2024-03-01 16:55:13 Mobilni Park znanosti u našoj školi U četvrtak, 29.veljače 2024. realizirali smo projektni dan pod nazivom Razmišljajmo izvan okvira. U goste su nam došli voditelji mobilnog Parka znanosti iz Oroslavja. Učenici su imali priliku upoznati se s eksponatima uz stručno vodstvo te sudjelovati u edukativnoj radionici, a u drugom dijelu, učenici su, uz opuštenu atmosferu, kokice i sok, pogledali filmove prilagođene njihovom uzrastu. Dan je započeo okupljanjem u holu svih učenika i učitelja. Ravnateljica je pozdravila sve okupljene, predstavila naše goste Matiju i Tomislava te zaželjela ugodan radni dan. Sportska dvorana je postala Park znanosti, a učionice su pretvorene u male kino-dvorane. Učenici su imali priliku upoznati postavljene interaktivne eksponate. Učenici su, zajedno s voditeljem, krenuli u stručno vođenu turu na kojoj su pokretali, mjerili, osluškivali i proučavali eksponate. Upoznali su se s perceptivnim varkama, vidjeli su jedni druge u budućnosti. Svemirski nogomet je bio posebno zabavna aktivnost i učenicima i učiteljima. Imali su zadatak rasporediti planete i loptice na određena mjesta, a uspjeh je ovisio o timskom radu. Kroz zanimljivu igru potezanja užadi i navođenja loptice u rupu, upoznali smo se s vektorima. Učenici su bili uspješni u prepoznavanju koji tobogan izabrati ovisno žele li se što brže ili što duže spuštati niz tobogan. Najveći efekt iznenađenja doživjeli su na eksponatu koji je pokazivao djelovanje sile teže ovisno o vrsti tijela koja su se spuštala niz kosinu, kao i utjecaj mase na brzinu tijela.
Sedmaši i osmaši su zorno vidjeli primjenu Pitagorinog poučka i zašto je c2= a2+b2 Dok je razredna nastava sudjelovala u sadržajima Parka znanosti, učenici predmetne nastave u opuštenoj atmosferi gledali su njima zanimljive filmove. Nakon toga su se zamijenili te je razredna nastava uživala u gledanju crtića, a učenici predmetne nastave otkrivali su znanost oko sebe. U drugom dijelu radionice, učenici su se u učionici upoznali s njihalom te su se, kroz učenje i aktivno istraživanje, kreativno izražavali kroz igru i zabavu. Učenici su izrađivali svoja njihala, ocjenjivao se njihov dizajnerski rad, stabilnost eksponata te akcija i reakcija. Znanstveni Park iz Oroslavja donio je sa sobom raznolik set interaktivnih aktivnosti, stvarajući dinamično okruženje koje potiče na istraživanje i učenje. Učitelji i predstavnici Znanstvenog Parka uspješno su usmjeravali učenike kroz eksperimente, potičući ih da postavljaju pitanja i istražuju svijet oko sebe. Tijekom posjeta, istaknuta je važnost znanosti u svakodnevnom životu te poticanje radoznalosti i kreativnosti kod učenika. Znanstveni Park iz Oroslavja uspješno je spojio edukaciju i zabavu, ostavljajući upečatljiv dojam na učenike, ali i na učitelje.
|
Osnovna škola Ante Starčevića Viljevo |