« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
1. SAT 08:00 - 08:45
2. SAT 08:50 - 09:35
9:35 - 9:45 ODMOR ZA MARENDU U UČIONICI
3. SAT 09:45 - 10:30
10.30 - 10.45 VELIKI ODMOR
4. SAT 10:50 - 11:35
5. SAT 11:40- 12:25
6. SAT 12:30 - 13:15
7.SAT 13.30 - 14.15
8.SAT 14.20 - 15.05
9.SAT 15.10 - 15.55
Budi internet genijalac je Googleov program kojim se poučava djecu osnovama digitalnog građanstva i sigurnosti kako bi mogli pouzdano istraživati internetski svijet. U Hrvatskoj ga provodi udruga “Suradnici u učenju” koja radi na prevođenju, lokalizaciji i prilagodbi materijala te organizira radionice za učenike, učitelje, roditelje i lokalnu zajednicu.
U sklopu projekta BIG (Budi internet genijalac) u OŠ „Dr. Andrija Mohorovičić“ Matulji je od 21. do 27. svibnja s razrednim odjelima 6.a, 6.b, 6.c, 6.d, 7.c i 7.d održano 6 radionica:
6.a Cool je biti dobar
6.b Dijeli pažljivo
6.c Cool je biti dobar
6.d Čuvaj svoje tajne
7.c Pazi se prevaranata
7.d Pazi se prevaranata
U srijedu, 22.5.2024. u 6.b razredu održana je radionica na temu Dijeli pažljivo. Uvodno smo porazgovarali o aktivnostima u online okruženju, digitalnim tragovima, pozitivnom digitalnom okruženju te oprezu pri dijeljenju.
Učenici su aktivno sudjelovali, razmijenjivali mišljenja, davali vlastite primjere. Za realizaciju aktivnosti korišteni su papir, škare, ljepilo i olovku te projekcija. Aktivnosti su realizirali u parovima te su dobro surađivali, promišljali o svakoj situaciji i bili vrlo uspješni. Na kraju smo zaključili da je važno biti oprezan prilikom dijeljenja te paziti što i s kime dijelimo.
U utorak, 21.5.2024. u 6.d razredu održana je radionica na temu Čuvaj svoje tajne. U uvodnom dijelu, naglašava se važnost osobne privatnosti i sigurnosti te zašto je važno osobne stvari držati pod ključem, a pojedini učenici navode vlastiti primjer gubitka i zlouporabe svoje lozinke bilo zbog nesmotrenosti ili dijeljenja iste s drugima. Razgovarali smo o raznim lozinkama, navodeći primjere dobrih i loših, nakon čega se zaključilo koliko je važno stvoriti sigurnu lozinku.
Nakon toga učenici su u parovima kombinirali simbole, brojeve i slova te smišljali sigurne lozinke i zaključili da u duhu njegovanja dobrih digitalnih tragova, svoju lozinku nije dobro dijeliti te da je jako važno smisliti sigurnu lozinku radi osiguranja osobne privatnosti, jačanja sigurnosti te zaštite osobnih podataka.
U srijedu, 22.5.2024. u 7.d i u ponedjeljak, 27.5.2024. u 7.c razredu održana je radionica na temu Pazi se prevaranata. Prethodno smo ponovili ono što već znamo o opasnostima koje vrebaju na internetu, posebno aktivnostima koje ugrožavaju sigurnost naših podataka i potencijalnu krađu istih te smo poveli raspravu na konkretnim primjerima. Učenici su zatim obradili nekoliko ponuđenih scenarija s primjerima za koje su svaki ponaosob utvrđivali je li stvaran ili prevara. Svoje odluke su i obrazložili te iznijeli zaključak kako se ponijeti i na što obratiti pozornost u takovoj situaciji. Učenici su bili jako zainteresirani i aktivni tijekom cijele radionice. Primjeri su preslike stvarnih situacija i odlična pouka učenicima koju će moći primijeniti u svakodnevnim virtualnim aktivnostima i sličnim situacijama u kojima se mogu naći.
U petak, 24.5.2024. u 6.c i u ponedjeljak, 27.5.2024. u 6.a razredu održana je radionica na temu Cool je biti dobar.
Razgovarali smo o stvaranju i očuvanju pozitivnog digitalnog okruženja, o ljubaznosti i dobroj komunikaciji te činjenici da sve što objavljujemo na internetu može utjecati na druge.
Nakon toga smo nastavili s radionicom u kojoj su učenici u parovima provodili aktivnosti rješavajući različite scenarije koje su prepoznali i iz vlastitog iskustva te su iste komentirali, iznosili svoja mišljenja, raspravljali o njima. Učenici su bili jako aktivni tijekom cijele radionice i dobro surađivali. Mišljenja sam da su ovakove radionice važne jer nose poruke bitne za osobni i "virtualni" razvoj djeteta te ih je važno ponavljati. Radionica potiče razvoj empatije, ljubaznosti te aktivnog promišljanja o situacijama koje će učenici moći prepoznati i primijeniti u životu.
Tematika ovih radionica čini građu koju treba često ponavljati jer pruža odlične primjere i pouke koje učenicima podižu svijest o istom te im daje alate i rješenja s kojima se mogu uhvatiti u koštac s najčešćim problemima u online okruženju.
Voditelj radionica: Siniša Topić