2022-02-27 17:43:07 Integrirana nastava: Mjerenje - primjena u svakodnevnom životu Procjenjujemo i mjerimo, 3.r. PŠ Belaj - procjenjujemo duljinu dužine (milimetar, centimetar, decimetar) i udaljenosti (metar, kilometar) - mjerimo dužine odgovarajućim mjernim instrumentom - zapisujemo duljinu dužine mjernim brojem i znakom mjerne jedinice - duljinu dužine zapisujemo matematičkim znakovima
Mjerenje je postupak kojim se nekom mjernom jedinicom određuje koliko se puta nalazi ta jedinica u nekoj veličini. ISHODI: - spoznavati matematiku kao koristan i nužan dio znanosti, tehnologije i kulture - uključiti djecu u praktični rad u kojem će uspoređivati, mjeriti ili procjenjivati Jedan od najvećih problema je prenaglašavanje aktivnosti preračunavanja mjernih jedinica, čime se sadržaji mjerenja pretvaraju u računanje, a time se gubi bit ove tematike. Procjene koje bi trebale biti najkorisnija aktivnost u ovoj cjelini se veoma rijetko rade, čime se naučena znanja usvajaju samo deklarativno. Sve ovo dovodi nas u situaciju da su djeci ova važna i korisna saznanja potpuno apstraktna i strana, a da stvarne vještine mjerenja uče izvan škole, u svakodnevnim neformalnim životnim situacijama. Na nastavi matematike prvo smo procjenjivali duljinu različitih predmeta, a zatim mjerili raznim alatima od drvenih letvica do papirnatih metara koje nam je promotorica Alfe donijela kao didaktički materijal. Alfin učenički metar dobio je svaki učenik :). Mjerenja ćemo nastaviti tijekom svibnja - mjerenje mase i obujma tekućine. |
Osnovna škola Barilović |