2015-04-15 15:23:00

PREVENCIJA ZLOSTAVLJANJA DJECE PRIMJENOM CAP PROGRAMA

Educirani CAP pomagači učiteljice Mateja Horvat i Slađana Ninković te pedagoginja Marija Dautović održale su 14. travnja 2015. godine CAP radionicu s učenicima drugih razreda čija je učiteljica Marija Mlađen.

CAP je jedan od najkvalitetnijih i najobuhvatnijih programa primarne prevencije zlostavljanja djece u svijetu. Ključ je CAP-ova uspjeha u njegovim temeljima tj. u filozofiji jačanja djece i pozitivne podrške djeci.        

Na inicijativu Udruge roditelja Korak po korak, CAP se u Hrvatskoj primjenjuje od školske godine 1999./2000. Iste godine educirana je od strane američkih stručnjaka prva grupa školskih psihologa koji su započeli s provođenjem ovoga programa.

Prednost CAP-a polazi od prevencijskih strategija koje proizlaze iz dječjih sposobnosti. Djeca bi trebala znati što sve mogu učiniti ukoliko se nađu u opasnoj situaciji te s kim o tome mogu porazgovarati.  

Prije provođenja radionica za učenike naše škole održan je roditeljski sastanak na kojem su roditelji upoznati sa sadržajem programa. Roditelji su u potpunosti pružili svoju podršku ovom programu koji se u našoj školi provodi s ciljem zaustavljanja nasilja unutar i izvan škole.

Radionica za učenike započinje razgovorom o pravima djece i o situacijama u kojima djeca gube ta prava. Pažnja djece usmjerena je na tri osnovna prava: pravo na sigurnost, jakost i slobodu. Nakon razgovora o pravima dva su voditelja glumila situacije u kojima dijete gubi svoja prava:

- kad je dijete ugroženo od vršnjaka ili nešto starijeg djeteta
- kad ga ugrožava nepoznata odrasla osoba
- kad ga ugrožava poznata odrasla osoba.

Djeca su rado sudjelovala u igrokazima unutar radionice. Naučila su na koji način mogu prijatelju u nevolji pružiti pomoć, a da pritom sebe ne ugroze. Kroz igrokaze su djeca uvidjela da povjeravanje odrasloj osobi u potrebi nije tužakanje.

U CAP radionicama učimo djecu kako prepoznati opasnu situaciju i što trebaju učiniti kako bi izbjegla moguće zlostavljanje. Djeca su bila oduševljena ovim aktivnostima, a svoj su doživljaj izrazili crtežima.

Marijan Petrović, 6.b


Osnovna škola Ante Starčevića Rešetari