2024-02-28 17:16:17 Dan ružičastih majica U srijedu, 28. veljače na satu razrednika učenici sedmih i osmih razreda obilježili su Dan ružičastih majica. Dan ružičastih majica počeo se obilježavati od 2007. godine kada su srednjoškolca u gradu Berwick u Kanadi vršnjaci maltretirali jer je u školu došao u ružičastoj majici. U Hrvatskoj je Sabor 2017. godine izglasao Dan ružičastih majica kao Nacionalni dan borbe protiv nasilja nad vršnjacima koji će se održavati svake zadnje srijede u veljači. Radionicu za učenike kao i prigodne panoe pripremila je stručna služba škole, pedagoginja Antonija Blaženović i psihologinja Sandra Vrbešić. U uvodnom predavanju učenici su saznali osnovne informacije o Danu ružičastih majica, a zatim su u znak podrške izradili bedž u obliku majice sa natpisom Stop nasilju.
Potom su učenici upoznati sa različitim vrstama nasilja, naučili su što je sukob, što nasilje, a što zlostavljanje te koje sve vrste nasilja postoje. Učenici su trebali u staklenke ubaciti papirić ako su doživjeli neki oblik nasilja. Pozitivno je bilo što su staklenke ostale prazne te od svih učenika ubačen je po jedan papirić u svaku staklenku. Nakon toga učenici su pisali savjete kako spriječiti nasilje. Neke od njihovih poruka su: Ne čini drugom što ne želiš da i tebi čine Reci ljudima što te muči Ako vidiš nasilje koje netko trpi, pomozi mu Ne provociraj druge Izbjegavaj nepotrebno ogovaranje Ne govori ružno o drugome Zatraži pomoć ako ti je potrebna Širite ljubav i podršku jedni drugima Nasilje nad drugima nije rješenje Prihvaćajmo raznolikost Ne osuđuj Niste kul ako zlostavljate Stop nasilju Ako imate problem sa vršnjačkim nasiljem idite do stručne službe Uključite sve u društvo Poštujte jedni druge Uvijek se obratite drugima kako biste rješili što vas muči Pričaj! Ne trpi
Na kraju su učenici se zajednički fotografirali sa izrađenim bedževima u znak podrške Danu ružičastih majica. Izuzetno nam je drago da učenici našu školu doživljavaju kao školu s nultom tolerancijom na nasilje. |
Osnovna škola Ante Starčevića Viljevo |