2016-07-17 14:07:50

Programiranjem do zabave

Poznati lik mačke popularnog programa Scratch za vizualno programiranje igara, kvizova i animacija uselio je u našu školu od 5. - 7. srpnja sad već "tradicionalno" drugi puta ove godine te okupio učenike iz Beletinca, Varaždina i susjednih mjesta.

Grupu je sačinjavalo 15 učenika od kojih je 5 novih u odnosu na radionicu iz ožujka tako da smo imali paralelno osnovnu i naprednu radionicu.

 

 

Ideja i ciljevi su ostali isti : potaknuti učenike na stvaranje, a ne samo pasivno korištenje tehnoloije, pokazati im mogućnosti u svijetu programiranja, potaknuti ih na timski rad i omogućiti dobru zabavu.

Radionica je trajala 10 školskih sati u 3 dana raspoređenih na sljedeći način :

 

1. dan :

Upoznavanje učenika međusobno, upoznavanje s temom i ciljevima           radionice te s njihovim osobnim ciljevima i razlozima dolaska.
Vrlo zanimljivo i poučno bilo je slušati učenike u otkrivanju svojih idola,     zanimljivosti iz života te željenih budućih zanimanja kao i navođenja       razloga zbog kojih su upisali radionicu. Neki od njih su :
" Zato jer će se u budućnosti sve bazirati na tehnologiji "
" Programiranje je važno da potaknemo kreativnost i da se zabavimo "
" Programiranje je važno da ne igramo samo igrice nego da ih znamo i       napraviti "
" Da bi se zabavili "
" Da naučimo nešto novo, programiranje nam omogućuje da nađemo         dobar posao "

Nakon toga učenici su se rasporedili  u timove.

 


Jedan od ciljeva je da  učenici imaju glavne uloge u radionici, da većinu     vremena rade i pomažu drugima tako da smo nakon kraćeg upoznavanja s programom i ponavljanja gradiva inicijativu prepustili njima pomažući     im kad bi bilo potrebe.
Na kraju dana upoznati su s krajnjim ciljem, a to je da sami naprave         uradak koji će zadnji dan prezentirati pred ostalim učenicima ,                   predavačima i roditeljima.

Atmosera u kojoj se učenici međusobno podučavaju najbolji je efekt koji je dobiven ovom radionicom.
Kroz zanimljive igre ukazali smo na važnost odmora i razgibavanja tokom rada na računalu te naglasili važnost kretanja i sportskih aktivnosti.

 

 

2. dan :

Uvodni dio iskoristili smo za ponavljanje, a nakon toga krenuli u               objašnjavanje naprednih mogućnosti samog programa programiranjem   na računalu,ali i bez računala gdje učenici imaju zadatak programirati       "učenika robota" da izvrši neku radnju pomoću naredbi definiranih od       strane predavača.
Na kraju dana učenici su priopćili koje će uratke napraviti, njihova imena   kao i imena timova kojih je  bilo 7.

 

    

 

3. dan :
Učenici su imali 2 školska sata da dovrše svoje uratke uz pomoć               predavača, a nakon toga krenuli smo na prezentaciju u kojoj su morali     ukratko objasniti cilj igrice, demonstrirati ju i objasniti dio koda.
Maštovitih i kretaivnih ideja nije nedostajalo, čak su  i učenici koji su bili prvi puta ostvarili zavidne uratke.

pacwoman - https://scratch.mit.edu/projects/115679990/
shooting spirit - https://scratch.mit.edu/projects/115610719/
penali - https://scratch.mit.edu/projects/115679877/
tenkovi - https://scratch.mit.edu/projects/115679891/
amerika - https://scratch.mit.edu/projects/115679891/
doggy escape - https://scratch.mit.edu/projects/115677863/
party - https://scratch.mit.edu/projects/115756205/

Zadnji dio radionice prošao je u revijalnom tonu, dodijeljene su simbolične nagrade i diplome svim polaznicima, a opće oduševljenje nastalo je kad su učenici uživali u sladoledu kojeg su itekako zaslužili.
Ostale slike pogledajte u fotogaleriji .

 

 

Najesen slijede nove radionice Scratcha, ali i radionica programiranja u Pythonu kao priprema za školsko, županijsko i državno natjecanje tako da se svi zainteresirani mogu već sad javiti na mail : drsacer@gmail.com jer nova školska godina će doći prije nego poslije :-) .

Hvala svim sudionicima radionice kao i ravnateljici Nataši Fadigi na pomoći.

Pozdrav od Karla i Dragana

p.s  - video stiže uskoro

 


Osnovna škola Beletinec