Provedba projekta „Poticanje razvoja socijalnih i emocionalnih vještina kod darovite djece“
Učenici Osnovne škole "Antun i Stjepan Radić" Gunja sudjelovali su u provedbi projekta pod nazivom "Poticanje razvoja socijalnih i emocionalnih vještina kod darovite djece". Cilj projekta bio je unaprijediti odgojno-obrazovni rad s darovitim učenicima kroz različite radionice. Projekt je financiran uz potporu Ministarstva znanosti i obrazovanja i mladih u iznosu od 783,98 eura.
Svrha ovog projekta je podrška socijalnomu i emocionalnomu razvoju darovitim učenicima. To je važno zbog njihova cjelovitog razvoja, a u sklopu je kurikularnog planiranja i programiranja. Daroviti ne moraju biti otporni na probleme karakteristične za djetinjstvo i adolescenciju. Unatoč njihovom dobrom intelektualnom razvoju, moguće su poteškoće u socijalnom i emocionalnom funkcioniranju, sukobi s vršnjacima, usamljenosti, neprihvaćenosti, odbacivanju, poteškoće u koncentraciji, anksioznost, perfekcionizam i sl., što je uočeno kod pojedinih darovitih učenika u našoj školi.
U sklopu provedbe projekta uspostavljen je i Školski tim za darovite kojemu je primarni zadatak identificirati i pratiti darovite učenike u sljedećim školskim godinama. U Školskom timu za darovite su: pedagog, učiteljice nižih razreda osnovne škole i stručni suradnik edukator rehabilitator. Do sada su darovita djeca identificirana kroz suradnju s udrugom Klikeraj iz Osijeka (unazad 6-7 godina).
Na radionicama su darovita djeca, ali i ostali zainteresirani učenici stjecali bolje jezične vještine, proširili rječnik s novim nazivljima za osjećaje i sposobnosti, bolje pojmili socijalne situacije u kojima se nalaze, učili tehnike poboljšanja koncentracije, učili strategije prihvatljivih načina rješavanja sukoba, upoznali sebe i svoje osjećaje, upoznali druge, razvijali empatiju, samopouzdanje, kreativnost i dr.
Radionica „Upoznaj sebe“ koristila se memory karticama putem kojih dijete gradi povjerenje u svoje sposobnosti i stvara pojam o sebi.
Radionica „Pričam ti priču“ potiče govorno-jezični razvoj, kreativnost i maštovitost djece. Svako dijete osmišljava vlastitu maštovitu priču te na taj način obogaćuje rječnik, govorom izražava svoje potrebe, želje, emocije, mišljenja i stavove o svijetu koji nas okružuje. Igra stvara zabavno i poticajno okruženje među vršnjacima za razvijanje govora i jezika djeteta.
Radionica „Vježbe koncentracije“ pomaže u stjecanju vještina strategija učenja, poboljšava koncentraciju i zapamćivanje, poboljšava govorno-jezične sposobnosti, matematičke sposobnosti, razumijevanje i sl.
Učenici su sveukupno sudjelovali u pet radionica (Upoznaj sebe, Pričam ti priču, Vježbe koncentracije, Sukob, Klub superjunaka ili Super ja kartice).
Svaki učenik je dao svoj doprinos aktivnim sudjelovanjem u radionicama. Bili su vrlo zainteresirani, lako su svladavali pravila igre, pokazali su svoje različitosti, kreativnost, međusobno su se uvažavali, surađivali i sl. U navedenom su se posebno isticale učenice 6. a razreda.
Uspjeh ovog projekta je u stvaranju uvjeta u kojima će naši daroviti učenici, ali i svi ostali, moći razvijati i pokazati vještine koje će potencijalno steći putem ovakvih aktivnosti u školi. U takvom poticajnom okruženju dijete brzo i lako uči, ali naravno uz uvjet da je ozračje u kojemu odrasta emocionalno pozitivno te da se dijete u njemu osjeća voljeno, prihvaćeno i poštovano. Socijalizacija djeteta počinje u obitelji, a nakon nje dijete nastavlja učiti i prihvaćati različite oblike ponašanja u odgojno-obrazovnim ustanovama te počinje razvijati svoju ličnost. Dijete to ostvaruje kroz odnose s učiteljima, ali i s ostalim učenicima, najčešće sa svojim vršnjacima te sa ostalim odraslim osobama. Na taj način dijete razvija svoju socijalnu kompetentnost koja mu je potrebna za daljnji akademski i socijalni razvoj.
Voditelj ovog projekta u školi bila je Snježana Barić, stručni suradnik edukator rehabilitator.
ŠKOLSKO |
e Dnevnik |
Dnevni tisak |
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |