2012-04-06 17:43:09 Disciplina u razredu kao igra Disciplina u razredu kao igraSanja Božinović Ključne riječi: ClassDojo, upravljanje disciplinom, izvještaj o ponašanju, web 2.0 alati u nastavi Većina profesora koji poučavaju djecu, pogotovo u osnovnoj školi, bez obzira na stručnost, kreativnost i iskustvo, priznat će da nije lak zadatak motivirati sve učenike i održavati disciplinu na svakom satu. Razredi u našim školama preveliki su za optimalan rad u većini predmeta i složeni su po dobi djece, a ne po predznanju ili motivaciji za rad. Osigurati disciplinu i rad u velikoj grupi te omogućiti napredak svim učenicima, od napredne darovite djece do učenika s individualiziranim ili prilagođenim programima, izazov je na koji profesori odgovaraju na razne načine i s različitim uspjehom.
Koliko god bilo očito da tema mora biti zanimljiva i profesorima s iskustvom, a pogotovo početnicima, ne susrećemo se baš često s ovom tematikom na seminarima stručnog usavršavanja. Zato sam se ugodno iznenadila kad je Kyle Mawer, koautor hvaljene knjige „Digital Play“, koja se bavi korištenjem računalnih Slika 1. ClassDojo ClassDojo je jednostavni besplatni alat za učitelje. Kad se registrira, učitelj stvara svoje razrede kroz dva osnovna koraka:
ClassDojo sam počela koristiti u dva sedma razreda za vrijeme nastave engleskog jezika. U učionici imam računalo s internetskom vezom i projektor. Na početku sata otvorim razred na ekranu koji se prikazuje pomoću projektora na zidu. Na ekranu se nalaze sličice s imenima svakog učenika. Svaki učenik ima zeleni broj za prethodno zaslužene pozitivne bodove ili crveni broj za negativne bodove.
Slika 2. Prikaz razreda na ekranu
Slika 3. Prikaz ponašanja cijelog razreda
Slika 4. Mogućnost slanja izvještaja roditelju Ovaj način praćenja ponašanja učenika svidio mi se iz više razloga:
Slika 5: Dodavanja elemenata praćenja na hrvatskom ClassDojo preporučam za korištenje u nastavi, posebno s pretpubertetskim i pubertetskim uzrastom, jer svojom sličnošću s igrom i upotrebom prihvatljivog sučelja i načina ophođenja, potiče na poštivanje pravila kojima želimo naučiti mlade. Čini mi se dobrim da je način učenja zabavan i motivirajući za učenike, da ne spominjem da ni nama učiteljima ne škodi malo šarenila u strogosti. |
Osnovna škola dr. Ante Starčevića Zagreb |