2015-02-26 18:03:40

Plan upisa djece u prvi razred osnovne škole školske 2015./2016.godinu

Za upis djece u prvi razred koristi se Pravilnik o postupku utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta, učenika te sastavu stručnih povjerenstava (22. svibnja 2014.).

Postupak utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta radi upisa u prvi razred osnovne škole po  službenoj dužnosti pokreće nadležni Ured državne uprave. Ured utvrđuje popis djece, školskih obveznika i dostavlja ga Stručnom povjerenstvu škole do 1. ožujka tekuće godine. Postupak utvrđivanja psihofizičkog stanja djece radi redovitog upisa u prvi razred osnovne škole provodi se u osnovnoj školi kojoj dijete pripada prema upisnom području u razdoblju od 31. ožujka do 15. lipnja.

Stručno povjerenstvo za utvrđivanje psihofizičkog stanja djeteta čine nadležni liječnik škole – specijalist školske medicine, a iznimno liječnik koji nema završenu specijalizaciju iz školske medicine i djelatnici škole: stručni suradnik pedagog, psiholog i stručnjak edukacijsko-rehabilitacijskoga profila, učitelj razredne nastave i učitelj hrvatskog jezika koji utvrđuju psihofizičko stanje djeteta radi:

redovitoga upisa u prvi razred osnovne škole, prijevremenoga upisa u prvi razred osnovne škole, odgode upisa u prvi razred osnovne škole, utvrđivanja primjerenog programa osnovnog obrazovanja za dijete s teškoćama u razvoju privremenog oslobađanja od već započetog školovanja ukidanje rješenja o primjerenom programu osnovnog obrazovanja za učenika s teškoćama u razvoju uključivanje učenika u pripremnu ili dopunsku nastavu hrvatskog jezika.

Upisno područje Osnovne škole „Antun Mihanović“ Nova Kapela, Batrina obuhvaća sljedeća mjesta: Nova Kapela, Batrina, Gornji Lipovac, Pavlovci, Srednji Lipovac, Donji Lipovac, Bili Brig, Magić Mala, Siče, Seoce, Dragovci i Stara Kapela.

 

Prijevremeni upis u prvi razred

Za dijete koje će do kraja tekuće godine navršiti šest godina,  a nije školski obveznik,  roditelj može najkasnije do 31. ožujka tekuće godine podnijeti zahtjev nadležnom Uredu državne uprave za uvrštavanje djeteta u popis školskih obveznika. Takvo dijete je potrebno proći psihološko testiranje.

Redoviti upis u prvi razred

Školski obveznik je svako dijete koje do 31. ožujka tekuće godine navršava 6 godina života!

Odgoda upisa u prvi razred

Odgoda upisa u prvi razred osnovne škole može se odobriti samo jedanput, i to za jednu školsku godinu.

Stručno povjerenstvo škole predložit će Uredu odgodu upisa u prvi razred osobito ako:

procijeni na temelju neposrednoga pregleda i dostavljene dokumentacije o psihofizičkom  stanju djeteta da bi odgoda upisa pozitivno utjecala na djetetov psihofizički razvoj, se dijete nalazi ili će se početkom nastavne godine nalaziti na liječenju ili rehabilitaciji u  zdravstvenoj ustanovi u trajanju duljem od mjesec dana, ali samo u slučaju da u zdravstvenoj  ustanovi  u kojoj će se dijete liječiti/rehabilitirati nije organizirana nastava ili ako je dijete  uključeno u rehabilitacijske postupke koji će prema procjeni stručnjaka značajno utjecati na  njegov psihofizički razvoj.

Dijete kojem je odgođen upis u prvi razred osnovne škole sljedeće godine bit će uvršteno  u popis školskih obveznika radi ponovnog utvrđivanja njegova psihofizičkog stanja, a do polaska u školu, ako to dopušta zdravstveno stanje djeteta, obvezno je pohađati program predškole.

 

Karakteristike prosječnog djeteta prije polaska u školu u dobi od 6 i 7 godina:

TJELESNI RAZVOJ

        * prosječna visina: oko 120 cm za dječake, oko 117 cm za djevojčice
        * prosječna težina: oko 20 kg za dječake, nešto manje za djevojčice
        * svi osjetilni organi su potpuno razvijeni
        * uspostavljena je kontrola fizioloških potreba
        * dobro je razvijeno mišićno tkivo
        * u tijeku je izmjena mliječnih zuba

GRUBA MOTORIKA

        * dijete vozi bicikl, kliže, kotura, pliva
        * održava ravnotežu, hoda ravno po crti
        * preskače uže, skače s visine od oko 40 cm, stoji na jednoj nozi,
           jednom rukom hvata loptu, samostalno se oblači

