2010-10-06 14:21:00

TZK - 5. i 7. razred

U nastavku su elementi praćenja i ocjenjivanja i kriteriji ocjenjivanja tjelesne i zdravstvene kulture.

OŠ „Blaž Tadijanović“

Učiteljica: Lidija Dujić


ELEMENTI PRAĆENJA I OCJENJIVANJA U NASTAVI TZK

1.   Redovito nošenje potrebne opreme (bijela majica, trenerka ili kratke hlače,čiste tenisice…)

2.   Redovito sudjelovanje u nastavi

3.   Aktivno sudjelovanje na mjerenjima, testiranjima i provjerama

4.  Napredak u sferi funkcionalnih i motoričkih sposobnosti

5.  Stanje i rezultati u motoričkim dostignućima

6.  Usvojenost znanja i vještina

7.  Ocjena nije aritmetički prosjek

 

SASTAVNICE OCJENE

MOTORIČKA ZNANJA                            - 40%

MOTOIČKA DOSTIGNUĆA                    - 10%

MOTOIČKE SPOSOBNOSTI                   -   5%

FUNKCIONALNE SPOSOBOSTI            -   5%

ODGOJNI UČINCI RADA                        -  40%

 

KRITERIJ OCJENJIVANJA U NASTAVI TZK:

MOTORIČKA DOSTIGNUĆA provjeravamo i ocjenjujemo pomoću mjerenja pri čemu kao rezultat dobijemo konkretne vrijednosti izražene brojkom i jedinicom mjere (metar, minuta, broj postignutih ponavljanja)

Ocjenom:

ODLIČAN (5) - bit će ocijenjen  rezultat koji se nalazi u prvoj četvrtini po vrijednosti dobivenih rezultata

VRLO DOBAR (4) - bit će rezultat druge četvrtine dobivenih rezultata

DOBAR (3) - svi rezultati u trećoj po vrijednosti četvrtini

DOVOLJAN (2) - svi rezultati u posljednjoj po vrijednosti četvrtini izmjerenih rezultata

NEDOVOLJAN (1) - je ocjena za nepotrebno odustajanje, povredu pravila, diskvalifikaciju i sl.


MOTORIČKE SPOSOBNOSTI ocjenjujemo nakon testiranja tranzitivnog ili finalnog stanja. Rezultati se izražavaju kao u slučaju dostignuća.

Ocjenom:

ODLIČAN (5) - bit će ocjenjeno napredovanje u pet ili šest segmenata motoričkih sposobnosti

VRLO DOBAR (4) - napredovanje u četiri segmenta

DOBAR (3) - napredovanje u tri segmenta

DOVOLJAN (2) - napredovanje u dva segmenta

NEDOVOLJAN (1) - napredovanje u jednom ili nijednom segmentu


FUNKCIONALNE SPOSOBNOSTI  ocjenjujemo rezultat izražen prijeđenom udaljenošću u zadanom vremenu proizvoljnim tempom, nakon tranzitivnog ili finalnog mjerenja kao:

ODLIČAN (5) - bit će ocjenjena prva, najbolja četvrtina po vrijednosti postignutih rezultata bez obzira na vrijednost napredovanja

VRLO DOBAR (4) - je ocjena za značajan napredak u rezultatu

DOBAR (3) - je ocjena za umjereno napredovanje u rezultatu

DOVOLJAN (2) - je ocjena za stagniranje ili zanemariv napredak

NEDOVOLJAN (1) - je ocjena za diskvalifikaciju ili nepotrebno odustajanje


MOTORIČKA ZNANJA ocjenjujemo testovima motoričkih znanja i to ocjenom:

ODLIČAN (5) - za vježbu izvedenu pravilno i sa sigurnošću u svim fazama, te uz estetsku dotjeranost

VRLO DOBAR (4) - za vježbu izvedenu pravilno i sigurno uz manje tehničke ili estetske nedostatke

DOBAR (3) - za vježbu izvedenu sa promjenjivim uspjehom uz manju sigurnost i manje tehničke i estetske nedostatke

DOVOLJAN (2) - za vježbu izvedenu slabo i nesigurno uz veće tehničke i estetske rezultate

NEDOVOLJAN (1) - ako vježbu ne izvodi, odustaje

    
ODGOJNI REZULTATI i ostale objektivne komponente (briga za zdravlje, higijenske i radne navike, aktivnost, sudjelovanje u INA, IŠA i dr.

ODLIČAN (5) - radi redovito, ispunjava većinu gore navedenih zahtjeva i sudjeluje u športskim INA i IŠA

VRLO DOBAR (4) - radi redovito, ispunjava većinu gore navedenih zahtjeva i ne sudjeluje u INA i IŠA

DOBAR (3) - radi redovito sa više opravdanih izostanaka

DOVOLJAN (2)  radi neredovito i ne ispunjava većinu gore postavljenih zadataka

NEDOVOLJAN (1) - redovito ne radi

 


Osnovna škola "Blaž Tadijanović" Slavonski Brod