2011-12-01 08:57:20

Nastava u prirodi u Eko centru Zlatna Greda

Učenici petih razreda  OŠ August Šenoa, Osijek u pratnji razrednica Vesne Podhorski i Danijele Kemper, učiteljice  hrvatskoga jezika Anice Bokor, učiteljice razredne nastave Ane Sušić te učiteljice prirode Antice Kelava, 7. studenoga u 8 sati, autobusom su ispred škole i pošli na nastavu u prirodi.                          

Nakon što smo stigli, vodiči su nas dočekali, izrazili dobrodošlicu te dok smo sjedili oko vatre u sjenici, poslužili sokom, kavom i čajem.                                                                                U neposrednoj blizini sjenice  učenici su vidjeli konja i ždrijebe i naučili između ostaloga kako im se daje hrana. Neki učenici su to odmah isprobali dajući konju travu i jabuku.  Vodiči su učenike rasporedili u dvije skupine nazvavši ih Orlovi i Jeleni. Vodič „Jelena“  Dinko Pešić, učenike i učitelje odveo je u šetnju pustolovno - edukativnom stazom „Blago močvare“ na kojoj su upoznavali biljne i životinjske vrste šume, livade i močvare, a drugu skupinu, „Orlove“ voditeljica Maja Bračun odvela je u učionicu gdje su mikroskopom na koji je bila spojena flex kamera, promatrali život u kapljici vode.Voditeljica je uz promatranje organizama s učenicima vodila razgovor u kojemu su ponovili stečena znanja iz prirode i društva 4. razreda te prirode u 5, razredu. Da bi bolje vidjeli i upoznali kretanje nekih organizama, projiciran im je i kratki film.                                                                          Nakon toga, u sjenici, učenici su igrali igru pamtomime. Bili su podijeljeni u dvije ekipe te se natjecali koja će ekipa u kraće vrijeme pogoditi određenu životinju. Svi učenici su sudjelovali i uspješno otkrivali o kojoj se životinji radi.                                                          Igrajući igru leta ptica od sjevera na jug, uz ometanje malog pa sve većeg broja zrakoplova, povezali  su znanja o ponašanju ptica i njihovim prilagodbama.                                         Svoju spretnost pokazali su, a i uvježbali prebacujući se užetom s jedne „obale“ na drugu. Oponašanjem glasanja životinja sa svezanim povezom preko očiju, tražili su partnera iste vrste. 

Nakon što se vratila skupina koja je obilazila šumu, svi smo se okrijepili keksima, slanim grickalicama i sokovima. Voditelji su zamijenivši skupine odradili isti zadatak, a učenicima je sve bilo vrlo zanimljivo i poučno.                                                                                        Obilazeći šumu i močvaru poučnom stazom  s edukativnim pločama, od vodiča su saznali mnogo o ponašanju životinja, njihovim prilagodbama, a tek poneku vidjeli iako su se penjali na čeke, promatrali biljni svijet i gljive na prirodnom staništu.                                          Budući je bila kasna jesen, nisu vidjeli livadne biljke i životinje. Po povratku iz obilaska šume i močvare u učionicu, svaki učenik je rješavao radne listiće o močvari, šumi, livadi u kojima je pokazao ili upotpunio naučeno gradivo. Neke zadatke koji su predviđeni za učenike 6. razreda nisu rješavali. Usmenom analizom potvrđeni su točni odgovori. Koristeći tajni kod pogodili su o kojoj se životinji u opisu radi. Iako su bili učenici 5. razreda, vrlo uspješno su rješavali i zadatke za starije učenike.  Radne listove koje su učenici rješavali učiteljica je ponijela u školu jer ih može uporabiti u 6. razredu.                Pred sami kraj slijedilo je povlačenje konopca, u kojemu su pobijedile djevojčice.            Sretni i zadovoljni, nakon što smo zahvalili voditeljima, autobusom smo se vratili, neki u Brijest, a neki pred školu u Osijeku.

                                                                                                        Antica Kelava, prof.


Osnovna škola August Šenoa Osijek