2020-03-30 11:11:48

UPUTE RODITELJIMA UČENIKA PREDMETNE NASTAVE

Poštovani roditelji učenika predmetne nastave, u nastavku su Preporuke o organizaciji radnoga dana učenika predmetne nastave tijekom održavanja nastave na daljinu koje donosi MZO.

PREDMETNA NASTAVA U OSNOVNOJ ŠKOLI

Prema sličnome obrascu učenici u osnovnoj školi u predmetnoj nastavi trebali bi učiti oko 6 sati dnevno (uključujući učenje i poučavanje). Navedeno ne uključuje učenje vikendom; ako učenici uče i vikendom, broj sati tijekom radnoga tjedna se smanjuje. Pri tome učenici ne trebaju gledati TV program po rasporedu ako nije usklađen s njihovim rasporedom, ali svakako nastavnici trebaju djecu uputiti na videolekcije, tj. trebaju pronaći odgovarajuće ako nisu izradili svoje. Nije ključno pratiti videolekcije na televiziji,  one su dostupne na mrežnim stranicama Škole za život pa se  mogu pregledavati i upotrebljavati redoslijedom koji učenicima i nastavnicima odgovara. Međutim, ukoliko nastavnik odluči ne koristiti te materijale, mora izradi svoje i pritom nije dovoljno učenike samo uputiti da nešto nauče iz udžbenika jer takav pristup ne daje dobre rezultate u svladavanju gradiva većine predmeta. Primjerice, većina učenika ne može naučiti razlomke samostalno iz udžbenika. Važna je i ujednačenost među predmetima, i tu je uloga razrednika i koordinacija nastavnika u virtualnoj zbornici i virtualnoj učionici važna. 

Napominjemo da postoje predmeti koji nisu pokriveni centralnim rasporedom koji objavljuje MZO te nastavnici sami trebaju pripremati materijale i upute za takve predmete.

Ogledni primjer rasporeda tijekom radnoga tjedna (ponedjeljak – petak) za učenike predmetne nastave u osnovnoj školi:

Vrijeme            Prijedlog aktivnosti učenika

Prijedlog za roditelje

SPTV

9-12

Učenici sudjeluju u radu u virtualnim učionicama ili proučavaju videolekcije na SPTV ili mrežnoj stranici Škole za život

Surađuju, istražuju, pitaju, pomažu ...

Čitaju, izražavaju se u pisanome i govornome obliku

Računaju, rješavaju matematičke zadatke, modeliraju

Vježbaju (TZK), glazbeno i likovno se izražavaju

Odmore se nakon svakih 45 minuta

Osiguravaju mirni kutak, opremu i TV

12 –14

Ručak i odmor

Razgovor s ukućanima

Igra

Pripreme ručak (ili daju upute kako ga pripremiti)

Razgovaraju s djecom

14 – 17

Učenici rade zadatke koje im pošalje učitelj

Naprave nešto svojim rukama (eksperiment, maketu, posade biljku...)

O temi razgovaraju s roditeljima, vršnjacima

Istraže temu na internetu ili uz pomoć udžbenika i knjiga

Surađuju i asistiraju djeci ako je potrebno

Surađuju s razrednikom i po potrebi sa stručnim suradnicima

 

Čitaju

Odmore se svakih 45 minuta

 


Osnovna škola Antuna Mihanovića Petrovsko