2023-04-25 08:17:00 Virusi u stvarnom i digitalnom svijetu: Covid vs. računalni virus Tijekom travnja proveli smo kratko istraživanje o virusima među učenicima 7. i 8. razreda. Učenici su na nastavi informatike uspoređivali računalne viruse s COVID-19 virusom, sličnosti i razlike u načinima širenja te posljedice i štete. Razgovarali smo o tome kako se prenose virusi, kako inficiraju svoje domaćine te postoje li neke karakteristike širenja sšpecifične za pojedine viruse. Analizirali smo štetu koje je napravio COVID-19 i štetu koje bi napravio računalni virus. Učenici su također govorili o svojim iskustvima s računalnim virusima. Razmišljali smo o posljedicama COVID-19 virusa, kao i šteti koju računalni virus može nanjeti računalu, računalnoj mreži, nekoj organizaciji ili pojedincu. Učenici su istražili mjere i načine zaštite od virusa, evo nekoliko savjeta učenika: Zaštita od COVID-19 virusa Nošenje maske Cijepljenje Fizička udaljenost Pranje rukuZaštita od računalnog virusa Antivirusni program Vatrozid Edukacija korisnika računala Jake lozinkeViše od 50% (58% učenika) učenika imalo je iskustvo s COVID-19 virusom tj. preboljelo je COVID-19 virus. Simptomi su bili uglavnom blagi - povišena temperatura, gubitak okusa, začepljen nos. Zanimljivo je primijetiti da je dosta manji broj učenika (29%) imao iskustvo računalnog virusa. Što zbog iskustva, što zbog ne(znanja), većina učenika (60%) smatra da im veću brigu tj. tjeskobu može stvoriti COVID-19 virus. 67% učenika ima na svojim računalima instaliran antivirusni program, a tek 18% učenika primilo je COVID-19 cjepivo. Čak 73% učenika smatra da COVID-19 može izazvati i teže veće posljedice od računalnog virusa. Kao glavni razlog navode zdravstvene posljedice COVID-a kao što su teške komplikacije i respiratorne bolesti. S druge strane, računalni virusi, iako mogu uzrokovati gubitak podataka i teškoće u mreži, rijetko direktno ugrožavaju ljudske živote. Otprilike polovica učenika (44%) smatra da je COVID-19 teže držati pod kontrolom, dok se 56% učenika ne slaže s tom tvrdnjom. Smatraju da je ljudski faktor (ljudsko ponašanje, pridržavanje mjera) ključan u širenju i suzbijanju virusa dok je za računalne viruse donekle lakše kontrolirati i suzbijati. 62% učenika smatra da COVID-19 predstavlja veću prijetnju društvu od računalnih virusa. Iako dvije različitih virusa, COVID-19 i računalni virusi imaju svoje sličnosti. COVID-19 direktno utječe na zdravlje osobe dok računalni virus inficira računalne sustave ili uzrokuje krađu podataka. Oba virusa se relativno brzo šire i za oba postoje efikasne mjere prevencije i liječenja. Učenicima je ovo istraživanje bilo zanimljivo te omogućilo da dublje analiziraju povezanost, sličnosti i razlike ljudskih i računalnih virusa.
učiteljica informatike Ivana Vezjak
|
Osnovna škola August Šenoa Osijek |