2017-01-21 15:02:38 ČITAMO MI, U OBITELJI SVI ČITAMO MI, U OBITELJI SVI - nacionalni projekt poticanja čitanja u osnovnim školama Škola je ustanova kojoj je temelj postojanja poticati čitanje. Pa tako čitamo na nastavi hrvatskog jezika, stranog jezika, povijesti, geografije… pa mi u toj školi stalno nešto čitamo. Tu je još i knjižnica i knjižničarka kojia stalno spominje neke nove knjige, zabavno štivo, poučno štivo, lektiru… A što je s obitelji? Domom? Koliko djece čita kod kuće knjige po slobodnom izboru? Koliko majki i očeva, braće i sestara čita? Djedova, baka, stričeva, tetki i tetaka? Već šest godina nacionalni projekt „Čitamo mi, u obitelji svi“ upravo želi unutar obitelji osvijestiti potrebu za čitanjem, dobrobiti koje ono donosi i za obitelj kao zajednicu i za dijete kao mladu osobu čije se čitalačke navike tek formiraju. Učitelj trećeg razreda, Ivan Čeh u suradnji s knjižničarkom Danijelom Grgorinić odabrao je osam knjiga: Romea i Julio,Tata i Tina,Sva je priroda divlja i surova, Kineska knjiga čuda, Zvukovi prošlosti-vitezovi, Povezani s djetetom, Čudesan origami, Plamenko u lovu na mamuta , po jednu iz svake od osam ponuđenih tematskih cjelina (carstvo dječjih priča; obiteljsko druženje uz stihove, stripove i humoristične tekstove; zbirka priča, pjesama i romani za mame, tate, bake, djedove, stričeve, tetke; slikovnica – obiteljska družionica; mali istraživači; odgoj djece i mladih; igrom do boljeg čitanja; etno baština). U ruksaku se osim knjiga nalazi i Bilježnica dojmova. Ovdje je primjer dojma iz Bilježnice koje su napisali naši učenici prošle godine: „Kada sam dobio ruksak s knjigama, bio sam jako sretan. Jedva sam dočekao da dođem doma i počnem čitati. Ja sam odabrao knjigu Borovnica i Zvjerologija. Mama je meni i mojoj sestri Nini čitala Na voćnu farmu stiže vlak. U nedjelju smo mama, tata, sestra i ja igrali igre u knjizi Svemir, a nakon toga smo izrađivali čovječuljke od krumpira iz knjige Dođi, igrajmo se vani....Vikend nam je protekao vrlo zabavno u čitanju i igranju.“
„Veoma je važno stjecanje navike čitanja i druženja sa knjigom. Smatram da je ovo dobar način da se djeca potiču na čitanje jer smo i mi roditelji uključeni i možemo svojim primjerom pokazati koliko je to važno.“ „Trebalo bi češće davati naprtnjaču s knjigama. Jednom godišnje je premalo!“
Da bi se projekt mogao provesti, potrebna je i suradnja nakladnika koji su prepoznali kvalitetu projekta te njegov doseg. Ove godine sudjeluju: Alineja, Fraktura, Hrvatsko društvo književnika za djecu i mlade, Knjiga u centru, Mentor, Mozaik knjiga, Naklada Semafora, Planetopija, Planet Zoe i Školska knjiga.
|
Osnovna škola Barban |