2021-03-19 13:34:58 GODINA ČITANJA Početak je školske godine i odlično vrijeme za čitanje. Jesi li već čuo/ čula? Ako želiš znati i želiš osjećati - čitaj! AKTIVNOSTI: 18.10. u Gradskoj knjižnici učenici 8.r. HRVATSKI PISCI- životopis
nastavljamo s projektom bajki u 6.r. u Mjesecu hrvatskih knjižnica
Nastavljamo s čitanjem u razredu, na klupama kraj škole, u sjenici...Čitat ćemo sami, s prijateljima, s učiteljicama i učiteljima, s roditeljima, jedni drugima. O aktivnostima će vas obavijestiti učitelji i knjižničarka. Svi su dobrodošli! LISTOPAD - MJESEC ŠKOLSKIH KNJIŽNICA Bajke i narodne predaje iz svih kutova svijeta Nitko nije prestar za bajku… Za priču u kojoj svaki cvijet ima svoju vilu… Za mjesto u kojem vjetar priča priče… Jer što li su vjetri do li božanske huke… Tako kaže pjesnik! A mi znamo da je svaka je knjiga u stvari bajka, zamišljeni svijet koji ponekad postaje stvarniji od bilo kojeg drugog… Knjižnica je mjesto u kojem svi ti svjetovi žive i susreću se.
Odbor Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica pozvao je još u lipnju sve mlade umjetnike da podijele svoj originalni umjetnički rad na temu Bajke i narodne predaje iz svih kutova svijeta, a rad učenice Eme Dujmović kojim je predstavila Šumu Striborovu Ivane Brlić-Mažuranić, samim time i Hrvatsku, odabran je da postane sastavnim dijelom službenog plakata i straničnika Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica 2021.
ZAVRŠETAK PROJEKATA Čitajmo naglas- čitajmo zajedno zaboravljene knjige U OŠ braće Radića Pakrac ove su godine u projektu sudjelovali učenici i učenice 4.c razreda (19 uč.), njihova učiteljica Maria Nemec i knjižničarka Anita Pavlečić. Odabrale smo dječji roman Džeki zvan Simpa Maje Gluščević. Projekt smo proveli s veseljem. Učenici su čitali jedni drugima a oni koji još nisu vješti čitači nosili su knjigu kući da bi naučili izražajno čitati ulomak koji je slijedio. O pročitanom smo razgovarali, izmijenili iskustva i saznali imena kućnih ljubimaca prijatelja iz razreda ali i bavili se raznim aktivnostima. Učenici su istraživali o psima, izrađivali umne mape, ilustrirali likove, pripovijedali i prepričavali zanimljive dijelove i na kraju se uz kviz prisjetili likova, mjesta i događaja. Preporučujemo i drugima da izaberu knjigu i čitaju naglas u školi.
Projekt 3. razreda- Čitajmo zajedno, obiteljski! Razvoj čitalačke vještine ključan je za razvoj svih drugih pismenosti. Nema kvalitetnijeg poticaja i učinkovitije metode svladavanja tehnike čitanja, nego kad učenik svakodnevno gleda svoje roditelje kako čitaju i kako uživaju u pročitanomu tekstu. Ovisno o težini teksta, roditelj će poticati dijete da zajedno čitaju tekstove i da o njima razgovaraju. Ako učenici u nižim razredima ne usvoje dovoljno dobro tehniku čitanja, kasnije je veoma teško nadoknaditi propušteno te redovito imaju problema s učenjem, a ne samo s