijete riječima i knjigama tako da ono postane doživotni čitatelj (edukativni plakati ).

Da bi postali sjajni čitači moraju se upoznati sa „sedam ključeva“ čitanja s razumijevanjem. Za naš prvi susret isplanirali smo proći kroz dva ključa čitanja i to:

1.Stvaranje senzornih slika (plakat)

2. Predznanje (plakat)

Svi sudionici susreta su pozvani da razmišljaju NAGLAS, da pričaju, crtaju, glume  svoje senzorne slike,da  povežu  likove i događaje iz priče sa svojim osobnim životnim iskustvima, doživljajima, sjećanjima „Krenimo u čaroliju čitanja, otključajmo svoju maštu, zavirimo u naša sjećanja,vratimo se u prošlost i maštajmo o budućnosti!“

Biramo jednog roditelja koji će fotografirati i jednoga koji će zapisivati što smo novo naučili, upoznali nove riječi. Roditelji čitači zauzimaju svoje mjesto , i kreću sa čitanjem priče uz napomenu da, ako netko od učenika/roditelja  postavi pitanje vezano za neku riječ ili želi nešto reći na osnovu onoga što je čuo, treba čitanje prekinuti i povesti razgovor o tome. Roditelji čitači su također dobili detaljne upute gdje trebaju zastati i što djecu pitati ,o čemu pričati. Tijekom čitanja vodili smo zanimljive rasprave oko značenja pojedinih riječi, pričali svoja viđenja,sjećanja, crtali viđeno u mislima… Nakon završetka čitanja dijelimo se u četiri skupine. Svaka skupina dobiva zadatke: 1. Skupina – posložiti kartice s redoslijedom događanja 2. Skupina- pokupiti sve crteže djece i staviti ih na plakat 3. Skupina – pripremiti se za dramatizaciju najuzbudljivijeg dijela priče 4. Skupina – iz dijelova riječi/rečenice ,složiti poruku priče i zalijepiti je na plakat

 

Po završetku rada svaka skupina je predstavila svoje uratke. Izveli smo zaključak na osnovu toga što smo novo saznali, čime smo obogatili svoje predznanje:“Što nisi znao prije čitanja ove priče,a sada znaš?“

Susret smo završili našom razrednom himnom,slatkišima i velikim osmijehom!

Ostale fotografije pogledajte u fotogaleriji!

Anka Maričević, učiteljica razredne nastave


Osnovna škola "Antun Mihanović" Nova Kapela