2023-05-31 09:43:00

FuturEd - KA1- "Otkrivanje najboljih obrazovnih sustava Europe i svijeta

U periodu od 22.-27. svibnja sudjelovala sam na KA1 tečaju "Otkrivanje najboljih obrazovnih sustava Europe i svijeta“ , koji se održavao u Rimu, Italija. Na ovom zanimljivom tečaju stekla sam nova iskustva, znanja i poznanstva.Tijekom tečaja o najboljim obrazovnim sustavima Europe i svijeta, upustila sam se u izvanredno putovanje istraživanja i učenja. Ovaj tečaj pružio mi je jedinstvenu priliku da se dublje upustim u suptilnosti različitih obrazovnih sustava, steknem uvide u njihove prednosti i slabosti te razvijem širi pogled na globalno obrazovanje.

Tečaj je započeo pregledom europskog obrazovnog pejzaža, ističući različite pristupe i filozofije koje oblikuju sustave različitih zemalja. Otkrila sam da finski obrazovni sustav, poznat po svojim inovativnim praksama i naglasku na pravednosti, ima mnogo za ponuditi u pogledu poticanja angažmana studenata i postizanja izvanrednih akademskih rezultata. Inspirirala sam se fokusom finskog modela na personalizirano učenje i poticanje holističkog razvoja studenata.

Nakon toga, detaljnije sam istražila njemački obrazovni sustav, koji kombinira rigoroznu akademsku obuku s snažnim naglaskom na stručnom obrazovanju. Naučila sam o sustavu dvojnog obrazovanja, gdje studenti imaju priliku stjecati praktične vještine kroz naukovanje dok pohađaju nastavu. Ovaj pristup rezonirao je sa mnom jer ističe važnost mosta između akademije i industrije te priprema studente za izazove stvarnog svijeta. Istraživanje obrazovnih sustava potom me odvelo izvan Europe, gdje sam stekla uvide u druge izvanredne modele širom svijeta. Otkrila sam PISA (Program za međunarodno vrednovanje učenika) rangiranja, koja mjere uspješnost učenika među zemljama. Analizirajući obrazovne sustave zemalja poput Singapura, Japana i Južne Koreje, svjedočila sam važnosti strogih standarda, visokih očekivanja i kulture koja cijeni obrazovanje. Spomenuli su se i progresivni modelima kao što su Montessori i Waldorf sustavi, koji daju prednost iskustvenom učenju, kreativnosti i individualnosti. Ti pristupi isticali su važnost poticanja prirodne znatiželje djeteta i promicanja samo-usmjerenog učenja, ostavljajući trajan dojam na moju obrazovnu filozofiju.

Vlasta Forense, nastavnica talijanskog jezika


Osnovna škola "Bol" Split