2021-03-16 11:32:55

Prilikom prijelaza iz razredne u predmetnu nastavu, učiti kako učiti – lako je naučiti!

U tjednu od 8. do 12. ožujka pedagoginja Vanja Vičević i knjižničarka Anja Kučan Buterin posjetili su četvrte razrede u matičnoj i u područnim školama te učenicima održali poučno predavanje o prijelazu iz razredne u predmetnu nastavu te o vještini učenja i tehnikama učenja. U PŠ Škrljevo zbog epidemiološke situacije nastava se odvija na daljinu te je susret s učenicima četvrtih razreda odgođen do povratka na klasičnu nastavu. 

Pedagoginja Vanja učenike je upoznala s promjenama koje mogu očekivati pri prijelazu iz razredne u predmetnu nastavu, uključujući i boravak u zgradi  matične škole za učenike područnih škola. Učenici su pritom mogli čuti koji ih novi predmeti očekuju te im je prezentirala udžbenike i radne bilježnice budućih predmeta. Također ih  je pripremila i na to kakve se emocije pritom mogu razviti jer su već sada u osjetljivijem razdoblju predpuberteta  kojeg karakterizira potreba djeteta za osamostaljivanjem baš u trenutku kad se nalaze na prijelazu u novi oblik nastave.  

Tijekom izlaganja učenike je hrabrila  ukazujući na niz priprema  temeljem kojih mogu  sebi olakšati prilagodbu na predmetnu nastavu. Govorila je i o odnosu učenika – roditelja – razrednika koji je važan za uspjeh u 5. razredu te o ulozi i obavezama roditelja ili skrbnika djeteta. Učenici su se upoznali i sa specifičnim teškoćama koje se mogu javiti zbog povećane potrebe za učenjem, primjerice neorganiziranost, nedostatak ili nerazvijenost radnih navika, gubitak motivacija i drugo što može dovesti do slabijih ocjena

Učenici su obogatili predavanje nizom upita o organizaciji predmetne nastave uključujući i upite o brojnim izvannastavnim aktivnostima koje djeluju u našoj Školi.  

U želji da se učenicima olakša usavršavanje vještine učenjaknjižničarka Anja upoznala ih je s tehnikama učenja koje mogu svakodnevno koristiti, a koje će im pomoći u učenju i savladavanju nastavnog sadržaja. 

Razgovarajući o radnim navikama učenja, učenici su lakše mogli razumjeti da je učenje vještina koja se može naučiti i postati laganom, zanimljivom i ugodnom. Upoznali su se s najčešćim pogreškama u učenju, koje su mogli i sami potvrditi, a zatim čuli o vrstama učenja te zanimljivostima vezanim uz učenje i rad mozga

Učenicima je predložen plan učenja s efikasnom Pomodoro tehnikom, a upoznati su i s brojnim tehnikama učenja koje moraju sami iskušati i otkriti koje im mogu služiti ovisno o stilu učenja njima svojstvenom

 

Učenje može i trebala bi biti aktivnost kojoj se rado vraćamo! Važno je pritom učiti redovito, aktivno, s razumijevanjem, ali si pritom dopustiti i kreativnost. Osim učenja, važno je i razumijevanje  o tome što nam se događa, što osjećamo, kakve radne navike imamo te nastojanje da imamo zdravu prehranu, redovitu fizičku aktivnost i dobar san, kao i motivirajuće i podržavajuće okruženje. 

Prezentacije predavanja možete pregledati odabirom na poveznice: 

https://drive.google.com/file/d/10SdSk4YGVMF5_7m_wgaWtXnlKW8xyMq8/view?usp=sharing 

https://www.emaze.com/@AOTIWILZC/uiti-kako-uiti

 

Želimo vam sretan prelazak iz razredne u predmetnu nastavu i uspješno učenje! 

 

 


Osnovna škola Bakar