čitanjem (lektire). Projektom roditeljima skrećemo pozornost na činjenicu koliko je vrijedno i nezamjenjivo da tijekom svih nižih razreda budu uzor svojoj djecu u čitanju, umjesto da ih tjeraju na čitanje. No, ovim projektom roditeljima ne skrećemo samo pozornost na važnost čitanja, već ih veoma efikasno pridobivamo da tijekom 5 dana na različite načine čitaju sa svojom djecom te da tako provodeći vrijeme dožive lijepe trenutke koje će dugo pamtiti. U vrećici je nelektirna knjiga hrvatskog književnika za djecu- Vodič kroz šumu za nebodere, strip Borovnica, priručnik za odgoj djece Disciplina bez straha i knjiga Sabrane pjesme (za roditelje), knjige za kvalitetno provođenje slobodnog vremena Priče iz meteorološke škrinjice i Priča o pobjedi Projekt se provodi s učenicima trećih razreda tijekom drugog polugodišta. Svake srijede učenik koji je čitao s obitelji ima prigodu u nekoliko minuta drugim učenicima prepričati sve lijepo i zanimljivo što mu se dogodilo tijekom proteklih nekoliko dana kad su u njegovoj obitelji svi članovi čitali knjige. Svaki petak vrećicu s knjigama dobiva jedan od zainteresiranih učenika. U vrećici se nalaze knjige i bilježnica u koju učenik sa svojim ukućanima upisuju doživljaje, crta ili lijepi svoj uradak. Provedbom ovog projekta roditeljima se skreće pozornost na važnost svladavanja tehnike čitanja, motivira ih se i upućuje da pomognu svojoj djeci u svladavanju tehnike čitanja. Ovaj projekt promiče važnost školske knjižnice u odgoju i obrazovanju učenika, u izgradnji njegove osobnosti i estetskog užitka koji proizlazi iz čitanja. S knjigama budite pažljivi i nemojte u njih ništa bilježiti jer ih treba posuditi još mnogo učenika. Izaberite jednu ili više knjiga i čitajte svakodnevno bar 15 minuta! Vjerujemo da će boravak ponuđenih knjiga u vašoj obitelji biti ugodno iskustvo koje ćete pamtiti i nadamo se da ćete nas podržati u akcijama za poboljšanje čitanja. Učiteljice i knjižničarka ZAVRŠNI KVIZ IZ LEKTIRE ZA 4.r. ZAVRŠNI KVIZ IZ LEKTIRE ZA 3.r
SVIBANJ U STIHOVIMA Dan je očaranosti biljkama! Idealno za učiteljicu i knjižničarku koje vole cvijeće i za učenike 1.b koji svakodnevno njeguju ljubav prema biljkama. Budući da prvašići čitaju i Plesnu haljinu žutog maslačka, porazgovarali smo i o slikovnici. Odlično smo iskoristili sat za prepoznavanje cvijeća, igru (anagram- imena cvjetova) i glasno čitanje pjesme Tulipan ima rođendan.
Uoči Majčinog dana učenici četvrtog razred čitali su pjesme o majkama razgovarali o mamama i stvarali stihove preoblikovanjem pjesama poznatih pjesnika. Sa zanimanjem su slušali novonastale pjesme. Blackout poeziju učenici su prvi put iskušali i s uživanjem su stvarali stihove koje su kasnije i likovno osmislili i obojali. 3. 5. Dan Sunca Pjesmicu Vladimira Halovanića "Sa Suncem "pokušaj naučiti napamet. Zamoli prijatelja da i on nauči koji stih pa recitirajte zajedno.
