2014-01-31 08:33:18

NATJECANJE- IZLOŽBA LIKOVNIH URADAKA NA TEMU- POTICAJ/ LIK 2014.

U mjesecu siječnju u našoj školi odršano je natjecanje–izložba učenika osnovnih škola iz područja vizualnih umjetnosti i dizajna (LIK). Tema ovogodišnjeg LIK-a bila je IGRA. Tema se odnosila na razne tradicionalne društvene igre za stolom: šah, dama, čovječe ne ljuti se, domino, trilja, karte i sl. U vremenu kada računalne igre dominiraju životima mladih osoba, jasna je potreba za isticanjem višestruke važnosti društvenih igara u njihovom  razvoju. Značenje igre u razvoju mlade osobe nije samo zabava, već one imaju svoju edukativnu, socijalnu, ali i zabavnu dimenziju. Igrajući društvene igre učimo poštivati određena pravila, učimo pobijeđivati, ali i gubiti.

Na zadanu temu (DRUŠTVENA IGRA), učenici od 5. do 8. razreda izrađivali su PLAKAT/ IGRA POLJA I OBLIKA u slikarskoj tehnici kolaž papir.

Zadaće koje smo željeli ostvariti su:

-        upoznati / odigrati razne tradicionalne društvene igre za stolom: šah, dama, čovječe ne ljuti se, domino, trilja, karte i sl.

-        maštovito osmisliti nove oblike / figure za poznate tradicionalne društvene igre za stolom

-        razvijati pozitivan odnos prema estetskim vrijednostima likovnoga rada (osobnoga i drugih učenika), umjetničkoga djela te radnog i životnog okruženja

-        razumjeti važnost igre kroz očuvanje tradicijskih društvenih igara za stolom  u korist stvaranja novih estetskih vrijednosti formiranja ličnosti kao socijalno osjetljivog bića

-        kombinirati, graditi, rezati, lijepiti polja, oblike i tekst u skladnu cjelinu

 

Ključni pojmovi koje smo upoznali i istraživali su:

-  plakat / odnos slike i teksta

-  jasnoća i čitljivost vizualne poruke

 - ritmovi

 - dinamično-statično

-  boja

-  redefinicija

-  grafički dizajn

Likovne radove učenika, koji su odabrani kao najzanimljiviji na školskom natjecanju, možete pogledati na izložbi u školskom holu.

Prilikom vrednovanja bodovale su se sljedeće komponente:

divergentna produkcija: neobičnost, rijetkost i originalnost u rješavanju likovnog problema,

usvojenost ključnih pojmova: plakat / odnos slike i teksta, jasnoća i čitljivost vizualne poruke, ritmovi, statično-dinamično, boja i grafički dizajn

kreativno stvaranje i izražavanje u tehnici kolaža ili na računalu

interdisciplinarni i korelacijski pristup

 Izloženi su radovi učenika/ca:

1.    SVEN VUKOTIĆ, 5. b

2.    KARLA KULIĆ, 5. b

3.    TIN KRUPILNICKI, 6. a

4.    LORENA OBER, 6. a

5.    ANA MARIĆ, 6. a

6.    DOROTEA DRAŽIĆ, 6. a

7.    ANA LENA PERKOVIĆ, 6. a

8.    KLARA BEŠLO, 8. a

9.    MARINA LISKO, 7. b

10. ANTUN BILIĆ, 7. b

 


Osnovna škola August Šenoa Osijek