2021-05-26 21:56:00

Pismo

Svjetski dan pisanja pisama obilježava se 11. svibnja. Cilj ovog obilježavanja je skrenuti pozornost na važnost i prisnost komunikacije kroz rukom napisano pismo. Posebnost pisama je ta što su ona materijalna, opipljiva i kroz njih možemo osjetiti energiju i emocije osobe koja ih je poslala.

Stoga su učenici 2.a matične škole i učenici 2.razreda područne škole Podravska Moslavina tijekom svibnja učili kako komunicirati s prijateljima bez uporabe mobitela i raznih društvenih mreža.

Učenici naše škole u suradnji s našom knjižničarkom tijekom godina uključivali su se u brojne projekte s ciljem poticanja ljubavi prema čitanju. Čitajući učenici bogate rječnik, oblikuju svoje misli i stavove, razvijaju sposobnost govornog i pisanog komuniciranja. Kroz čitanje štiva primjerenog njihovoj dobi uče kako se nositi s problemima. Čitanje opušta i zabavlja.

Ne tako davno, pisma i razglednice su se koristile za prenošenje poruka, dopisivanje s voljenim osobama, javljanje roditeljima i prijateljima, čestitanje rođendana i blagdana. Takav način komunikacije također potiče razvoj govornog i pisanog izražavanja.

Prva aktivnost koju smo proveli bila je spoznati što je pismo i kako se piše pismo.

O čemu mogu pisati u pismu učenici su saznali slušajući pisma koja su učiteljice međusobno razmijenile.  

Mali Viljevčani iz čarobne su kutije izvukli ime i adresu svog novog prijatelja. S puno pažnje i biranim riječima pisali su o sebi i svojim obiteljima. Pisma su složili u kovertu i adresirali ih. Sutradan prijepodne su s roditeljima otišli u poštu i poslali pisma put Moslavine.

Iako smo u dva susjedna sela pisma su dugo putovala. Učenici oba razreda svakodnevno su s nestrpljenjem pogledavali kroz prozor ne bi li ugledali poštara.

Nakon što su pisma konačno stigla i bila pročitana mali su Moslavci mogli napisati odgovore svojim prijateljima. Zajedno s učiteljicom Marijom posjetili su poštu u Podravskoj Moslavini.

Učenici u Viljevu su s velikim nestrpljenjem čekali odgovore svojih prijatelja iz Moslavine.

Kada su odgovori konačno stigli zaključili su da ih takva vrsta komunikacije jako veseli i da će se nastaviti dopisivati sa svojim vršnjacima.

Marija Schweigert i Marijana Lazar, učiteljice razredne nastave


Osnovna škola Ante Starčevića Viljevo