Bliži nam se Noć knjige 2021.- 10-a godišnjica Čitajte i liječite se pričama! https://view.genial.ly/607ff31981ec650d3bc018d6/interactive-image-interactive-image Za starije učenike- čitateljski izazov (Hrvatsko čitateljsko društvo predložilo je da svatko odabere naslovnicu knjige koja je na njega imala ljekoviti učinak; izabere fotografiju i zalijepi ju u Padletu) Za Noć knjige nije nam bilo rano ni dopodnevno čitanje. Učenicima drugog razreda pročitala sam slikovnicu Vuk koji je ispao izknjige, Thierry Robberecht, Grégoire Mabire. Razgovarali smo o bajkama, prisjetili se Crvenkapice i učenici su obojali pripremljeni crtež police s knjigama. Čitanje je uživancija! Svjetski Dan glasa, 16. travnja Logopedinja Ivana Bukvić- Belac danas je osmašima izražajno pročitala ulomak iz knjige, pokazala power point prezentaciju o glasu, čuvanju glasa, vježbama koje bi trebali raditi, posljedicama pušenja na glasnice kako bi učenici postali svjesni čuvanja svoga glasa. Smanjenje glasovnih mogućnosti može znatno utjecati na učinkovitost i jasnoću govora i dovesti do teškoća, a ponekad može smanjiti ili čak ugroziti i radnu sposobnost. 16. travnja Svjetski dan glasa Izazov za travanj: Po koricama se knjiga poznaje - predložite i pohvalite vama posebno dragu, lijepu, zanimljivu i vrijednu naslovnicu u mjesecu travnju u kojem se obilježava Svjetski dan dječje knjige, Svjetski dan knjige, Noć knjige te Svjetski dan grafičkog dizajna https://bit.ly/ Čitateljski izazov Hrvatskog čitateljskog društva osmišljen je program kao doprinos Godini čitanja. Svaki mjesec na mrežnoj stranici Društva (http://hcd.hr/djelovanje/
LITERARNI NATJEČAJ LJEKOVITA LEKTIRA za ljubitelje pisanja U povodu manifestacije Noć knjige 2021., možete sudjelovati na nagradnom natječaju Ljekovita lektira. Pravo sudjelovanja imaju svi učenici osnovnih i srednjih škola u Republici Hrvatskoj, a provoditelji natječaja su stručni suradnici školski knjižničari. Ovogodišnja tema Noći knjige Ljekovita moć knjige, a mi smo odlučili da tema našega uobičajenog natječaja za učenike osnovnih i srednjih škola bude Ljekovita lektira! Tijekom odrastanja mnogi učenici u lektirama pronalaze lijek za stvarnost u kojoj se nalaze – lijek za prvu ljubavnu bol, za poneki bolan nesporazum ili životno iskustvo s kojim se u trenutku bore. Odrastanje je stalni rast, svladavanje vremenskoga tijeka koji od nas uvijek traži više i više… Mogu li nam knjige u tome pomoći? Upravo one koje možda ne bismo sami odabrali, ali su nam došle pod ruku jer su bile propisana lektira, i uvukle nam se u dušu i tamo napravile nježne, ali nama vidljive i znane promjene? O tim promjenama želimo saznati iz vaših radova, upravo o tome tihom i dugotrajnom, a ponekad i o munjevitom i snažnom učinku koji su u nama i na nama izazvale knjige, i to upravo one s lektirnoga popisa. Zamislite da ste nevidljivi liječnici duša učenika koji dolaze. Koju biste im lektiru prepisali kao lijek – i zašto? Može li se svakom vremenu preporučiti neka knjiga kao lijek? Zavirite u svoje kućne i školske knjižne apoteke i u njima potražite ljekovitu literaturu. Postavili smo vam mnoga pitanja, na vama je da nam pošaljete svoje odgovore u prozi ili stihu. O detaljima pitajte knjižničarku. Nagrade čini poklon-paket knjiga namijenjen učeniku autoru rada te poklon-paket namijenjen školskoj knjižnici. Nagrađeni radovi bit će predstavljeni na mrežnoj stranici Noći knjige i Hrvatske udruge školskih knjižničara, društvenim mrežama, a prema mogućnostima i na drugim promidžbenim materijalima manifestacije.
Ni to nije sve! Možete naslikati/nacrtati naslovnu ilustraciju knjige koju ste odabrali u bilo kojoj likovnoj tehnici ili snimiti fotografiju, reklamu (radijsku ili televizijsku), nacrtati strip… Svoje kreativne radove nam pošaljite i njih ćemo zajedno s vašim pričama rado dijeliti na društvenim mrežama, kako bismo lektiru pretvorili u leptiru, knjigu koja liječi.
Radujemo se stvaranju zajedničke knjižne apoteke! Učenik četvrtog razreda, motiviran Natječajem napisao je priču koja će vam zasigurno pobuditi maštu... Čitajte i maštajte! |
Osnovna škola braće Radića Pakrac |