2020-05-13 13:12:42 PRODUŽENI BORAVAK Ples i glazba PLES I GLAZBA Pročitat ću vam jednu priču koju možete poslušati klikom na sličicu ispod. Kad čujete ime nekog instrumenta, pucnite prstima. Kada ste poslušali priču možete je i sami pročitati. Kada ste poslušali i pročitali. Napišite nazive glazbala. Poredajte ih abecednim redom. Razvrstajte glazbala na velika i mala, udaraljke, gudačka, puhačka... Odaberite jedno glazbalo i nacrtajte ga.
MAJA U SVIJETU GLAZBE, GILBERT DELAHAYE – MARCEL MARLIER Maja i njena obitelj su na godišnjem odmoru. Tata je smjestio auto s prikolicom na prostor za kampiranje. Maja se sprijateljila s dvije nove prijateljice, Kristinom i Mirom. Popodne u kampu obično ima malo ljudi. Kristina, koja se tek vratila s plaže, upita Maju: – Ima li što novo? – Tata kaže da će se u gradu održati velika glazbena svečanost. Hoćeš li poći s nama? – Požurite! Zakasnit ćemo! – viče Maja i brzo sjeda na svoj bicikl. Radoznali gledatelji došli su sa svih strana: iz grada, iz susjednih sela, iz kampova. Turisti su zaposjeli pločnike. Neki pričaju, a neki nestrpljivo gledaju kad će se pojaviti povorka. Kako pronaći malo mjesta u ovolikoj gužvi? – Djeco, dođite ovamo! – pozva ih jedna starija žena. – Odavde ćete dobro vidjeti. Trube i tromboni su na čelu povorke. Oglašavaju se bubnjevi, činele ih prate, rogovi ih slijede. Povorka se zaustavlja i svirači se odmaraju. Prilaze im djevojčice s čela povorke. – Kakav čudan instrument? – To je kontrabas. Trube se sjaje. Zvuci odjekuju. Svečanost počinje. Trubač, svirač na rogu i saksofonist ponose se svojim svečanim odorama. – Hoćeš li mi pokazati tvoju trubu? – upita Maja jednog trubača. – Lako je svirati trubu. Probaj. Samo puši u nju. – Da, ali bih ipak morala znati kako! Više mi se sviđa violina. Ili možda violončelo. – glasno je razmišljala Maja. – Ti zaista voliš glazbu. – reče joj djevojčica iz kolone. – Moja rođaka Isidora svira violončelo na koncertu. Imam dvije ulaznice. Pođi sa mnom. Maja je radosno prihvatila poziv na koncert. – Gdje je tvoja rođaka? – upita Maja. – To je ona djevojčica u bijeloj haljini... Vidiš li je? – Pssst! Za vrijeme koncerta se ne govori! Kad je Maja upoznala Isidoru, odmah je upitala: – Kako se postaje violončelistkinja? – Dođi k meni u utorak. Praznici su pa imam dosta vremena. – Doći ću vrlo rado. – obeća Maja. – Ali svakako pitaj roditelje. – podsjeti je Isidora. – Ne brini, pitat ću ih. Koncert je završen. Već je kasno i Maja žuri vratiti se u kamp. Mada je svečanost prošla, mnogi gledatelji se još ne razilaze. Harmonikaši sviraju neku veselu melodiju i razdragani pozivaju Maju: – Hoćeš li s nama zaplesati „pačji ples”? – Ne mogu. Moram se vratiti. Kasno je. – koleba se Maja. – Ma, hajde. – nagovara je jedan harmonikaš. – Nije svakoga dana slavlje. Mama i tata su zabrinuti i ljuti na Maju: – Puno kasniš! – Što ti se dogodilo? Da nisi pala s bicikla? – Nisam. Sve je u redu. Upoznala sam Isidoru. – Isidoru? Tko je to? – začudi se mama. – Moja nova prijateljica... Upoznala sam je na koncertu. Ona svira violončelo. Želi i mene naučiti svirati. Mogu li ići k njoj u ponedjeljak? – Možeš, ukoliko to ne smeta njenim roditeljima! – Ne, ne. Isidora me sama pozvala. Uostalom, sada imamo vremena, praznici su... Majin tata je zvao Isidoru telefonom. Javio se Isidorin djed: – Očekujemo li Maju?... Svakako! Može doći kad god želi... Isidora mi je pričala puno o njoj. Moja će unuka biti sretna poučavajući Maju sviranju...
|
Osnovna škola Bakar |