2022-11-15 08:49:50 RAVNATELJ OŠ ANTE STARČEVIĆA REŠETARI TIHOMIR BATALO SUDJELOVAO U CUC KONFERENCIJI 2022. Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET je od 26. do 28. listopada 2022. u Šibeniku održala 24. konferenciju za korisnike (CUC) s nizom tema iz područja edukacije i informacijsko-komunikacijske tehnologije. U tri su dana suradnici i korisnici CARNET-a imali priliku razmijeniti nova saznanja i iskustva kroz predavanja, radionice, okrugle stolove, interaktivna izlaganja i primjere dobre prakse. Ove godine bogati program je obuhvatio 100 interaktivnih izlaganja, 11 otvorenih panela, 50 radionica, 15 pozvanih i pet plenarnih izlaganja te znanstveni dio koji je privukao više od 70 stranih autora iz cijeloga svijeta. Izazovi postpandemijskog svijeta, koji su obrađeni na prošlogodišnjoj konferenciji, otvorili su put ovogodišnjoj temi digitalne preobrazbe, pogleda u budućnost i izazova koji se pojavljuju u nastavi na daljinu i svakodnevnom životu. CARNET nastavlja svoju posvećenost stvaranju novih trendova u obrazovanju, ali i kritičkim odnosom prema razvoju tehnologije i nepoželjnim implikacijama, temama otvorenosti, pristupa, povezanosti, umjetne inteligencije i identiteta. Podršku radu CARNET-a i sudionicima konferencije osobno je uputio i ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs. Boris Jokić s Instituta za društvena istraživanja održao je zapaženo predavanje “Ulovljeni između Tik-Toka i školskog igrališta – perspektive djece i mladih o korištenju digitalnih tehnologija”, u kojemu je predstavio rezultate istraživanja o iskustvima djece i mladih u digitalnom okružju i njihovim stavovima o utjecaju digitalnih tehnologija na živote i društvo. Završnog dana konferencije bilo je riječi o e-infrastrukturi, mentorstvima, digitalnoj zrelosti škola, robotima, digitalizaciji, postigitalnom obrazovanju… Na okruglom stolu „Što je napravljeno kod digitalne zrelosti škola“, istaknuto je kako je srednjoškolcima, profesorima i ravnateljima potrebno ukazati kako ne treba čekati budućnost, jer već danas postoje brojni sadržaji s kojima često nisu dovoljno upoznati. „Čarobne“ riječi TikTok i generacija Z provlačile su se do samog kraja konferencije, kada se Antonija Bilić Arar, novinarka i urednica zapitala može li ova aplikacija pomoći u poučavanju. Dio predrasuda o tome da je riječ o kratkim klipovima, koji se brzo izmjenjuju i loše utječu na djecu istinit je, ali treba uzeti u obzir i to da neki poznati znanstvenici, brojni „edutokeri“, nastavnici i profesori svih razina, snimaju sadržaj isključivo za TikTok. I sama kompanija želi promijeniti percepciju te puno ulaže u potenciranje obrazovnih sadržaja. Mark West iz UNESCO-va Sektora za obrazovanje opisao je promjene koje su se dogodile nakon što smo se u pandemiji prvi put oslonili isključivo na tehnologiju u pristupu obrazovanju i dao preporuke kako će nam to iskustvo pomoći da idemo naprijed. Napredna tehnologija mora olakšati napore da se osigura univerzalno pružanje inkluzivnog, pravednog i na čovjeka usmjerenog javnog obrazovanja. Poseban dio Konferencije bio je učenički Hackathon na temu prevencije elektroničkog nasilja, odnosno suzbijanju digitalne diskriminacije u školama. Svoja rješenja predstavilo je pet škola s četiri tima iz Šibensko-kninske županije, a pobijedili su učenici Tehničke škole Šibenik, koji su osmislili rješenje kroz aplikaciju za blokiranje neželjenih poruka na mobilne telefone, add-on na browserima i prijavljivanje IP adresa zlostavljača koji šalju neprimjerene poruke. Naš ravnatelj se s ovogodišnje CUC – konferencije vratio obogaćen novim znanjima i iskustvima koje će nastaviti prenositi kroz svoj rad djelatnicima i učenicima naše škole.
Novinarska skupina škole |
Osnovna škola Ante Starčevića Rešetari |