2022-06-07 13:50:25 Školski projektni dan „Mediji i djeca – izazovi digitalnoga doba” U ponedjeljak 23. svibnja 2022., u sklopu projekta za razvoj medijske pismenosti Mental signal, u našoj se školi održao projektni dan, koji smo, s obzirom na problematiku kojom se bavi, nazvali Mediji i djeca – izazovi digitalnoga doba. 14 radionica, četiri parlaonice, četiri gosta, tri škole (matična i dvije područne) i pregršt materijala i tema razgovora – sve je to okosnica svega jednoga dana u mjesecu svibnju.
Školsko zvono zamijenjeno je dječjim zamislima i razgovorom tijekom izmjene učeničkih skupina i radionica, a količina i kvaliteta radova izrađenih u razrednoj i predmetnoj nastavi svjedoče o potrebi za češćim spominjanjem važnosti digitalnoga okruženja, napose i svijeta čiji su naši učenici dio. Dan je započeo parlaonicom namijenjenom osmašima, pri čemu su se svim učenicima videovezom predstavili gosti, i to Tihana Gašpert, medicinska sestra i književna blogerica; Nisa Hrvatin Petrović, dizajnerica, scenografkinja i vlasnica robne marke Nisa design; Kristina Radovčić, glazbenica i voditeljica; Ivan Dominik Iličić, svećenik i studentski kapelan Riječke nadbiskupije. Parlaonica, kao jedan od oblika debate, temelji se na određenim pravilima, koja su se odmah potom pojasnila svim prisutnim učenicima. Učenici i gosti međusobno su razgovarali o svemu što influencere pokreće, čini uspješnima, pruža im poslovne prilike i mogućnosti suradnje, pri čemu su gosti napomenuli da utjecaj na mlade započinje primjerom, nadajući se pritom onom pozitivnom, koji omogućuje daljnji kvalitetan razvoj. Osmaše su odmah potom zamijenili sedmaši. Njihova pitanja bila su tek uvod u ono što je uslijedilo i motivacija za razgovor koji je, da nije vremenski ograničen, mogao potrajati i do kasnih poslijepodnevnih sati. Naime, nakon sedmaša glavni školski hol ispunili su naši brojni šestaši. Klupe više nisu bile tek mjesto (raz)govora. Štoviše, afirmacija i negacija, dvije učeničke skupine, iz svojih su školskih torbi izvadile bilježnice ispunjene promišljanjima, istraživanjima, dokazima, a potom počeli izmjenjivati svoje ideje i argumente, čineći se mnogo odraslijima no što u toj dobi jesu. Petaši su im se kasnije i pridružili te sasvim ravnopravno sudjelovali u vlastitoj parlaonici. Dok je jedna generacija kvalitetnim dijalogom obogaćivala svoju parlaonicu, već navedenih 14 radionica vodili su učitelji koji su se za njih pomno pripremili. Bilo je tu i jezika reklama, i matematičkoga rječnika, i supostojanja činjenica i neistina u medijima, i pravila ponašanja na internetu, i inovacija, i duhovnih, vjeronaučnih radionica. Među njima je svatko od učenika mogao nešto pronaći za sebe. Učiteljice razredne nastave sadržaje su pak prilagodile svojim učenicima, koji su naposljetku oblikovali pravu malu galeriju svojih uradaka. Izrađivale su se slikovnice, pripremali rječnici, gledali filmovi, objavile razredne novine… Matuljska je osnovna škola postala vrelom kreativnoga istraživačkog rada! Gosti su ostavili snažan dojam na sve učenike, a i njih i učitelje oduševili su lakoćom govorenja, pristupom temi i učenicima, ali i toplinom i razumijevanjem, upravo onime što nam je tako nasušno potrebno. Odsrca stoga hvala svim učenicima, učiteljima i uvijek dobrodošlim gostima na sudjelovanju u ovogodišnjem školskom projektnom danu te se već radujemo sljedećem!
|
Osnovna škola "Dr. Andrija Mohorovičić" Matulji |