FINA MOTORIKA

        * palcem može dotaknuti svaki prst
        * reže škaricama jednostavnije oblike
        * koristi se jedaćim priborom, veže vezice na cipelama
        * precrtava jednostavnije oblike, ravne i zakrivljene linije, boji unutar zadanih prostora
        * precrtava brojke i slova iako ih ne poznaje
        * povlači ravne i zakrivljene crte, povlači poteze olovkom između zadanih točaka
        * olovku drži lagano, pravilno i bez grča te kontrolira pritisak olovke na papir

INTELEKTUALNE SPOSOBNOSTI

        * početak razvoja logičkih operacija
        * uočava sličnosti i razlike
        * promatra s određenim ciljem
        * povezuje dijelove u cjelinu
        * razlikuje pojmove vremena
        * zaključuje o jednostavnim uzročno posljedičnim vezama
        * razlikuje parametre različitih veličina nekog predmeta
        * zna koji dijelovi nedostaju kompletnom liku čovjeka
        * u stanju je izvršiti trostruki nalog
        * ima pojam količine, u stanju je shvatiti proces zbrajanja i oduzimanja,
           zbraja i oduzima u skupu broja 5
        * u stanju je grupirati predmete po boji, obliku, veličini
        * može sastaviti jednostavniju cjelinu od dijelova
        * uočava razlike i prepoznaje sličnosti
        * prepoznaje glas kojim započinje riječ
        * tiskanim slovima zna napisati ime i prezime
        * u stanju je ponoviti niz od 5 brojeva
        * mehanički broji do 10 i više
        * zna što dolazi ispred (ispred broja 5)
        * može precrtati jednostavnije likove
        * točno imenuje boje i tonove
        * pamti pojmove koji ga zanimaju
        * trajanje pažnje je oko15 do 20 min
        * koncentracija na aktivnost koja ga zanima može potrajati i do 60 min

 GOVORNE SPOSOBNOSTI

        * govor je korektan i jasan
        * pita za značenje apstraktnih riječi
        * može opisati događaj iz prošlog iskustva
        * u govoru ispravno upotrebljava buduće i prošlo vrijeme
        * artikulira sve glasove (moguće nepravilnosti u izgovoru R, LJ, NJ)
        * u stanju je napisati i pročitati vlastito ime
        * može prepričati kratku priču nakon što je čuje
        * upotrebljava 2500 – 3000 riječi
        * primjećuje rimu u pjesmama
        * raspoznaje glasove od kojih se sastoji kraća riječ
        * može pamtiti pjesmice ili dijelove teksta koji ga zanima

EMOCIONALNO – SOCIJALNI RAZVOJ

        * primjetan začetak samodiscipline i samokontrole
        * emocije su još uvijek burne
        * prisutni realistični strahovi
        * prepoznaje vlastite osjećaje ljubavi i sreće (ljutnje i razočarenja)
        * može surađivati s drugima u nekoj zajedničkoj aktivnosti
        * ponaša se zaštitnički prema mlađima
        * suosjeća s drugima
        * bira omiljenog prijatelja
        * poštuje pravila igre
        * samostalan u brizi o sebi (obuva cipele, koristi pribor za jelo, može otići
           u susjedstvo, održava higijenu)
        * razlikuje poželjno od nepoželjnog ponašanja
        * teže uspijeva odgoditi potrebe, ali ih odgađa nakon uvjeravanja
        * uživa u osjećaju pripadnosti
        * usvojilo je osnovne norme ponašanja.

 

I još malo za kraj…

 

Obavijest o rasporedu utvrđivanja psihofizičkog stanja djece pronaći ćete tijekom velječe u medijima, na oglasnim pločama odgojno-obrazovnih i zdravstvenih ustanova te mrežnih stranica ureda državne uprave u županijama.

Dijete trebate dovesti u školu kojoj pripada prema adresi prebivališta, a ako pregledu ne možete pristupiti u predviđeno vrijeme, dužni ste o tome obavijestiti školu i dogovoriti drugi termin!
 

Za upis djeteta u prvi razred ne trebate pribavljati dokumente, ali u slučaju da vaše dijete ima određenih teškoća te da mu je potrebna posebna pomoć ili oblik poučavanja, potrebna vam je dokumentacija drugih ustanova u kojima je dijete bilo obuhvaćeno procjenom, zdravstvenim, rehabilitacijskim ili drugim postupkom u predškolskoj dobi i/ili nalaz i mišljenje jedinstvenog tijela vještačenja.

 

Vaš pedagog: Josip Dročić, mag. paed. i mag. edu. hist.


Osnovna škola "Antun Mihanović" Nova Kapela