2014-04-11 16:05:06 Snimanje radionice s temom "Kako reagiramo kada doživimo nepravdu?" za emisiju "Školski sat" U četvrtak 10.4.2014. novinarka i snimatelj posjetili su našu školu kako bi snimili prilog za emisiju "Školski sat" koja se emitira na HRT-u. Organizirali smo snimanje priloga s učenicima naše škole koji pohađaju 7.A razred. Psihologinja Mia Masnjak osmislila je i provela radionicu s temom "Kako reagiramo kad doživimo nepravdu?" s učenicima 7.A razreda. Provođenje radionice je snimljeno te će biti prikazano za potrebe emisije "Školski sat" na HRT-u 13.5.2014. u 9h. Po završetku radionice učenici koji su se dobrovoljno javili, individualno su razgovarali s novinarkom na istu temu te su izrazili svoje mišljenje s obzirom na postavljena pitanja. Nekolicina učenika će također sudjelovati i u studijskom snimanju emisije krajem travnja. Zahvaljujemo ravnateljici, razrednici, prof. engleskog i prof. matematike što su nam izašle u susret i omogućile da odradimo radionicu! Unatoč nezgodnim okolnostima (psihologinja je na dan radionice "izgubila" glas) uspjeli smo vrlo uspješno odraditi snimanje! Temu smo započeli razgovorom uz pripremljenu power point prezentaciju. Zapitali smo se što je pravda, a što nepravda. Zatim smo naučili koji lik simbolizira pravdu. Razmišljali smo o simbolima koje božica pravde nosi i što oni znače. Kroz razgovor smo definirali pravdu s obzirom na simbole. Zaključili smo da je nepravda subjektivan doživljaj situacije u kojoj se nalazimo, te da nam je vrlo bitna komunikacija u tom trenutku.
Podijelili smo se u tri grupe te poslušali zadatak. Pripremili smo se za grupni rad. Svaka grupa dobila je zadatak izraditi poster s određenom temom.
Prva grupa je razmišljala i raspravljala o nepravednim situacijama u kontekstu obitelji.
Druga grupa je razmišljala i raspravljala o nepravednim situacijama u kontekstu škole.
Treća grupa je razmišljala i raspravljala o nepravednim situacijama u kontekstu prijateljstva.
Nakon pomnog razmišljanja i dogovaranja završili smo postere. Radionicu smo završili svojim komentarima i razmišljanjima o provedenoj temi. Par mudrih izreka za kraj i promišljanje o temi: Pravda je često puta ljudima teža od nepravde. Lako je biti dobar, teško je biti pravedan. Sudimo lagano i sudit ćemo pravilno. Možete li očekivati pravednost prema sebi, kada niste pravedni prema drugima. Zaključak o temi: NEPRAVDA JE SVUGDJE PRISUTNA I UVIJEK ĆE BITI SITUACIJA KOJE MOŽEMO DOŽIVJETI KAO NEPRAVEDNE. ČESTO SE DOGAĐA DA SE DOŽIVLJAVAMO NEPRAVDU ZBOG LOŠE KOMUNIKACIJE MEĐU LJUDIMA I KADA PRAVILA NISU JASNO POSTAVLJENA.ZATO JE UVIJEK JAKO DOBRO RAZGOVARATI BILO DA SE RADI O ČLANOVIMA OBITELJI, PRIJATELJIMA ILI UČITELJIMA. ZAJEDNIČKI RAZGOVORI O PROBLEMIMA PRIDONOSE RAZUMIJEVANJU SEBE I DRUGIH I POMAŽU MLADIMA DA RAZVIJU NAČINE REAGIRANJA I RJEŠAVANJA SITUACIJA. U VEĆINI SITUACIJA DO NEPRAVDE NE DOLAZI NAMJERNO VEĆ RADI NERAZUMIJEVANJA POTREBA. LJUDI U NAŠOJ OKOLINI PONAŠAJU SE KAKO ONI ŽELE, A MI SMO ODGOVORNI ZA VLASTITA PONAŠANJA I NJIH MOŽEMO MIJENJATI. NAČIN NA KOJI DOŽIVLJAVAMO NEKU SITUACIJU JE NAŠ IZBOR. ODLUKA DA LI ĆEMO NEKU SITUACIJU OSJETITI KAO NEPRAVDU ILI NE JE NAŠA. DOŽIVLJAVAJUĆI NEPRAVEDNE SITUACIJE SE RAZVIJAMO KAO OSOBE I ODRASTAMO.
|
Osnovna škola Alojzija Stepinca Zagreb |