2017-12-21 14:45:38 ČITAMO MI, u obitelji svi Škola je ustanova kojoj je temelj postojanja poticati čitanje. Pa tako čitamo na nastavi hrvatskog jezika, stranog jezika, povijesti, geografije… A što je s obitelji? Domom? Koliko djece čita kod kuće knjige po slobodnom izboru? Koliko majki i očeva, braće i sestara čita? Djedova, baka, stričeva, tetki i tetaka? Da bi se projekt mogao provesti, potrebna je i suradnja nakladnika koji su prepoznali kvalitetu projekta te njegov doseg. Ove godine sudjeluju: Hrvatsko društvo književnika za djecu i mlade, Mentor, Mozaik knjiga, Naklada Lusio, Naklada Semafora, Naklada Slap, Planet Zoe i Školska knjiga. Hrvatska mreža školskih knjižničara udruga je čiji članovi volonteri provode i koordiniraju ovaj projekt na nacionalnoj razini. Već sedam godina nacionalni projekt „Čitamo mi, u obitelji svi“ upravo želi unutar obitelji osvijestiti potrebu za čitanjem, dobrobiti koje ono donosi i za obitelj kao zajednicu i za dijete kao mladu osobu čije se čitalačke navike tek formiraju. Zbog toga smo se (i) ove godine uključili u projekt poticanja čitanja u obitelji. Dio smo velike obitelji od 135 škola diljem Republike Hrvatske u kojima će ove školske godine učenici trećih i četvrtih razreda svojim kućama nositi ruksak napunjen knjigama. Brojka od 4.329 učenika, među kojima su i učenici naše škole, impresivna je. Učiteljice trećeg razreda, Slobodanka Stanić i Anita Miočić Milevoj u suradnji s knjižničarkom Anitom Tufekčić odabrale su sedam knjiga: (Martin i čarobna zebra, Kapetan Gaćeša i kakana urota profesora Kakogaće, Bez rukavica, Mehanički djed Mraz, Životinje: moja prva zabavna knjiga, Ovladavanje čitanjem, Sudoku) po jednu iz svake od sedam ponuđenih tematskih cjelina (carstvo dječjih priča; obiteljsko druženje uz stihove, stripove i humoristične tekstove; zbirka priča, pjesama i romani za mame, tate, bake, djedove, stričeve, tetke; slikovnica – obiteljska družionica; mali istraživači; odgoj djece i mladih; igrom do boljeg čitanja). Projekt smo započeli 15.prosinca 2017. godine kada je prvi učenik ili učenica trećeg razreda svojoj kući ponio ruksak s knjigama. U ruksaku se osim knjiga nalazi i Bilježnica dojmova. U Bilježnicu dojmova svaki će učenik napisati kraći sastavak u kojem će prenijeti svoje dojmove, osjećaje o obiteljskom čitanju. Možda se dogodio kakav zanimljiv događaj, nešto smiješno, nešto zabavno; a možda dijete voli pisati pjesme? I pjesme su dobrodošle. A roditelji mogu fotografirati jedan trenutak zajedništva te fotografiju zalijepiti u Bilježnicu dojmova na za to predviđeno mjesto. Primjeri dojmova iz Bilježnice koje su napisali naši učenici prošle godine: Učenica 3.a razreda Bernarda Perek - od 10.03.2017. - 15.03.2017. U mojoj obitelji svi čitaju. Ja sam naučila sva slova još od prije prvog razreda. Bila sam znatiželjna pa me je starija sestra naučila čitati i pisati. Mama i tata su me u učlanili u knjižnicu. Ruksaku smo se obradovali svi u obitelji. Navečer smo svi zajedno prelistavali knjigu po knjigu. Mama je čitala Govorite iz srca, tata Europa u malim koracima, starija sestra Glava velike ribe a i mlađa sestra Brže mamu Mu, Umni izazovi i 150 medvjeda i jedna priča. Sutradan smo svi zajedno prepričavali i bili puni dojmova. Volim što je moja cijela obitelj bila uključena u ovaj projekt. I dalje ću čitati jer u knjigama otkrivamo i učimo. Učenica 3.a razreda Nadine Čamdžić – od 10.02.2017. do 15.02.2017. Danas sam slučajnim odabirom odabrana da nosim naprtnjaču s knjigama kući. Razveselila sam se jer sam bila znatiželjna kakve se knjige nalaze u torbi. Kad sam došla iz škole odmah sam pročitala knjigu Brže mama Mu, a poslije ručka sam pročitala 150 medvjeda i jedna priča i strip Mali Guj i njegov Zmuj. Svidjele su mi se sve tri priče jer je svaka imala neku važnu poruku. Sljedećeg dana sam pročitala knjigu Vitezovi i prelistala Umne izazove sa sestrom i mamom. Vitezovi su mi se svidjeli jer je knjiga u 3D-u, a i priča je iz davnina. Moja mama je pročitala Glava velike ribe i Europa u malim koracima. Moja sestra jako voli čitati , tako da je ona pročitala svih sedam knjiga. Svidjele su joj se sve, pa čak i one dječje. Ja sam nakon svake pročitane knjige prepričavala sadržaj mami i sestri, i rekla im kako sam se osjećala tijekom čitanja. Ovaj izazov mi se svidio jer svi zajedno u kući čitali i zabavili se. Roditelji su rekli da su oduševljeni projektom jer ih pomalo vraća u njihovo djetinjstvo kada su sami priznaju i najviše čitali. Roditelji i članovi obitelji upoznati su s ciljevima i načinom provedbe projekta na roditeljskom sastanku, tako da se nadamo da će sa svojom djecom kvalitetno, ovog puta čitajući, provesti slobodno vrijeme. Djeca najbolje uče oponašanjem, iako ona toga nisu svjesna, stoga iskoristimo to da bismo ih usmjerili prema knjizi. Koristi su višestruke: zajedničko provedeno vrijeme – neprocjenjivo, poboljšanje kvalitete čitanja, stečena nova znanja, razvijanje mašte, poboljšanje komunikacijskih vještina i vokabulara…
|
Osnovna škola "Antun i Stjepan Radić" Gunja |