2023-06-01 09:38:09

Financijska i medijska pismenost – dvadesetosatni projekt u 3. i 4. razredu

RAVNA GORA, 31. svibnja 2023.

Tekst: Gordana Podobnik

Krajem prosinca udruga CERM iz Zagreba dobila je sve suglasnosti za ostvarivanje partnerstva na natječaju Ministarstva znanosti i obrazovanja iz područja izvaninstitucionalnog obrazovanja djece i mladih   koje su omogućavale pokretanje aktivnosti vezanih uz navedeni projekt. Udruga CERM surađuje i s ravnogorskom udrugom Futurum Montis i u prethodnom razdoblju su zajednički provodili edukacije u našoj školi.

Nikola Jelovečki, predsjednik Centra za razvoj mladih, bio je kreator projekta, inicijator i koordinator, a surađivao je s učiteljicama i pedagoginjom Monikom Bajt Stepić.  

Projekt se realizirao u dva dijela. Financijski dio projekta realiziran je uz partnere Ekonomsku kliniku iz Zagreba. Prvo su učenici, kroz tri radionice, usvajali financijske pojmove, promišljali o kamatama, radili plan štednje, promišljali o valutama, njihovim odnosima, raspoređivali artikle prema pretpostavki cijena unutar tema Novac i financije, i Izrada plana štednje.  

Znanja su sistematizirali putem financijskog kviza. Bili su vrlo aktivni i zainteresirani.

Medijska pismenost činila je drugi dio projekta gdje su dvije osnovne teme bile realizirane u četiri dvosatne radionice. Što su i čemu služe mediji, i Prepoznaj lažne vijesti, Nasilje u medijima bile su osnovne teme. Radionice je vodila Barbara Božić.

Nakon radionica djeca mogu nabrojati medije, osvijestili su vrijeme i načine na koje se služe medijima,  prepoznaju stereotipe i predrasude u medijskim sadržajima, imaju su uvid u kreiranje reklame, prepoznaju zamke modernih tehnologija, dozvoljenih načina oglašavanja, prepoznaju reklame i prikrivene oglase, promišljaju o plasmanu proizvoda. Kroz interaktivni rad osvijestili su količinu i vrstu nasilja u animiranim filmovima, a i prepoznaju klasifikaciju medijskih sadržaja prema uzrastu,  prepoznaju klasifikaciju videoigara, te navode načine zaštite na internetu. Sadržaje su realizirali interaktivno, a imali su i zadaće s analizama nasilja u animiranom filmu, i određivanja sadržaja reklame prema pitanjima.

Završna aktivnost projekta bila je Debata koju su 24. 5. 2023. provele članice Ženske sobe, Kristina Mihaljević (socijalni pedagog) i …… (edukacijski rehabilitator). Tema debate bila je  „Nasilje u medijima (ne)utječe na nasilno ponašanje djece“.

Nakon ponavljanja sadržaja usvojenih kroz projekt, učenici su podijeljeni u afirmacijsku i negacijsku grupu. Točke za razgovor bile su:

1. Djeca koja igraju videoigre češće su nasilna od djece koja ne igraju videoigre/ nisu nasilna…

2. Videoigre nisu korisne (postoje bolji načini provođenja slobodnog vremena)/su korisne…

3. Djeca se jako teško mogu zaštititi od nasilja u medijima i elektroničkog nasilja/ se lagano mogu…

4. Nasilje u medijima i elektroničko nasilje ostavljaju posljedice kao i sve druge vrste nasilja/ne ostavljaju…

Uz vođenje su pripremali činjenice za dokumentaciju svog stava. Raspravljali  su o navedenom.

Cjelokupna realizacija projekta bit će završena nakon još nekih online aktivnosti s pisanjem sastavaka.

Učenicima je bilo zadovoljstvo susretati se s novim osobama, mladim ljudima koji su im nudili sadržaje na drugačiji način. Puno su naučila djeca, ali i učiteljice Gordana Podobnik i Snježana Sveticki.

Fotografije Debate, pripreme činjenica, ponavljanja o medijima…


Osnovna škola Dr.Branimira Markovića Ravna Gora